• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

na polijsten toch nog lichte hologrammen

tobymx99

Detailing rookie
21 feb 2011
12
0
hallo,
na een donkere golf 4 gepolijst te hebben en daar na gepoetst toch nog lichte hologrammen in de zon, hij is wel met een rotory gepolijst en dan met de volgende stappen.

wassen met 2 emmer systeem
kleien
monello - raffini inizio op een oranje pad
ssr 2 - op een groene pad
ssr 1 - op een zwarte pad
dan handmatig de black hole erop
dan handmatig exp erop.

nu is mijn vraag eigenlijk komen die hologrammen nu door de machine of onjuist gebruik. naar mijn idee als ik ze op de laagste stand heb staan word de lak niet warm en hoor je geen swirls te krijgen (lijkt me)
en is de stap met ssr 2 nodig of is die over te slaan.

groeten toby!
 
ligt niet aan de warmte, maar aan het afbouwen in zowel pads als polijstmiddel.
sowieso ook aan de beweging van de machine natuurlijk, met een D/A is het zo goed als onmogelijk hologrammen over te houden.
Bij een Rotary des te makkelijker...
oftewel, Dual Action finishen..! :cool:
 
ok maar ik dacht dat het afbouwen van pads en polijstmiddelen zo wel aardig goed was,
maar als ik er dus een dap 500 bij zou halen dan is het probleem eigenlijk zeker opgelost?
en als je met een rotary hologrammen maakt krijg je die er met een dap 500 ook uit?
groeten toby
 
Yep! Het zonder hologrammen polijsten van een auto met de rotary heeft te maken met de gebruikte pads/product en techniek. Met een D/A krijg je ze zo weg, geen probleem.
 
is het nu raar dat ik verbaasd ben dat de hologrammen na de black hole nog zichtbaar zijn? deze zit toch vol fillers? en hologrammen zijn toch super ondiepe polijstkrasjes?
ga er me niet druk in maken met men dap900 zoals al vermeld = hologramloos
 
Waarschijnlijk zijn de hologrammen erger als je de Black Hole verwijderd ;) Het vult, maar is geen wondermiddel hoor. :grinning:
 
Ik heb dit gisteren meegemaakt. Een bmw 535d polijsten met oranje kompressor pad op rotary met 3M zwaarste compound. Daarna Mezzo/witte pad met dap900 met als afbouwingsproces zwarte pad met finale. Je zag de swirls met de inspectielampen weggaan maar na het wassen de wagen buiten in de zon gezet.. en nachtmerrie, vol met hologrammen.. Wat kan ik hier tegendoen?
 
Volgende keer na de stap met Mezzo op de Dap beter ontvetten en tussentijds inspecteren (meerdere lichtbronnen, meerdere invalshoeken, lamp niet te dichtbij houden), en indien nodig de stap herhalen.
Misschien is Mezzo op oranje wel een betere keus.

Ik neem aan de je Fast Cut+ gebruikt? Die finisht over het algemeen toch heel netjes.

Heb je veel rotary ervaring?
 
Nee, dat wou ik niet doen en dat heeft hij zelf gedaan. Morgen komt de wagen langs en wil ik 1 deur behandelen met Mezzo op witte pad, 2 druppels mezzo en 2 druppels finale op groene pad en finale op zwarte pad. Kan dit helpen?
 
De kans is groot dat je het polijstmiddel niet lang genoeg werkt tot alles is afgebroken. Dan berfijn je niet en krijg je hologrammen. Ook mss rustiger bewegen met de rotary. Veel mensen zijn bang om de lak te verbranden en gaan als een gek over de lak heen. Gewoon rustig als met een dap gaan. En zorgen dat de pad zo plat als mogelijk op de lak is. Laatste 2 passes zonder druk doen en verfijnen. aan product afbouw zal het niet meteen liggen.