• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex nieuwe coatings

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.777
193
57
Net het filmpje gekeken op YT van Nanolex over de nieuwe coatings die er aankomen.
Echt een Duitse presentatie heel anders dan dat van Gyeon maar dat terzijde.
De producten lijken me ook wel weer erg handig en verbetert vooral de aanbrengen op gehele auto en dan pas uitwrijven en geen curetijd.
Kan gelijk naar buiten de regen in, erg handig voor diegene die de auto niet kunnen laten staan ergens droog.

 
Heb 'm gisteravond gezien. Had wat moeite nodig om er doorheen te komen, maar zou best eens een Nanolex coating willen proberen.
Gebruiksgemak is nu z'n beetje op hetzelfde niveau als een spraysealant.
 
Ik ben er ook wel heel erg benieuwd naar, zeker de APX variant.

Hoop alleen wel dat het qua prijs tussen de Si3D & de Cerabide komt te zitten want als het nog duurder wordt dan de Cerabide dan blijf ik lekker bij Gyeon.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Smotske
Haha het lijkt echt alsof de originele presentator ziek was, en ze bob en hans van finance die zaten te lunchen gevraagd hebben om snel een presentatie te doen.

Maar zeker interessant! Heb zelf maar een aantal producten van nanolex, maar zijn dik in orde voor de prijs!
 
Laatst bewerkt:
Ja zo lijkt het, maar dit zijn beide de chiefs van de brand. Florian en (ben zn naam kwijt) de chemicus.
 
Denk dat Nanolex een flinke slag gaat slaan v.w.b. de coatings, zeker met de prijs.
Ik vermoed dat er heel wat mensen die Gyeon gebruiken, over gaan stappen. Gyeon prijst zich flink de markt uit op deze manier...

Ter vergelijking:
Gyeon Trim: € 54,99 vs. Nanolex Trim: € 39,99
Gyeon Leather: € 57,99 vs. Nanolex Leather: € 40,99
Gyeon Cancoat? One? Pure?: € 49,99 / € 55,25 / € 89,95 vs. Nanolex APX: € 59,99

Ik snap dat er in de kosten van Gyeon een stuk transport (Duitsland vs. verre Oosten), doorontwikkeling van het product e.d. zit maar dan nog.
 
Voelt een beetje als de interactie uit dit filmpje. Kwam ook wat ongemakkelijk over maar denk inderdaad taalbarrière.
Florian in het echt ook een keer ontmoet op een detail dag en prima kerel met enorm veel kennis.

 
Denk dat Nanolex een flinke slag gaat slaan v.w.b. de coatings, zeker met de prijs.
Ik vermoed dat er heel wat mensen die Gyeon gebruiken, over gaan stappen. Gyeon prijst zich flink de markt uit op deze manier...

Ter vergelijking:
Gyeon Trim: € 54,99 vs. Nanolex Trim: € 39,99
Gyeon Leather: € 57,99 vs. Nanolex Leather: € 40,99
Gyeon Cancoat? One? Pure?: € 49,99 / € 55,25 / € 89,95 vs. Nanolex APX: € 59,99

Ik snap dat er in de kosten van Gyeon een stuk transport (Duitsland vs. verre Oosten), doorontwikkeling van het product e.d. zit maar dan nog.
Ik weet niet of dat zo gaat zijn. Ik vind de prijzen van Gyeon stevig geworden, maar de producten zijn wel top. Wat en hoe de nieuwe producten van Nanolex het doen moeten we nog ontdekken.

De APX bijvoorbeeld heeft volgens de beschrijvingen maar een korte standtijd. Pure houdt al langer. Dus als ik de auto twee keer moet prepareren en coaten met APX en maar één keer met Pure in dezelfde tijd, is Pure veel goedkoper. Neemt niet weg dat de korte cure tijd van een uur bij APX ook zijn toepassingen kent.
 
  • Leuk
Reactions: Thomaso
Heb in het verleden altijd met Nanolex gewerkt en beviel altijd erg goed alleen keer overgestapt naar Mohs en Mosh evo dat verwerkte vele malen makkelijker maar de standtijd van de Si3d is wel top. Heb nog Mohs evo en Can Coat nieuw op de plank staan dus voorlopig nog niks nieuws nodig maar ben wel benieuwd naar de nieuwe producten. En prijs technisch zit het goed.
 
Ik heb in het verleden ook best wat Nanolex gebruikt qua coating maar vind het niet fijn om te moeten blijven aanbrengen tot het bijna droog is. Ik lees dat bij de nieuwe dat nog steeds wel een beetje is. Gyeon Pure Evo vind ik dan nu veel gebruiksvriendelijker en binnenkort Mohs Evo gaat me ook daar wat ervaring mee geven, ik ben benieuwd.
 
Het idee van het herverdelen is dat je het laagje steeds dikker maakt en beter verdeeld. Het kan met Pure EVO ook. Het is beter maar het kost wel meer tijd.
 
  • Leuk
Reactions: Altos