• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex nieuwe coatings

@Dibbuz zou jij dan nu liever een nieuwe Nanolex coating smeren dan een Gyeon Evo coating?
Ik heb bij Gyeon nog geen ervaring met blijven doorsmeren.

edit: we hebben elkaar zojuist in de winkel al gesproken dus deze is nu ook duidelijk voor mij, nogmaals bedankt voor de keuzehulp en gedeelde ervaringen!
;):cool:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Nu ben ik wel benieuwd wat er nu duidelijk is geworden. Kan ik en/of iemand misschien ook mooi meenemen in de keuze
 
@Jellezz en de rest.
verder geen geheime info hoor maar ik ging die dag toch al naar CC voor een specifieke bestelling en trof daar @Dibbuz aan de balie dus konden we nog even doorkletsen over hoe we het beide bedoelde.
De kern van het verhaal is dit:

Wanneer je de coating langer doorwerkt, zowel Nanolex als Gyeon, wordt je hechtende laag sterker en is dat bevorderlijk voor de standtijd van de coating.

Bij zeer zachte donkere lak is dit NIET aan te bevelen omdat daar de minste aanraking aan te bevelen is om micromarring of andere mogelijke defecten uit te sluiten.

In het laatste geval (zoals mijn niet-metallic zwarte lak van mijn motor) is juist een Gyeon coating makkelijker/minder risicovol dan Nanolex omdat je de Gyeon op kan brengen en af kan nemen, de Nanolex hecht dan niet voldoende dus MOET worden doorgewerkt…

…dat is de uitkomst waar Dibbuz en ik het over eens waren. Zijn comment was dus meer een “in 90% van de gevallen” opmerking en ik ben meestal een “in de laatste 10% van de gevallen geldt een afwijkende standaard” opmerking maker :D.

Dus…smeer wat je wil op wat je wil en valt het resultaat wat tegen weet je waar je het in kan zoeken bij een volgende keer.
 
  • Leuk
Reactions: Jellezz
Ik snap het hoor!
Was gewoon even benieuwd.
Kan interessant zijn om een keuze te maken.

Is Helemaal duidelijk!
Dus eigenlijk wat gebruiks/kans op micromarring -vriendelijkere keuze is dan gyeon. Mijn lak is wit dus dan zou het minder bepalend zijn voor de keuze.
Maar voor alles geld door werken is eigenlijk sterker en beter voor de standtijd.
 
  • Leuk
Reactions: Altos