• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex SiFinish na of voor wax aanbrengen?

Edgar

Detailing rookie
30 jul 2017
1
2
36
Ik heb recentelijk Collinite 845 wax en Nanolex SiFinish aangeschaft.

Wil deze 2 binnenkort gaan aanbrengen op mijn auto.

Nu lees ik dat SiFinish een soort sealant is, en dat je normaal gesproken een sealant aanbrengt vóór dat je een wax aanbrengt.

Nu is mijn vraag: is dit ook van toepassing op Sifinish?
(dus SiFinish eerst aanbrengen en daarna Collinite 845 in mijn geval)
 
Sifinish is inderdaad een sealant, ik heb deze de vorige gebruikt om af te toppen. Dus eerst de wax en dan de sealant. Dit omdat de sifinish hoogglans geeft en beading. Ik denk als het andersom doet de beading verloren gaat.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Waarom zou je überhaupt de 845 of sifinish willen toppen ?


Beide producten doen het zelfstandig prima.

Persoonlijk zou ik de SiFinish toepassen en de 845 lekker laten wezen voor wat het is.
Tegen de tijd dat je de 845 gebruiksklaar hebt staat de auto ook al in de SiFinish en die blijft echt maanden zitten.
 
Met de laatste SSD heb ik ook Nanolex SiFinish aangeschaft. Volgens Florian is dit naast de nanolex coating het meest verkochte product van Nanolex.
Vandaag heb ik de auto uitgebreid gewassen en gewoon eens een laagje aangebracht.
2 spraytjes op de edgeless Monello doek en tijdens het inwrijven zie je wel wat residu/vlekkerigheid op de lak maar met uitwrijven is dat zo weg. Als ik een vergelijk mag maken met bv Ddj red mist merk ik wel op dat aanbrengen/afnemen van Red mist wel wat makkelijker is. Ik vond SiFinish wat minder smooth op de lak gaan MAAR na het uitwrijven vond ik de lak echt wel weer wat meer glimmen. De lak/wax boosten doet het product het echt prima. Dit is een beetje mijn eerste indruk dus weet verder nog niks qua beading/standtijd.
 
Laatst bewerkt:
Met 10ml doe je 1 auto is mij verteld en om zuinig te werken heb ik zo'n edgeless Monello doek gebruikt n nagewreven met een C***** Boa (welke vrij nieuw was en nogal pluisde viel mij op).
Een volgende keer ga ik eens een Waxaddict doek gebruiken om het aan te brengen wellicht gaat dat net wat makkelijker.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Ric325i Mij is geadviseerd een edgeles doek te gebruiken, juist tegen het pluizen. Ik had daar namelijk veel last van bij het gebruik van DDJ Red Mist.

Moet het zelf nog testen.