• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex washcoat

Hmm ben wel fan van de Nanolex(geen andere referentie) mede door de mooie oranje kleur, de geur, en t knetterende geluid en uiteraard het effect. Hoop niet dat dit een nieuwe lieveling gaat worden :joy:
 
Ook hier even terugkomend op de ervaring Washcoat vs. Bathe+

Voor de sneeuwbui de auto gewassen en met Bathe+ behandeld. Dit om eens te vergelijken met de washcoat.

Qua standtijd lijkt de Bathe+ iets langer bestand te zijn. Het is nu ongeveer 2 weken geleden de auto gewassen te hebben en hij heeft het zwaar gehad qua Pekel etc. Op de zijkanten is er niks meer van beading of Sheeting over. Op het dak en motorkap zeker nog wel. (Ca 400km gereden door sneeuw en Pekel)

1F817DDE-8C1B-4805-96B6-26E0E447F0CF.jpeg


Morgen beide auto’s weer wassen en in orde maken.

Qua beading en vooral Sheeting ben ik het wel met @Quantoxx eens. De Sheeting is veel beter:


Op 1 punt vind ik de Nanolex wel echt een stuk beter en dat is glans en kleur. Op 1 of andere manier vind ik de glans en kleur die overblijft na met de Washcoat gefoamed te hebben veel mooier.

Conclusie: Bathe+ lijkt beter te beschermen en een mooiere Sheeting te hebben. Al vind ik die van de Washcoat ook niet slecht(wat trager met aflopen)
Qua glans en kleur wint de Nanolex in mijn ogen.

Al met al was ik heel erg fan van de Nanolex al vind ik de Gyeon ook echt een topper. Ik denk dat ik ze beide blijf gebruiken en op voorraad houden! Top spul!
 
De 'frisdrank' bubbels zijn inderdaad erg grappig :)
Geur=emotie en niet te onderschatten. Ik vind het zelf altijd erg fijn om producten te gebruiken die voor mij lekker ruiken.
 
Dat is inderdaad een goede omschrijving: Frisdrank bubbels!
Helemaal mee eens, emontie=beleving, dat hoort er ook zeker bij. En daar slaagt de Washcoat behoorlijk in.
Al moet het product natuurlijk ook doen waar het voor bedoeld is.
 
Haha, falen zou ik het niet noemen, vergissing eerder :innocent:

Wat je zegt klopt inderdaad. Ik ben uitgegaan van wat er op de site staat. Ben benieuwd wat je volgende ervaring is. Want ik had na 5 weken nog wat sheeting over zoals je kan zien in het filmpje. Zou je je ervaring t.z.t willen delen hier?
Gisteren net als de rest van Nederland weer even aan het wassen gegaan, en gelijk maar weer een verse laag Washcoat gegeven. Dit keer met 50ml aangevuld met water tot 700ml in de foamlans, maar het schuim liep vrij snel weer van de auto af, misschien was het toch iets te dun. Hoop dat de standtijd in ieder geval beter is dan de vorige keer :p
 
Dit keer met 50ml aangevuld met water tot 700ml in de foamlans, maar het schuim liep vrij snel weer van de auto af

Hmmm, ik heb 25ml op 1 liter gedaan en bij mij liep het er ook vrij vlotjes vanaf, maar dat zou kunnen komen omdat er een fatsoenlijke bescherming op zit.

 
  • Leuk
Reactions: Hean
Gisteren net als de rest van Nederland weer even aan het wassen gegaan, en gelijk maar weer een verse laag Washcoat gegeven. Dit keer met 50ml aangevuld met water tot 700ml in de foamlans, maar het schuim liep vrij snel weer van de auto af, misschien was het toch iets te dun. Hoop dat de standtijd in ieder geval beter is dan de vorige keer :p

En kan je er ondertussen al wat over zeggen of het nu beter is?
 
Ben er nog niet helemaal over uit, er is zeker nog wel veel beading te zien, maar op de dorpels en onderkant van de deuren heeft de coating het erg moeilijk. Nu is het ook wel erg slecht weer geweest de laatste tijd, dus ik wil Nanolex nog niet helemaal afschrijven.
 
Zijn inderdaad ook wel de moeilijke plekjes. Moet zeggen ik heb nu de Bathe+ Als laatste gebruikt, deze houdt het denk ik iets beter vol al ben ik gewoon echt dan van de warme gloed die de Nanolex geeft.