• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Omdat volgens de nieuwsbrief van Carclean het merk vanaf deze week beschikbaar wordt bij uw favoriete webshop even een topic erover.

Nanolex is een van origine Duitse merk biedt uitstekende producten op basis van nanotechnologie. Volgens de nanolex website:
We are dedicated to offering you the most effictive, most durable, best performing sealants you can find. Based on the "Sol-Gel" system our products bond to the surface, giving it outstandingly long lasting easy-to-clean characteristics.

Ik zelf heb reeds ervaring met enkele van de producten en ben er uiterst tevreden over. Ik heb reeds volgende producten gebruikt:
- nanolex urban: glass sealant die vanaf erg lage snelheid ervoor zorgt dat de druppels van het glas lopen, deze is echter niet zo heel duurzaam.
- nanolex ultra: glass sealant heeft een iets hogere snelheid nodig voordat de druppels beginnen te lopen maar is veel duurzamer. Makkelijk aan te brengen en even makkelijk af te nemen, zeker een aanrader.
- nanolex ultra paint sealant: ongelofelijk snelle sheeting, mooie beading en lange standtijd. Makkelijk aan te brengen en af te nemen. Een erg goede vervanger voor c-quartz en krijgt ook mijn voorkeur over die laatste.
- nanolex washcoat: bescherming die je na het wassen over de wagen spuit en daarna nog eens afspoelt. Beschermd een ongewaxte wagen tot 8 weken. Aan te brengen bij voorkeur met een foamgun maar heb het zelf ook reeds gedaan met een normale spray bottle. Erg goed tijdens de winter of voor de snelle wax beurt.
- nanolex premium paint cleaner: erg felle geur, maar werkt erg fijn, beter dan eraser. Toch voor mij. Wel oppassen op plaatsen waar een wagen een spotrepair heeft gehad, daar kan het wat dof doen uitslaan.

Heb je zelf ervaringen of vragen over nanolex, twijfel het niet om dat in dit topic te delen.
 
Erg nuttig info.
Had al het eea gelezen over de washcoat, leuk product voor de winter idd.
De ultra paintsealant heeft ook m'n interesse gewekt.
Zodra de producten bij cc beschikbaar zijn maar eens proberen.
 
Afgelopen week heeft de FlyBy30 bij mijn interesse gewekt, maar die Nanolex ultra ziet er ook goed uit.
Heb je hier een vergelijking voor (aangezien je ook ervaring hebt met C-Quartz...)

De washcoat lijkt mij ook wel interessant, zoals jij het omschrijft is het wel heel makkelijk en snel aan te brengen ;)
 
De FlyBy30 heb ik geen ervaring mee, is volgens mij ook nog niet lang op de markt, dus duur resultaten zullen er nog niet echt zijn.
 
Oow wist niet eens dat het redelijk nieuw was :p haha. Misschien een leuke 50/50 review voor mij dan.. ;)
 
En die washcoat kan s'winters hoop ik "gewoon" over de laag CQuartz of Reload gefoamed worden zonder dat t een t ander nadelig beinvloed?

Zou in mijn ogen ideaal voor de winter zijn :-"
 
Ja, dat moet kunnen. Zal miss niet ideaal hechten maar geeft zeker en vast extra bescherming.
 
Misschien niet ideaal hechten omdat? Kun je mij dat aub uitleggen? Ben vrij nieuw hier en kan nu alleen bedenken dat de Nanolex sealant anders is dan de Cquartz.

Aan de andere kant een gladde verzegelde lak is een gladde verzegelde lak.....toch?
 
Omdat ik niet weet hoe de Nanolex Washcoat bijvoorbeeld gaat reageren met reload die nog aanwezig is op de wagen. Normaal gezien mag het geen probleem vormen.
Maar aangezien het andere merken zijn kan het altijd zijn dat de producten niet 100% compatibel zijn. Al verwacht ik geen probleem.
Ik heb de washcoat tot nu toe enkel gebruikt op onbeschermde wagens en daarop is het echt een topper.
Volgens de website van nanolex kan het over iedere andere beschermende laag of kale lak, dus het zal wel geen probleem vormen.
 
Dankjewel voor de introductie Jan, ik ben zelf niet zo'n type die een (voor mij) nieuw merk snel zelf uit zal proberen. Maar als gewaardeerde medeforummers hun mening geven, dan durf ik het wel aan om zo'n merk ook een keer te bestellen.
Vooral dit stukje prikkelt me wel om het eens te proberen:
rodders;327363 zei:
- nanolex ultra paint sealant: ongelofelijk snelle sheeting, mooie beading en lange standtijd. Makkelijk aan te brengen en af te nemen. Een erg goede vervanger voor c-quartz en krijgt ook mijn voorkeur over die laatste.

Je legt de verwachting gelijk erg hoog, ben dus erg benieuwd.
 
rodders;327369 zei:
De FlyBy30 heb ik geen ervaring mee, is volgens mij ook nog niet lang op de markt, dus duur resultaten zullen er nog niet echt zijn.

Ik heb de FlyBy30 reeds enige tijd naast de RainX staan en moet eerlijk zeggen dat de RainX bij veel lagere snelheid werkt. De FlyBy30 is wat mij betreft een teleurstelling, zelfs al zou de standtijd heel goed zijn. De druppels zijn duidelijk veel groter en rollen veel trager af. Ik zou dus lekker voor iets anders gaan, eventueel de Nanolex. De rest van de FlyBy30 gaat bij mij op de zij- en achterramen.
 
Sinds een aantal maanden ben ik ook een trouwe nanolex gebruiker.

Ik heb ervaring met :

Nanolex Reactivating Shampoo : heerlijke shampoo, ruikt super, super glans, laat het water openbreken.
Nanolex Ultra Glass Sealant : Easy on/off , zou 12 tot 18maanden werkzaam moeten blijven.
Nanolex Premium Glass Polish : Glasspolish dat zich heel makkelijk laat verwerken op voorbereiding van de glass sealant.
Nanolex Premium Spray Sealant : Ook weer een product dat zich zeer makkelijk laat verwerken, opsprayen, uitbuffen en nog eens nawrijven voor een stevige glanslaag.

Grtz
 
Lichte waas is daarna makkelijk te verwijderen? Zou anders voor mij al een no-go zijn. Wil mijn ramen en dan met name mijn voorruit cristal clear hebben. En al helemaal in de winter.
 
Top Jan! :party:

Ben zelf al een aantal jaren fan van de Nanolex producten, met name veel ervaring met de glass sealants. Serieus top producten met ongekende duurzaamheid. Aanbrengen van de producten luisteren wel een stuk nauwer dan andere producten.

Hier nog een review van de Ultra Glass Sealant: https://forum.Carclean.com/cc_postst11746/-Review--Nanolex---Ultra-Glass-Sealant-kit.aspx
 
piponld;327458 zei:
Lichte waas is daarna makkelijk te verwijderen? Zou anders voor mij al een no-go zijn. Wil mijn ramen en dan met name mijn voorruit cristal clear hebben. En al helemaal in de winter.

Ik had de ramen wel niet extra schoon gemaakt met een ruitenreiniger of zo maar enkel snel afgedroogd bij deze.
Twas nogal koud :)
 
Er zitten zeker producten tussen met interessante eigenschappen, maar vanwege de onbekende gevaren van nanotechnologie, loop ik er voorlopig nog even met een grote boog omheen.
(zie ook het topic over het gevaar van nanotechnologie dat een ander forumlid een poosje terug heeft gestart op het Carclean forum)

Edit: topic even opgezocht nano discussie