• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex

5 tot 7 keer je voorruit? Ik denk wel 5 complete wagens.......
Dun, dunner, dunst is volgens mij ook hier het devies toch :weetniet
 
Camiel;328135 zei:
Ben heel benieuwd! Kijk wel even de kat (en de test) uit de boom, ben vooral geinteresseerd naar de Urban glass sealant en de washcoat!
Ik zou beter de Ultra sealant aanraden, mix tussen duurzaamheid en roll off snelheid is echt goud :cool:

sj0ertum;328164 zei:
@Dibbuzz, dat mag ook wel voor die absurd hoge prijs. Ik dacht even dat hij 8 euro duurder was dan de Urban, maar dan heb je nog maar 30 ml. :|
Voor top spul betaal je inderdaad een prijsje. Verkijk je totaal niet op de aantal mililiters in het flesje. De Urban heeft een totaal andere vorm (dik melkachtige goedje) en de Ultra is zeer vloeibaar / alcohol achtig. Door de dunneren vorm kun je veel spaarzamer de sealant aanbrengen.
 
Thanks voor de info Skybump. Goede producten mogen een hoge prijs hebben inderdaad. Ik hecht niet zoveel waarde aan een product als deze, maar heb er wel torenhoge verwachtingen bij voor dit geld. Het zou leuk zijn als iemand een 50/50 op zn voorruit zou doen.
 
Rijdt volgens mij erg irritant in de regen. Denk als je zoekt op youtube dat je genoeg vindt?
 
Als je een vergelijking wilt hebben tussen de Urban en de Ultra. Ik heb ze beide al meerdere malen op mijn ruiten gehad, Rodders van het forum net zo (zie openingspost).
De Urban heeft een mooie roll off snelheid maar de duurzaamheid is gewoon kort, net een maand of 3. Zet je er de Ultra op, dan heb je de roll off van de Urban en dik een jaar duurzaamheid.
 
Nou ik hoorde dat de Urban vanaf een lagere snelheid werkte; ik ga mijn achterruitenwisser demonteren maar vind het wel prettig als de druppels een béétje omlaag rollen ipv aan de ruit plakken. En daarnaast rijd ik dus ook veel in de stad dus met lage snelheden, niet genoeg om alles weg te laten vliegen. Maar de Urban is eigenlijk precies hetzelfde?
 
De Urban gaat bij iets lagere snelheden al rollen maar het scheelt niet veel 35 km voor de Urban en 40 voor de Ultra.
Een en ander hangt natuurlijk af hoeveel steenslag er op de voorruit zit en de vorm en de airodynamica van de ruit.
 
Dibbuz, dan ben ik erg benieuwd waar de prof paint sealant door wordt vervangen (ondanks dat ik zelf de power sealant heb of is dat toevallig dezelfde? alleen een ander naampje?) en waarom die wordt vervangen. Hoezo nieuwsgierig - nu ja weet het gewoon graag. Ben nog steeds erg tevreden over de AF paint prep en power sealant.
Gaat van de zomer na/ tijdens de full detail tenminste weer op de auto.
 
De Nanolex producten zijn heeeeeel wat anders dan de Auto Finesse Inge ;)
Zover ik weet, zijn ALLE Nanolex producten ook echt Nano-coatings á la C-quartz (of daaraan gerelateerd, denk aan washcoat, shampoo en de paint cleaner).
 
Wat ik begrepen had van Florian op de Nanolex demodag is dat het niet hetzelfde is als C-Quartz.
 
Dibbuz;328242 zei:
Wat ik begrepen had van Florian op de Nanolex demodag is dat het niet hetzelfde is als C-Quartz.

dat bedoelde ik ook niet te zeggen, maar meer dat de Nanolex producten wel van een andere orde zijn dan de Auto Finesse ;)
Ik weet ook dat Nanolex niet zozeer alleen Sio2 based is, maar qua standtijd wel ermee te vergelijken :)_[]
 
De laatste update van de Nanolex Ultra glass sealant duurtest na 16maanden en 37000km op mijn werkpaard.

https://forum.Carclean.com/cc_postst11746p2/-Review--Nanolex---Ultra-Glass-Sealant-kit.aspx
 
Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum en heb een vraag over Nanolex Washcoat. Nu heb ik een Karcher en kan ik dit spul aanbrengen via een zuig-slangetje wat ik in het fles van Nanolex doe maar dit lijkt mij niet echt handig.

Nu mijn vragen:

- Kan ik dit spul ook handmatig opbrengen met een emmer en een spons of zo?
- Of beter met een spuitfles?
- Werkt het beter als de Nanolex wordt vermengt met warm of lauw water?

Ben benieuwd naar wat jullie hierover te zeggen hebben!

Thx alvast! :)^
 
Luitjes,

Ik heb de Nanolex urban glass sealant op de voorruit van mijn Clio gebruikt.
Los van het product vraag ik me af of jullie ook moeten wennen een die vliegende druppels.
Ik merk dat ik me totaal niet op de weg kan focussen door het geweld wat voor m'n ogen langs schiet.

Is dat een kwestie van wennen, of moet ik niet zo zeiken?
 
Ja en Nee ( wennen ):
Ja omdat je een totaal ander beeld krijgt waar je tegenaan / doorheen kijkt .... normaliter wapper je de wissers heen en weer en nu zit je nog te geconcentreerd op de mooie druppels te focussen
Nee omdat sommige mensen er gewoon niet aan kunnen wennen en liever toch de wissers gebruiken.

Ik doe even een kleine vergelijking: ik heb voorruitverwarming en dan zie je een hele rits met zeer fijne draadje lopen.
Zelf heb ik er geen last van ( valt me gewoonweg niet op ), terwijl een ander helemaal leipie wordt en naar de draden wordt toe gezogen qua blik en diegene went er nooit aan.
( kan even niks anders ter vergelijking bedenken maar hopelijk kan je er wat mee )
 
Bedankt voor je antwoord. Ik ga het gewoon even aankijken, en als ik er echt niet aan kan wennen dan ga ik het gebruiken voor de alle ruiten behalve de voorruit.
De lak heeft altijd een mooie beading en sheeting, maar de ruiten doe je vaak niets aan. Ik heb alle ruiten gedaan en vindt het prachtig hoe het water nu ook langs de ruiten naar beneden loopt.

Ook lijkt me dit een mooi product voor bijvoorbeeld Velux dakramen op zolder. Die lijken me veel langer schoon te blijven.