• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex

ivo's;340480 zei:
Graag onderbouwing....?
Lage standtijd van de Ultra Paint and Alloy sealant?
Hard to believe.....

Vond hem in het begin geniaal, hij blijft ook de eerste 3/4 weken mooi, maar daarna word het toch minder. Dan ga je toch zien waar je in die weken daarvoor wat harder hebt gewassen.(Daarna is het gewoon echt exit, vond ik het niet meer acceptabel en heb ik de gehele auto weer gepolijst) (Gebruikt gemaakt van supa snow foam (daar hem ook wel eens licht mee gewassen) En een PH neutrale autoshampoo genaamd: Valma Excalibur luxery car wash)
Beading word stuk minder mooi en die mooie glans van dag 1 verdwijnt ook.

De Glass variant vind ik dan weer meer dan prima dat zit er nu maand of 3 op en is gewoon geniaal. (Simpel ramen afnemen nadat je auto hebt afgedroogd volstaat meer dan prima om ramen weer clean te krijgen. Daarbij blijft de werking ook strak)

Zelfde met de washcoat, deze slijt ook per wasbeurt. Maar wielkassen/uitlaat blijven water afstoten zelfs na 2/3 maand nog zoals dag 1, maar de gewassen gedeeltes gaat het hard achteruit.
Heb 3 auto's bij de deur staan dus kan redelijk testen. Persoonlijk zou ik Nanolex paint and alloy sealant puur in de wintermaanden gebruiken, als je hem niet zoveel wast en als je hem dan washcoat als wasbeurt, prima oplossing.

Daarnaast vind ik op mijn kleur auto (groen/geel zoals op mijn avator) een echte wax ook meer diepte/kleur aan de lak toevoegen. Dat heb ik met de blauw/lichtgrijs auto en blauwe auto minder.
 
Vreemde ervaring... bij mij zit het er nu op van half augustus en de wagen is intussen zonder fout iedere week gewassen ( ik doe ook ongeveer een 800 a 1000km/week ) en ik kan eigenlijk nog geen enkel verschil vaststellen tov de eerste dag dat de Ultra Paint Sealant er op zat. Ik heb ook de velgen een laag gegeven en daar doet het z'n werk ook subliem.
Ter info, wassen doe ik steevast op volgende manier : foamen met Bilthamber Auto Foam en wassen met Wolfgang Auto Bathe.
Ik moet wel zeggen dat het bij mij op een splinternieuwe wagen was, die heb ik nog een polijstbeurtje gegeven met Finale en daarna AF Rejuvenate , daarna de wagen 2x ontvet met Nanolex paint cleaner.

Ik heb dus een heel andere ervaring, als het na 3 a 4 weken al duidelijk minder is geworden dan denk ik toch dat er iets mis is gelopen of dat er iets scheelde met het product ( flesje regelmatig goed geschud ook tijdens het aanbrengen ? )

Deze winter ga ik daarbij wel eens maandelijks de wagen een washcoat laagje geven, ben benieuwd wat dit gaat geven.
 
ik ben het eens met RDB, als je na 3 á 4 weken al niet meer tevreden bent over paint en alloy sealant moet het aan de gebruiker liggen....
Ervaringen van anderen liegen er namelijk niet om ;)
 
De Valma Shampoo heeft nogal wat toevoegingen die 'conditioners' genoemd worden, maar dat zijn eigenlijk toegevoegde siliconen. Niet de beste keuze voor het onderhoud van een auto die met Nanolex is behandeld. Behandel de auto met een bijbehorende shampoo of een shampoo uit het topsegment, bijvoorbeeld Born to de Mild van Dodo Juice, Lavare van Monello of natuurlijk de shampoo van Nanolex zelf!

Bovendien is zorgvuldig (en meermaals) ontvetten een must voor de juiste werking van dit product.

Op 9 november komt Nanolex bij ons trouwens 2 trainingen geven, we versturen de aankondiging in onze nieuwsbrief en inschrijven is straks via de website mogelijk.
 
Inschrijven voor de Nanolex trainingsdag kan hier:

https://www.Carclean.com/clinics.aspx

Er is nog een aantal plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij!
 
Vraagje met betrekking tot de Ultra Glass Sealant :

102570.jpg



Florian heeft tijdens de Nanaloex training de polish verwerkt met een DAP en een microfiber pad.
Heeft iemand enig idee of dit een cuttingpad of een finishingpad is ?

Logischerwijs zou je zeggen polijsten dus een cuttingpad maar aangezien je het ook handmatig kan verwerken ligt een finishing pad ook voor de hand.
 
Florian heeft tijdens de clinic aangegeven dat de pad zo hard mogelijk moet zijn, dit was dus een cuttingpad. Heb je geen microfiber pad dan zou je (als je Monello gebruikt) een gele pad nodig hebben.
Of het verstandig is om de zelfde pad later weer op je lak te gebruiken, dat denk ik niet maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zelf heb er een aparte pad voor en "Nanolex" op het velcro geschreven ;)
 
Tijdens de demodag heb ik wat spullen van Nanolex meegenomen. Waar ik nu tegenaan loop is dat er op geen enkele verpakking een instructie staat hoe je het product moet gebruiken of verwerken.
.
Ook op hun Duitse en Australische website is hierover geen informatie terug te vinden en op youtube zie je alleen maar filmpjes waarin wordt weergegeven wat het eindresultaat is.
Zijn er meer gebruikers met dit "probleem" ?
 
Iemand die weet wat het verschil is tussen Nano One en Nano Wax? Of is het tweede de nieuwe naam voor het eerste.

Een duidelijke handleiding zou inderdaad wel mogen, producten kosten genoeg. Ik ga af op de uitleg op de site van wax-it, maar als beginner is het toch wel wat zoeken en hopen om niets verkeerd te doen.
 
We schoppen even dit topic omhoog:

vandaag op instagram komt nanolex met het volgende bericht:
iemand enig idee wat dit voor een product is?
Misschien een Sio2 wax ala waxaddict?

Het wordt net zoals de Si3D met een applicator aangebracht.

Screenshot_2017-04-22-18-01-49.png
 
  • Leuk
Reactions: Roy86 en RoyR
Gelijk een update geven betreft de nanolex thin pads.

Deze vandaag gebruikt en werken lekker, draaien inderdaad beter dan gewone pads op de da.

Kwa slijpgraad doen ze zeker niet onder tot de pads van monello en of scholl
Ook makelijker schoonmaken en droogdraaien.

Heb helaas geen foto's kunnen maken van het resultaat door tijdgebrek.
4bb039f42cfc536fc4ee41aced2edba1.jpg
fac6b64c1f9b9241e5d126f0e22a3d64.jpg
 
Dat is waar, zover ben ik nog niet gekomen. Wat ik me afvraag is of dit schuim niet meer te verduren krijgt omdat de krachten minder door de pad worden verdeeld.
 
Ja klopt het krijg meer op zijn donder als ook de lak merkte ook dat het paneel iets wat warmer werd maar is gevoel en niet gemeten.
En ja voor de prijs heb 103 betaald voor 15 pads totaal. Bij de meeste monello als goedkoopste volgens mij 10 per pad 5'5inch.
Dan vind ik het ook geen ramp als ik er een auto of 2 minder mee zou kunnen doen.
 
@Roy86
Welke polijstmiddelen heb je gebruikt en welke combi's?
Welke wagen heb je gepolijst, met andere woorden: harde, medium of zachte lak?

Heb n.l. ook deze pads en wil ze volgende week gaan gebruiken: full-exterieur van een VW Polo (dus wss harde lak) vol met swirls....
 
  • Leuk
Reactions: Roy86