ivo's;340480 zei:Graag onderbouwing....?
Lage standtijd van de Ultra Paint and Alloy sealant?
Hard to believe.....
Vond hem in het begin geniaal, hij blijft ook de eerste 3/4 weken mooi, maar daarna word het toch minder. Dan ga je toch zien waar je in die weken daarvoor wat harder hebt gewassen.(Daarna is het gewoon echt exit, vond ik het niet meer acceptabel en heb ik de gehele auto weer gepolijst) (Gebruikt gemaakt van supa snow foam (daar hem ook wel eens licht mee gewassen) En een PH neutrale autoshampoo genaamd: Valma Excalibur luxery car wash)
Beading word stuk minder mooi en die mooie glans van dag 1 verdwijnt ook.
De Glass variant vind ik dan weer meer dan prima dat zit er nu maand of 3 op en is gewoon geniaal. (Simpel ramen afnemen nadat je auto hebt afgedroogd volstaat meer dan prima om ramen weer clean te krijgen. Daarbij blijft de werking ook strak)
Zelfde met de washcoat, deze slijt ook per wasbeurt. Maar wielkassen/uitlaat blijven water afstoten zelfs na 2/3 maand nog zoals dag 1, maar de gewassen gedeeltes gaat het hard achteruit.
Heb 3 auto's bij de deur staan dus kan redelijk testen. Persoonlijk zou ik Nanolex paint and alloy sealant puur in de wintermaanden gebruiken, als je hem niet zoveel wast en als je hem dan washcoat als wasbeurt, prima oplossing.
Daarnaast vind ik op mijn kleur auto (groen/geel zoals op mijn avator) een echte wax ook meer diepte/kleur aan de lak toevoegen. Dat heb ik met de blauw/lichtgrijs auto en blauwe auto minder.