• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex

Dat is ook precies wat Nanolex bij de introductie aangaf als risico van het gebruik van de professional line, dus ik ben er niet heel verbaasd over. In elk geval voor de professional prewash concentrate maar ik dacht dat het ook geldt voor de professional wheel cleaner concentrate van Nanolex, dat je zowel in concentratie (verdunning) als de tijd dat je het laat zitten vrij precies moet zijn, en daar niet mee moet rommelen om schade te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Vandaar dat Nanolex dit soort producten ook terecht "professional" noemt en er aangegeven wordt minimaal 1:30 te verdunnen.
Dit product is zéér geconcentreerd.
Verder wat @Cordoba zegt.
 
Dat is zeker goed oppassen met de professional lijnen van meerdere merken.
Goed dat jij ervoor waarschuwt, altijd goed opletten.
 
Eerste echte kennismaking met Nanolex. Op Carclean aantal producten gekocht in oktober.
PreWash Foam
PreWash Concentrate - 750ml
Professional Wheel Cleaner Concentrate - 750ml

Afgelopen zaterdag de PreWash Foam getest.
Man die is makkelijk in gebruik. Zuinig ook. Temperatuur was misschien ideaal ook, kleine 7 ° C dacht ik.
Nu mooie lange dwelltime, vuil is er goed mee afgegaan. Wagen was op dat moment al zeker 4 à 5 weken niet meer gewassen.
20220122_141435.jpg


Mooi laten zijn werk doen en dit is het resultaat na spoelbeurt.
Wagen staat niet in de wax, geen coating.
20220122_143329.jpg
 
Ik heb Final Finish (de blauwe “normale uitvoering) in een groene kwazar zitten maar die gaat slechter en slechter sprayen zou het kunnen dat Final finish wellicht toch het plastic binnenwerk aantast?
is er iemand die dezelfde ervaring heeft?
wellicht beter als ik een kwazar alkaline line sprayer pak of zal dat niks uitmaken?
 
Wat ook kan, is dat de Final Finish als product uit elkaar valt, en daardoor verstopping veroorzaakt. Dat heb ik al een paar keer gehad met de Monello Aquafobia dat ik bij een (veel) later gebruik de sprayer moet wisselen en dat het product vol zit met vaste deeltjes, dus dat het product blijkbaar chemisch uit elkaar is gevallen, waarbij minstens één van de componenten waar het in uiteen valt een vaste stof is (lijkt visueel op een zout). Bij de Final Finish kan misschien iets soortgelijks gebeuren.
 
Final finish ruikt bv een beetje naar azijn (er staat wel bij de omschrijving ph neutraal) maar ik zal morgen eens goed naar de sprayer kijken. Goede tip om ff na te kijken.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Toch gelijk maar even gaan kijken maar geen “vaste deeltje” die chemisch uit elkaar vallen. Er is geen sprake van verstopping maar ik denk dat het binnenwerk een beetje klaar is.
 
Iemand al ervaring met Cerabide opgedaan ?

Op de summer detail day zag ik met de demo dat er gewone mf doeken werden gebruikt.
In het Cleanriders filmpje met Florian gebruikt hij een hele zachte doek zodat hij het product niet afneemt maar alleen de drager.
In de beschrijving staat alleen dat er zachte mf doeken gebruikt moeten worden, maar wat is zacht ?

Voldoet een standaard paarse Nanolex doek of zou die te grof zijn door de korte vezels ?
 
Ik heb Final Finish (de blauwe “normale uitvoering) in een groene kwazar zitten maar die gaat slechter en slechter sprayen zou het kunnen dat Final finish wellicht toch het plastic binnenwerk aantast?
is er iemand die dezelfde ervaring heeft?
wellicht beter als ik een kwazar alkaline line sprayer pak of zal dat niks uitmaken?
@Dibbuz weet jij of final finish wellicht de spayer van een kwazar groen om zeep kan helpen?