• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nasa - Alfa Romeo GTV

Nasa

Detailing addict
4 apr 2012
201
65
Bij deze maak ik me ook maar eens een project-topic aan betreffende mijn Alfa Romeo GTV! Deze is ondertussen sinds december 2009 in mijn bezit en geniet er nog elke kilometer van (ondanks de diverse kwaaltjes die nu en dan komen bovendrijven :p).

20121008182847.webp

20120819103400.webp

20120825190902.webp

p4pb6699490.webp

Sinds 2009 heb ik al wat aanpassingen doorgevoerd:

- Quadrifoglio Verde stickertjes op de flanken
- Nieuwe Scudetto / logo vooraan
- T-Rex uitlaatsierstuk
- Witte zijknippers
- Alfa Romeo mattenset
- Zwart lederen interieur
- Pioneer radio
- Streetperformance Cold Air Intake Chrome
- Alfa Romeo Selespeed 17 inch velgen
- 20 mm spacers achteraan
- Novitec 40 mm verlaging
- Powerflex Lower Swing Arm

Vandaag heb ik hem winterklaar gemaakt. Gewassen met Meguiar's Gold Class Shampoo - kleien met Monello Dolce Verde / Perfetto en Collinite waxje gebruikt. Zie het Showoff gedeelte voor een meer gedetailleerde uitleg inclusief foto's. https://forum.Carclean.com/threads/winterklaar-maken-alfa-romeo-gtv.10926/

Ik heb een 2 a 3 weken geleden iets vrij onaangenaam meegemaakt. Mijn ex-vriendin vond het nodig mijn Alfa te bekrassen met een sleutel omdat ik de relatie beëindigde ... Herspuiten gaat me helaas te veel geld kosten (ben nog student). Vorige week ben ik een lakstiftje met de juiste kleurcode gaan halen bij Alfa Romeo. Vandaag heb ik de eerste (van nog velen te komen) laag gelegd en laten drogen. Vervolgens zal ik deze krassen wetsanden en terug polieren!

Hier enkele foto's van de bewuste krassen:

dscf0116i.webp

dscf0117ki.webp

dscf0118zo.webp

De eerste laag lak ligt erop! Ik heb de deur eerst grondig gewassen, dan gekleid en vervolgens ontvet. Daarna voorzichtig een eerste laklaagje opgelegd en 3 uur in de garage laten drogen. De lichte krassen zijn al goed opgevuld, de diepere gaan nog wel enkele lagen kunnen gebruiken!

20121118171449.webp

20121118171502.webp

20121118171507.webp

Ik ga het proberen zoveel mogelijk te beperken en op termijn misschien herspuiten (hangt ervan af hoelang ik nog rijd met de GTV). Gelukkig heeft ze het enkel bij mijn deur gehouden en is ze niet heel mijn auto rond gelopen :-/ .

Kan nog altijd moeilijk geloven dat ze tot zo iets in staat is geweest. Ze wist duidelijk waarmee ze me kon raken ... Laffe daad.

Hoi Nassa,

Wat een ellende op je mooie Alfa! Gaaf interieur :)

Ex = Heks, idd een laffe daad, snel oplappen en vergeten!

Thnx Ibizasigno en Z4 ;)

@ Z4: volgend weekend is het interieur aan de beurt :P Dan word het tussen de winterbuien en vriestemperaturen door wasbeurtjes met Meguiar's Wash and Wax ^^

Ben wel eens benieuwd in hoeverre ik de krassen kan verminderen. Woensdag komt er in principe terug een laag op en volgend weekend ook ;) Ik gebruik de garage van mijn oom aangezien wij geen meer hebben.

Sterkte met herstel!

Maare ik zou haar aansprakelijk stellen! En ik weet heel zeker als zoiets bij mij zou gebeuren dat dit door haar betaald zal worden.

Wel aangifte gedaan?

Ik heb wel een melding gedaan bij de politie ja. Klacht indienen tegen haar persoonlijk is nutteloos want ik kan niet effectief bewijzen dat zij het is geweest. Daar ben ik zelf wel 100% zeker van, maarja de politie is daar niets mee. Conclusie is dan ook dat ik haar niet kan laten opdraaien voor de herstellingskosten. Ik hoop dat mijn poging tot herstel de krassen toch redelijk kan verminderen. En indien niet is er, zoals Mark aanhaalt, toch enige bescherming tegen roest.

Tis een verschrikkelijk lage daad.

Ook als ik binnen een jaartje zou beslissen de GTV weg te doen gaat dit zijn weerslag hebben op de prijs die ik ervoor zou krijgen.

Zeer vervelend! Die moet niet voor je auto komen lopen denk ik zo....

Maar je hebt wel geld hier voor
- Quadrifoglio Verde stickertjes op de flanken
- Nieuwe Scudetto / logo vooraan
- T-Rex uitlaatsierstuk
- Witte zijknippers
- Alfa Romeo mattenset
- Zwart lederen interieur
- Pioneer radio
- Streetperformance Cold Air Intake Chrome
- Alfa Romeo Selespeed 17 inch velgen
- 20 mm spacers achteraan
- Novitec 40 mm verlaging
- Powerflex Lower Swing Arm

spuiten van die deur zal je 2-300 euro kosten en misschien nog minder als je hem zelf helemaal voor bewerkt.

Ik zou toch voor de laatste optie gaan ;)

Spuiten van die deur zal denk ik toch duurder uitvallen dan pakweg 200 euro.

Die mods die je aanhaalt heb ik alleen gekocht als ik er een mooie deal aan had en op momenten dat het budget het toeliet verspreid over 3 jaar. Helaas gaan de functionele kosten aan de auto nu voor op de esthetische.

Ik weet niet of ik het in mijn oorspronkelijke post aanhaal, maar ben dus nog een student zonder vast inkomen.

Nasa;305621 zei:
Ik heb wel een melding gedaan bij de politie ja.

Erg vervelend dat je zoiets zomaar gratis en voor niks gekregen hebt !

De krassen zullen idd wel mooi opgevuld zijn en dan kan er tenminste geen vuil meer in .

Voor zo'n zaken heb ik als autoliefhebber ook schrik : geen garage en iedereen kan zomaar langs m'n wagen lopen om weet-ik-wat erop te krassen.

Ik ben al ff aan het denken om een dash-camera oid aan te schaffen om in-geval-van toch enig bewijs te hebben .

Er zijn zoveel verschillende camera's echter dat ik de bomen ook weer niet weet staan in dat (camera)bos .

Go pro zou erg goed zijn , goedkopere als "bullet" zou ook nog gaan . (misschien maar ff een topic voor openen om wat suggesties te krijgen en prijzen...)

Iig veel succes met de herstellingswerken .

Thnx, das inderdaad nog een idee zo'n dashcam of GoPro! Maar filmt dat permanent? Ik bedoel dan ook als je wagen gewoon ergens geparkeerd staat?

Edit: Ik zie net je filmpje van je onderschrift! Top man :-)^

Nasa;305672 zei:
Spuiten van die deur zal denk ik toch duurder uitvallen dan pakweg 200 euro.

Die mods die je aanhaalt heb ik alleen gekocht als ik er een mooie deal aan had en op momenten dat het budget het toeliet verspreid over 3 jaar. Helaas gaan de functionele kosten aan de auto nu voor op de esthetische.

Ik weet niet of ik het in mijn oorspronkelijke post aanhaal, maar ben dus nog een student zonder vast inkomen.

Ik zou gewoon eens een offerte laten maken bij div bedrijven :)

Dan weet je waar je aan toe bent, al is het wel zo dat grijs/zilver de moeilijkste kleur is om te spuiten:|

Vandaag de 2de laag lak gelegd. De kleine krasjes zitten goed dicht nu. De diepere krassen gaan nog wel enkele lagen kunnen gebruiken... Ik post één van de dagen nog eens een foto met de vooruitgang. Het werd nu helaas al te donker.

erg zonde.. maar niettttt getreurd.. kijk eens bij andere ge keyd slachtoffers op dit forum en je zult zien... het is in sommige gevallen 95% weg te werken..zonder spuiten maar exact hoe jij het doet.. na t opvullen beetje wetsanden.. voorzichtig:lol .. polijsten en ze ziet er weer als nieuw uit.. of zoek zo nodig andere deur bij een demontage bedrijf voor rond de 100 euro zul je dan ook klaar zijn:cool succes ermee!!! en je ex... stuur maar langs dan..:bad wel die hormonen bom:party