• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty blue wax lijkt uitgedroogd, hoe is dit te herstellen?

Met uitgedroogd bedoel ik te zeggen dat het allemaal "korrels " of "" in kleine stukjes gingen brokkelen ". Heb er ietsje water bij gedaan om het weer smeerbaar te maken maar ik kreeg het gevoel dat de structuur uit de wax trok.
Het eind resultaat (glans) was wel goed.

Rob

Water bij de wax gedaan? rofl :lol

Wax stoot juist water af :ja

Probeer het potje wax eens au bain marie te verwarmen tot deze weer vloeibaar is, dan laten afkoelen.

Kijk dan wat de consistentie is van de wax.

Enne, graag een foto voor en na ;)

De eerste foto's..........

DSC00925.webp

DSC00924.webp

DSC00927.webp

De eerste 2 foto's met de wax iets verdund met water maar nog steeds slecht (korrelt en brokkeld)

Toen de wax maar "au bain marie "verwarmd/gesmolten en nu maar weer uit laten harden.
Is nog maar de helft over van mijn dure potje.......]-0

Rob

Erg vreemd, maar euh... zoals Nicknameless al aangeeft... wax is een vet, waarom verdunnen met water?? Dat stoot elkaar af :weetniet

Dat er nog maar zo weinig van over is heb je waarschijnlijk toch zelf gedaan, met au bain marie zal er zeer weinig verloren gaan, hooguit wat vocht verdampen maar daar zal het wel niet heet genoeg voor worden.
Of is de Natty paste wax heel 'luchtig' en nu ineens een stuk compacter?

Hoop dat hij weer lekker bruikbaar wordt in ieder geval, houd ons op de hoogte :-d

Je moet niet gek staan kijken als de wax inderdaad lucht bevat.
Het afkoelen kan heel goed hetzelfde plaatsvinden als bij consumptie-ijs, dus al draaiend.
Gewoon even het gewicht van het potje vaststellen, dan weet je of je wat kwijt bent.

't is wel een unieke ervaring, dat mag toch wat kosten w^^w

Hans

No offense maar in het voor plaatje is je pot ook al half leeg hoor:-"

Zoals hij op het laatste plaatje er uit ziet lijkt hij me weer enig sinds normale vorm te hebben aangenomen.

Zeker niet te heet laten worden. Dit was bij mij ook al gebeurd:-" . zodra het gaat smelten voor 40% de hitte bron uitzetten. :-)^

robsel zei:
De eerste foto's..........

[mod]foto's[/mod]

De eerste 2 foto's met de wax iets verdund met water maar nog steeds slecht (korrelt en brokkeld)

Toen de wax maar "au bain marie "verwarmd/gesmolten en nu maar weer uit laten harden.
Is nog maar de helft over van mijn dure potje.......]-0

Rob

hey dat had ik ook met het potje natty red nieuw gekocht ook altands brokkelig aan de zijkant.

dacht zelf ook van vreemd maar werkt e voor het eerst mee dus denk zal wel.

Dat komt vaak voor bij carnauba waxen, niks aan de hand de brokjes smelten als je hem aanbrengt door de wrijving en warmte.