• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glans kofferklep XJR herstellen

Huh..? Dus alleen de kofferklep heeft geen blanke lak? Dus bij het polijsten werden ook je pads zwart?

Middels polijsten zou ik de verkrijtte lak verwijderen en vervolgens lekker vet houden. Dit kan met een wax, maar misschien zelfs eerst een glaze.
 
Jawel, wel blanke lak maar enorm verweerd, maar alleen de kofferklep.
Pads verkleuren niet.
Nu heeft hij ooit een andere klep gehad, misschien heeft die klep opgeslagen gelegen gedurende lange tijd ofzo.
Oke dus gewoon vaak in de was zetten en de bescherming optimaal houden.
Nu ben ik geen poetser en ga een domme vraag stellen waarschijnlijk, maar dat is dan maar zo :D
Kan ik die was ook met de poetsmachine aanbrengen op een lage stand?
Ik ben namelijk erg lui haha.
 
Ik ben erg verbaasd dat de klep er gortdroog uitzag, alsof het een verkrijtte lak was. (Unilak zonder blanke lak)

Althans, zo dof kan wel, maar dan zou het na het polijsten niet binnen luttele dagen opnieuw dof(fer) kunnen zijn.

Apart... vreemd...

Machinaal waxen is mogelijk. ;) Machinestand laag, armsnelheid hoog.
 
Ja ik vind het ook heel raar, vooral omdat de rest van de auto helemaal niet mat was.
Vandaar dat ik ook bang ben dat het matte terug komt.
Maar goed we gaan het zien.
Oke dank voor de tips mannen!

Geweldige kleur trouwens jouw BMW, fantastisch.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Voor het waxen gebruik je de zachtste pad en de machine op een lage stand. Erg mooie jaaag! En super opgeknapt! Waxen zijn er is vele soorten en smaken. Die mothers zal zeker geen slechte wax zijn maar ja, zoveel mensen zoveel wensen!
 
Ik heb er ook echt de ballen verstand van dus had even snel wat gekocht voordat ik er weer mee naar buiten moet o_O, wel bij Carclean uiteraard .
Bij de volgende aankopen laat ik me graag door jullie adviseren.
 
Laatst bewerkt:
Het glimt weer en hopelijk beter beschermd. Makkelijk aan te brengen met de poetsmachine.
IMG_20240630_170208618.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoCo