• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's blue / red

MDC

Detailing rookie
9 sep 2009
87
0
Zit er tussen natty's Blue en Red veel verschil ?

het gaat hier hoofdzakelijk om een Citroen C4 in de kleur Gris fer die ermee bedekt moet worden ,
maakt het dan uit welke ik neem ? heb nu tot volle tevredenheid de blue gebruikt , maar die is bijna op en moet dus wat nieuws bestellen ,
of zijn er voor deze kleur ook andere suggesties ?

Edit , wordt gebruikt na de Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser .

DSC_0338.webp

Zovééél opties !
Als je een stapje hoger wilt is, is in mijn ogen een Dodo een goede.
Zou voor de Purple Haze of de Blue Velvet gaan.
Beide uitermate geschikt voor deze kleur ( Tim heeft de Pro versie van de BV net op zijn R8 gedaan welk qua kleur goed in de buurt komt )
De PH is wat zachter dan de BV ( persoonlijk vind ik de BV nét even wat lekkerder, maar dat is zo verschrikkelijk persoonlijk ( zoals elke wax ))
Gluur anders even in het wax-topic en het review-topic, dat staat boordevol info en op zeker staat er iets tussen wat jou persoonlijk het meeste aantrekt.

Wat nu helemaal in trek is bij menig detailer is de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant, deze blijft erg lang zitten ( sealant eigenschap ), heeft een zéér nette afwerkingsglans ( a la wax ).

Ongetwijfeld komen er zomestraks menig andere voorbeelden, houd je hoofd koel en zoals ik zei, kijk wat jou het meeste aantrekt !

Ik gebruik voor mijn C4 picasso in dezelfde kleur momenteel drie producten:

- wolfgang sealant 3.0 geweldige glans, super glad, mooie beading zelfs na tweemaal wassen duurzaamheid nog niet bekend bij mij want pas 2 maanden erop. Geweldig eenvoudige verwerking.

- collinite 915 geweldige glans , heel glad, super beading en super duurzaam. paneel voor paneel iets meer elbow grease

- collinite 845 goede glans, redelijk glad, hele goede beading heel duurzaam maar over het algemeen net iets minder dan de 915

Ik vind dat de glans van 915 en de wolfgang sealant elkaar weinig ontlopen. De kleurweergave is bij beiden hetzelfde.

Ik denk dat gezien het feit dat de kleur gris fer (staalgrijs) toch al een blauwige zween heeft de Blue Velvet pro een hele mooie combo is. Ik wil die zelf nog wel een uitproberen. Helaas is er geen panel pot te krijgen van bleu velvet pro. Mocht de de BV pro gaan proberen laat dan eens een 50/50 zien van de motorkap of zo. Kijken of het het staalgrijs/blau wat benadrukt.

Succes GdV

Review tussen Natty's Blue en Natty's Red :-"

Rood heeft een iets hoger carnauba gehalte waardoor deze theoretisch een langere standtijd zou moeten hebben.
Let wel dat alles valt en staat met een goeie voorbereiding. ;)

Meguiar's Professional Mirror Glaze M16 Paste Wax - 311g

is deze te doen met deze lak kleur ?

zit toch ook in de nattys prijsklasse , komt me momenteel het beste uit zeg maar :-"

Ik zou ook een dodo blue of haze pakken of eventueel HD Car Care POXY deze heeft meer sheeting dan beading maar wel super easy in het gebruik,en nu tevens zeer voordelig geprijst bij CarClean

Buiten duurzaamheid zal je geen verschil zien tussen blue of red. Je kan ook gerust eens kijken naar de Collinite waxen, zeker met de winter in het vooruitzicht.

ik heb natty red meerdere keren gebruikt op donker grijs en donker blauw en op zilver grijs werkt goed ,vooal als je eerst ex-p of ex gebruikt.

heb het om mijn eigen auto donker uni blauw en kan zeggen werkt mooier dan mequairslees meer glans

Heb toch maar even de nattys blue besteld , zal me eens verder gaan orienteren op n wax van n klasse hoger ,
natty's komt toch wel op ;)

tot nu toe alvast bedankt voor de info en de moeite :)