• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's in combinatie met EX-P?

Peter A3 TDI

Detailing rookie
15 mei 2008
599
0
Goedemorgen,

Ik vroeg mij af of het zin heeft om de PB's Natty's paste wax te toppen met de PB's EX-P, met als reden dat je dan misschien de diepe glans krijgt van de natty's gevolgd door de bescherming van de EX-P sealant...?

Groeten

Een sealant (zoals de EX-P) top je met een wax (zoals de Natty's). Zo combineer je duurzaamheid van een sealant met de glans van een wax. Dus omgekeerde volgorde zoals jij het zegt.

Na verloop van tijd (hangt af van verschillende factoren zoals hoe intensief je de auto gebruikt, weersomstandigheden...) breng je een nieuw laagje Natty's aan.

Ik heb ook een vraag die ik misschien het beste hier kan stellen: Vorige week m'n eerste bestelling gedaan en thuis gekregen, met o.a PB black hole en Natty's blue. Ik wil ook nog een sealent erbij, maar kan ik dan het beste de PB EX sealant met carnauba nemen of de EXP pure sealant?
Alvast bedankt

Greetz Arjan

Ik zou voor de EXP pure sealant gaan de carnauba zit al in je Natty's Blue.

Ik ben trouwens behoorlijk onder de indruk van de duurzaamheid van die specifieke combinatie. 8-()) Te meer als je de weersomstandigheden en pekel-ellende in ogenschouw neemt. Ik rijd circa 350 kilometer per week en was mijn auto ieder weekend. Heb er nu al zeven weken een combi van EX-P en Natty's op zitten en de beading is nog steeds vrij goed aanwezig. :-)^

White Collar zei:
Ik ben trouwens behoorlijk onder de indruk van de duurzaamheid van die specifieke combinatie. 8-()) Te meer als je de weersomstandigheden en pekel-ellende in ogenschouw neemt. Ik rijd circa 350 kilometer per week en was mijn auto ieder weekend. Heb er nu al zeven weken een combi van EX-P en Natty's op zitten en de beading is nog steeds vrij goed aanwezig. :-)^

Gebruik jij na het wassen ook steeds een wax boost? Als QD+ of QW+ van poorboys?

Nee, niet eens! :) Ik heb QD+ wel eens geprobeerd toen ik er slechts Natty's op had zitten, maar bij regelmatig wassen zie ik de toegevoegde waarde er niet zo van in, wel ideaal voor sponningen e.d..

De toegevoegde waarde is dat de bescherming ook weer opgefrist wordt! Dus je verlengt dan de bescherming. Bovendien haal je zeemstrepen en watervlekjes weer weg en wordt het oppervlak weer lekker glad.

Tim zei:
De toegevoegde waarde is dat de bescherming ook weer opgefrist wordt! Dus je verlengt dan de bescherming. Bovendien haal je zeemstrepen en watervlekjes weer weg en wordt het oppervlak weer lekker glad.

Tsja, de bescherming is standaard al heel goed van de Natty's en ik vind het geen probleem eens in de twee maanden een nieuw laagje wax aan te brengen. Een hele auto netjes in de QD+ zetten kost mij ongeveer de helft van de tijd van een laagje Natty's, dus in die zin vind ik het voor míjn onderhoudsplan -maar dat is persoonlijk- niet van toegevoegde waarde.

Ik vraag me trouwens af of het oplosmiddel in de QD+ je bestaande waxlaag niet gedeeltelijk oplost, in QD+ zit immers ook een carnauba-oplossing. :weetniet (Ergo: oplosmiddelen die carnauba oplossen)

Volgens mij hoef je daar niet bang voor te zijn, want anders zou het ook de carnauba in de QD+ oplossen (in de fles al...)

meuh

kootje zei:
Volgens mij hoef je daar niet bang voor te zijn, want anders zou het ook de carnauba in de QD+ oplossen (in de fles al...)

Dat doet het toch ook? De vloeistof is een 'transportmiddel' waar de caraubadeeltjes in zijn opgelost.

Ik dacht dat je met "oplossen" bedoelde dat de carnauba zou verdwijnen. Dat gebeurt niet in de QD+, en dus zal het ook niet gebeuren met je wax laag.
(kan ook een lees / interpretatie-fout van mij zijn, hoor.... :-b )