• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's laat vettige waas achter?

Puff

Detailing addict
12 mrt 2009
117
62
Mannen,

Heb gisteren de zijkant van mn auto aangepakt....
Op 10 april hard gewerkt met corrigeren van krassen en swirls etc etc....daar het schaap voor gebruikt met Inizio....daarna zwart en finale.

In het volle zonlicht bleek dit toch 1 stapje te weinig geweest.....er zaten toch nog hele vage hologrammen in...

Heb er dus een stapje aan toegevoegd.....wit met Mezzo.

Daarna groen en Finale gevolgd door Wolgangs Final polish...(is een BH variant geloof ik)

Daarna een hele mooie strakke glans in de zon zonder vegen.....(zo noem ik het maar)

Toen de PB Natty's erop en na een paar minuten curen uitgepoetst.......

Toen ik een paar stappen achteruit nam om het resultaat te bewonderen schrok ik toch wel even.....allemaal "vette" vegen op dat deel....
Maakte niet uit wat voor MF doek ik eroverheen haalde maar ik verplaatste de "vegen".

Van ellende 2 hits met IPA gedaan en toen was het weer goed.......

Ik heb iets fout gedaan maar kan mn vinger er niet op leggen....

-te veel in de zon?

-te weinig gecured?

-verkeerde ondergrond?

Ik hoor het graag van jullie....

Paar minuten curen is denk ik te weinig, dat icm te dik aanbrengen veroorzaakt vegen.

Nog dunner aanbrengen en iets langer laten curen.
En zoals Wouter zegt even een swipetest doen om zeker te zijn dat de wax genoeg heeft gecured.

Ok ik ga dat testen/proberen...

Natty's/PB producten kunnen toch gewoon in de zon aangebracht worden?

En wat is de beste manier van aanbrengen?
Mijn aplicator pads zijn zeg maar groter dan het potje waardoor je net niet lekker kunt pakken...

Danny.

Je kan het inderdaad gewoon in de zon aanbrengen.

Ik gebruik zelf voor de natty's een Monello Concorso finishing pad.

Deze pad is ook wat groter dan het potje, is inderdaad wat onhandig maar het lukt me wel altijd :-b

https://www.Carclean.com/product/Monello/Concorso_UltraSoft_Finishing_CCS_Round_Foam_Hand_Applicator_78-14x45GO_101650

Kan het zijn dat de combi wolfgang finishing glaze 3.0 niet zo lekker werkt met Natty's?

Danny.

Nee.

Je hebt het niet lang genoeg laten curen. Natty's is alleen vettig als je het opbrengt, daarna droogt het op. Als het vettig blijft, dan is het gewoon niet lang genoeg gecured.

hey puff,
ik heb ook die natty's gebruikt vandaag op mijn vervangwagen(na wassen,kleien en superpolish van pb)(ja ,die mag ook een beetje proper zijn al is het voor 1 weekje maar!!)
en heb blijkbaar ook niet lang genoeg gewacht denk ik,nochthans stond ik in de zon en heb de swipe-test gedaan met de vinger ...:-)^ .
resultaat:niet je dat ,vorige keer wel ,maar was een veel nieuwere wagen toen
heb er gewoon mijn vloeibare wax van mothers dan maar over gesmeten (na nog veel uitwrijven van de natty's) en ik moet zeggen:die mothers synwax is kei en keigoed en hiermee wordt toch weer bewezen dat mothers wax onderschat wordt!!
ik ga toch nog eens een stuk proberen morgen(half deel) en ga het eens lang laten drogen,misschien dat het dan wel goed komt)
groeten gsm.

ja das slim gezien , heeft hij weer een beetje kunnen oefenen.
heb dit ook al eens gedaan , als het moest mislukken op een vervangwagen is
dit toch niet zo erg , naar die vervangwagens wordt toch niet zo omgekeken.
als ie maar proper is als hij terug komt , die kennen heus geen swirls en hollogrammen.
grtz johan

Dat is ook weer zo. Heb ik even niet aan gedacht.

Ik heb het voordeel dat ik op m'n werk af en toe een auto moet poetsen en kan ik die mooi als testobject gebruiken. Zo heb ik ook geleerd hoe je met een rotary moet omgaan & 3M poetsspullen. Natuurlijk gingen ze niet eerder weg voordat ik het goed vond. Dus niet vol hologrammen afleveren aan de klant. :lol

hey mannen,
natuurlijk is dat leuk om ff te kunnen oefenen op ander materiaal(zonder risico!!)
heb vandaag opnieuw getest(links en rechtsvoor)
resultaat is beter ,maar ik blijf erbij:die wax van mothers voelt suuuuuuuuuuuuperzacht!!en veel bling bling8-) 8-) 8-)
de natty's kan me niet echt overtuigen,maar was zeker niet slecht hoor.:weetniet
als er zijn die deze waxen ook hebben ,laat het dan weten wat jullie bevindingen zijn ,ok?:rules
ik heb nu wel niet de volle 100% gedaan vaop die auto ,wat wel:linksvoor,rechtsvoor,motorkap,dak,koffer,zijkanten achter de deuren.(ook gekleid hoor)
de ramen zijn allemaal met de wax gedaan van mothers(fx synwax vloeibaar)
wat niet:bumpers,deuren
ik weet het ,is ni ideaal maar ik moet ook ni overdrijven hé,straks krijg ik alleen nog vuile wagens mee als de mijne binnen is.............
,,diene gast maakt die wel terug proper voor de komende 4 maanden''
groeten danny

maar ze zijn toch wel best tevreden als je de wagen terug binnen
brengt in de garage:cool
dan krijg je te horen : hier kunnen ze het zo goed niet:-b
grtz johan

De meningen zijn verdeeld zeg maar....:-b

Ik ga hopelijk binnenkort eens proberen en dan heel lang laten curen.....

En anders een andere wax proberen.......heb nog een flesje NTX staan geloof ik....