• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's Paste Wax en "parels

robsel

Detailing addict
3 jul 2009
96
55
Ïk heb mijn wagen na een volledige poetsbeurt ( 5 stappen) nu voor de 2e keer in de Natty's Paste Wax gezet. Ik heb deze waxlagen handmatig aangebracht maar wat ik nu mis als ik de auto afspuit/schoonspuit is de ECHTE PARELS die dan moeten verschijnen :0 .
Kan het zijn dat ik de wax te dun aanbreng of nog beter uit moet poetsen
Ik zie vaak op dit forum van die prachtige parelvorming op de lak, wil ik ook zo graag..............:party:

gr
 
Helaas geen foto's genomen...................
Kan het ook komen doordat ik de Wax over de PB Black hole heb gedaan en er nog een tussenlaag ( sealing ?) op had gemoeten?
gr
 
de tuinslang is geen regen he:-"

beading krijg ik ook niet echt met de tuinslang.
regenwater krijg ik het wel mee...

probeer eens met een spraybottle, met water, en dan sprayen... waarschijnlijk krijg je het dan wel?

anders mischien niet lang genoeg laten curen?
:weetniet :weetniet :weetniet :weetniet

edit:
bij mij deed hij het ook prima op een laagje dodo limeprime lite
 
Ik spuit de wagen altijd af met gedeminiraliseerd (?) water in de wasstraat zou dit de parelvorming tegenhouden?
Krijg je alleen parelvorming bij regendruppels :weetniet ?

gr (een beginnertje)
 
bij mij glijd dat er altijd direct van af..

het zou kunnen zijn dat hij niet op de blackhole zou pakken, maar dat lijkt mij heel stug!!

groet, nog een beginnertje
 
Die echte waterdruppels zul je niet zo snel krijgen als je de wagen afspuit... Echter als het heeft geregend zie je de beadingdruppels pas echt mooi of zoals gezegd, wanneer je regen nabootst met b.v. een plantenspuit of iets dergelijks

Ik heb vanmiddag de Lupo ook gewassen, maar van druppels was niet echt sprake. Daarna nog even nagelopen met Red Mist en nu maar eens wachten op het eerste regenbuitje en dan eens zien ;)
 
Met een slang met niet al te veel druk een hele fijne nevel nabootsen doet het ook erg mooi..

Het is ff proberen om niet te lang door te nevelen, dan worden de druppels te groot en glijden ze van je lak af.

Dit is na een paar flinke nachtelijke buien over Black Hole en 1 heel dun laagje Natty's Wax (wit):

IMG_2213.jpg


Vandaag ff getest met een gieter met water, maar het loopt er na NUL wasbeurten na bijna 3 weken nog schitterend mooi af.
Beading is niet zo mooi meer als op de foto, maar er ligt dan ook erg veel fijn stof en zand op. Hoogste tijd voor een wasbeurt.
 
Hoi.

Ik heb de Toledo vanmorgen ook gedaan met black hole en vervolgens de Natty's blue paste wax erover en het resultaat is hetzelfde als de foto hierboven . Geweldig dus !!!!!!!!!!!! 8-())

Groeten van Gerrit.
 
@robsel, als je de wagen goed behandeld hebt en je spuit hem daarna af, trekt de auto vanzelf droog, zeker als je slechts een enkele straal (dus geen spray) gebruikt. Wacht even op de regen, of kijk na een vochtige nacht, dan zie je beading vanzelf. :)^ De bekende druppels krijg je zowel met een sealant als met een wax, maar je hoeft ze hiervoor niet beide aan te brengen.

@aron147, klopt, komt omdat er oliën in de lime prime zitten, die een soortgelijke werking hebben als Black Hole.