• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's Paste Wax Red - Limited Edition

belanda

Detailing rookie
27 jun 2012
52
0
Vandaag de Natty's Paste Wax Red - Limited Edition van PB besteld.
Hopelijk morgen binnen. Als het weer mee zit deze er dan gelijk opzetten

Hoelang moet ik deze laten curen?
 
Dun aanbrengen, swipetesten en uitpoetsen. Meer is niet nodig, en met het huidige weer is ie zo gecured.
 
Al hoewel de Natty een vrij makkelijke wax is, wil ik nog wel even benadrukken dat het erg warm weer is en de swipte-test-tijd kort(er) zal maken.
Zou niet de gehele auto in 1x doen, maar eerst even 1 deel om te zien wat de tijd zo ongeveer is: aan de hand daarvan de rest bepalen
Laat svp ook even weten hoe verlopen en bevallen is svp
Hoe dan ook: veel plezier en niet stiekem snoepen van de lekkere wax ;)
 
@IbizaSigno: ja met volle 100% zekerheid. Is 1 van de 1e pastwaxjes die getest hebt en nog stees gebruik ( rood/wit/blauw ) als ik bv ff snel de buurman's voiture aanpak als tussendoortje
Dit omdat ik dan buiten werk + volle zon + snelle beurt + geen 'dure' wax pak als freebee beurtje ( wassen elkaars hand wel vaker en dit gaat zo perfect )
 
Stond er wat sceptisch tegenover, dat in de zon werken van Poorboy's. Zeker met wax, Pro. Polish en Black Hole nooit ene probleem, maar een wax had ik niet verwacht. Zelf werk ik namelijk altijd buiten gezien ik hier geen overdekte plek heb. Wellicht dat ik een pot mee bestel.
 
Ik denk dat Poorboys in zijn algemeenheid makkelijker is dan welk ander merk dan ook ( beetje gevaarlijke uitspraak maar ach ):
iedereen kan er mee werken, zijn mooi geprijst, geven goede kwaliteit ( zeker tov de prijs ) en is vrij veelzijdig te gebruiken.
Owkee, in de zon zal je sowieso je werkwijze moeten aanpassen ( ongedacht middel/merk etc ), idd met name het op tijd afnemen is een serieus aandachtspunt maar tot op heden is bij mij minder gevoelig overgekomen/ervaren
Ik vind de rode versie nog makkelijker dan de blauwe en witte
 
Vorige week nog de blauwe versie aangebracht in een garage waar het plus 30gr was. Heel de wagen in 1 keer, dan swipetest, was onmiddellijk goed, en zonder problemen uitgepoetst. Met veel andere waxen moet je dat niet doen.
 
Vandaag was het dan eindelijk zover. Lekker eerst de auto gewassen met Super Slick & Suds.
Toen afgedroogd en daarna de wax erop gezet. Eerst voor de helft bovenop begonnen, het was ongeveer 18:00 en bijna geen zon.
Maar ondanks dat kon ik na ongeveer 10 min curen( wel swipetest gedaan) de al wax uitpoetsen. Merkte wel dat het op sommige stuken best moeilijk ging.
Dus heb de rest beetje bij beetje in de wax gezet. maar korter laten curen ongeveer zo'n 7 min. dit ging beter weet alleen niet of dit wel goed is als de wax vrij snel verwerkt wordt.

En wat de geur betreft die viel wel op!! ik stond voor de auto in de wax te zetten, en boven op de slaap kamer konden ze de Natty's wax ruiken.:cool:

Ben echt tevreden over deze wax laat zich makkelijk verwerken.
en laat op mijn zwarte Renault een lekkere wetlook achter.
 
belanda;337598 zei:
..
En wat de geur betreft die viel wel op! ik stond voor de auto in de wax te zetten, en boven op de slaap kamer konden ze de Natty's wax ruiken.:cool:

Haha ik ken dit! Een vriend van me had Natty's blue geleend en was zijn auto om de hoek aan het waxen. Ik rook de lekkere bubblegum geur terwijl ik bezig was om mijn auto af te drogen. Heerlijk, die Poorboys waxen.