• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natural Look of Trim Restorer?

black beauty

Detailing rookie
12 apr 2010
87
0
Wat is nu het grote verschil tussen beiden? Als ik de omschrijvingen van beide producten lees, lijkt het bijna hetzelfde te zijn. Welke zou ik moeten kopen voor mijn nog nette interieur met geperforeerd leder interieur? Ik zoek 1 middel waarmee ik (bijna) mijn hele interieur kan doen.

Bedankt vast voor de reacties!
 
Met leder zou ik gaan Leather Stuf, maar liever nog Gliptone. Leather Stuff gaat het leer erg van 'kraken'. Gliptone is echt top. Voor het dashboard zou ik gaan voor Natural Look, is niet vettig ruikt lekker en beschermd. Trim restorer is meer voor de buitenkant.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Met leder zou ik gaan Leather Stuf, maar liever nog Gliptone. Leather Stuff gaat het leer erg van 'kraken'. Gliptone is echt top. Voor het dashboard zou ik gaan voor Natural Look, is niet vettig ruikt lekker en beschermd. Trim restorer is meer voor de buitenkant.

Aha, dat is duidelijk. Dan moet ik Natural Look hebben.

En die Gliptone, is die ook geschikt voor geperforeerd leer; bij sommige producten staat dit er expliciet bij vermeld, geloof ik. (dat het geen residu in de gaatjes achterlaat)
 
Kan niks vinden op de verpakking betreffende geperforeerd leer. Gliptone trekt volledig in het leer. Laat geen residu achter.
 
Nee, maar Gliptone is echt een veilig product. Mag niet gebruikt worden op: suede, alcantara, en lak leder. Gliptone word aanbevolen door de Rolls Royce en Bentley owners club, dus dat zegt wel wat.
 
Voor de kunstof delen zou ik zeker de Natural Look van Poorboys gebruiken. Ik heb tot nu toe voor de kunstof interieurdelen meguiars rubber en vinyl protectant gebruikt. Dit geeft optisch wel een mooi resultaat maar het blijft vettig. De natural look is op waterbasis en droogd op. Het volet daarna niet meer vettig aan. Het laat, afhankelijk of jet het na even drogen afneemt met een supervezeldoek of niet. een resultaat achter dat varieert tussen mat en beschaaft glanzend. Het geeft geen aggresieve hoogglans. Ik vind het top verwerken. Ik heb gisteren de auto van binnen met natural look behandeld en vandaag ruikt de auto nog steeds heel erg lekker. Als je het net opbrengt dan komen de amandelkoekjes op je af.

Ik heb dit product nu voor het eerst gebruikt, ik heb een klein flesje aangeschaft. Het werkt redelijk zuinig en is voor mij een blijvertje.

Oh, nog een ding, het is minder geschikt voor de buitenkant. kunstofdelen die ik gisteren behandelde zijn na een vochtige nacht (condens) vlekkerig geworden. Dus voor buiten moet je iets anders gebruiken.

Groeten GdV
 
Ik heb zaterdag mijn interieur gedaan met natural look.

Heb het op en microvezel applicator gedaan.
Toen op de deurpanelen/dashboard/stuur etc gewreven.
En uitgewreven met een microvezel doekje.

Heb wel in secties gewerkt zodat het niet te lang intrekt. Dus eerst deurpaneel ingewreven, toen gelijk daarna uitgewreven.
Ben enorm verrast over het resultaat. Het dashboard heeft een natuurlijke egale kleur, is niet vettig en glanst niet. En het ruikt erg lekker, totaal niet chemisch ofzo.
 
Natural look kan je best opbrengen met een katoenen washandje. Het verdeelt mooier en maakt de boek niet statisch (dus trekt lange tijd geen stof aan)

Dat washandje kan het best een exemplaar zijn dat al meerdere keren is gewassen. Dan laat het ook geen pluisjes achter.
 
Centoquarantasette zei:
Natural look kan je best opbrengen met een katoenen washandje.
Wat nog fijner werkt: Mister Pink van Dodo Juice

Deze is superzacht, en in het midden doorgestikt, waardoor je hem makkelijker vast kunt houden in moeilijke hoekjes.
 
Trim Restorer kan ook best voor de kunstof delen in het interieur gebruikt worden (heb ik een maand of zo geleden gedaan). Natural Look zou echter volgens PB schimmelwerend moeten werken en kan ook gebruikt worden voor het reinigen van leer (conditionering zou minimaal moeten zijn).

Leather Stuff kan dan ook weer voor het kunstof gebruikt worden. Leather Stuff heeft weer als voordeel dat het volgens PB de hoogste UV bescherming van de 3 (Trim Restorer, Natural Look, Leather Stuff) biedt. Ik heb echter inderdaad gemerkt dat je leer er een beetje van gaat kraken (zoals de kabouter zei).

Leather Stuff is echter weer geweldig voor je schoenen:D
 
Centoquarantasette zei:
Natural look kan je best opbrengen met een katoenen washandje. Het verdeelt mooier en maakt de boek niet statisch (dus trekt lange tijd geen stof aan)

Dat washandje kan het best een exemplaar zijn dat al meerdere keren is gewassen. Dan laat het ook geen pluisjes achter.


Ja, dat ben ik al eens eerder op het forum tegengekomen. Ga ik proberen!
 
Heb zelf PB Trim Restorer voor de buitenkant(waar ik super blij mee ben). Wil graag weten of ik voor
mijn dashboard en plastic deurpanelen beter PB Natural Look kan aanschaffen, of is dit overbodig en kan ik
Trim Restorer gebruiken (heb geen leer)

Groeten
 
ik heb beide en heb ook al trim restorer op een dashboard gebruikt, mijn ervaring is dat natural look toch wel veel meer toevoegd dan trim restorer,
trim restorer is echt de formule voor je zwarte plastic buitenkantdelen, daar kan weinig tegenop. en natural look is echt veel beter voor de intereur plastic.

beide aanschaffen is echt een must vind ik.

hoop dat je ermee akkoord gaat na aanschaf :party: