• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Neutron Blue Civic Hybrid facelifted by Hybrid

Racehybride :grinning:

Nou kon ik niet zo snel terugvinden waarom je de Honda Civic Hybrid hebt gekozen; omdat je het een mooie auto vind of ging je voor het 'hybride' of goedkoop/milieu/whatever en wil je een niet-racy-hybrideauto lekker racy maken?
 
tinus zei:
Nou kon ik niet zo snel terugvinden waarom je de Honda Civic Hybrid hebt gekozen; omdat je het een mooie auto vind of ging je voor het 'hybride' of goedkoop/milieu/whatever en wil je een niet-racy-hybrideauto lekker racy maken?

1 blz. terug staat onder reactie #99 dat ik het liefst een FD2 met het stuur links naar NL had gehaald... deze is hier niet verkrijgbaar en moet dus geïmporteerd worden via USA (vanuit Japan = stuur rechts). Nog liever was ik dan gegaan voor een FD2 Type-RR maar al met al werd dat heel omslachtig en ook vrij kostbaar.

Default power: 237 bhp
Default torque: 218 Nm

OK... verklaring nummer 2... ik vind het chassis (de vorm en ronde lijnen) gewoon weg heel erg mooi om te zien.
Dat is 'smaak' gebonden en die is (gelukkig) voor iedereen weer anders.

Verklaring nr. 3... ik heb deze ride van mijn eigen spaarcentjes aangeschaft, het is dus geen lease-bak
en kan er daarom mee doen wat ik wil.

Verklaring nr. 4... van dit (oorspronkelijke FD2) chassis is dus alleen de versie met de Hybrid motor (FD3)
eenvoudig verkrijgbaar in NL. Veel mensen weten (nog) niet dat de Hybrid motor in een sport chassis hangt...
Vandaar dus deze aanschaf, met in het achterhoofd de wetenschap dat alle FD2 tuning parts ook op het FD3 chassis
passen.

Nr. 5... omdat het 'tunen' van een Honda kennelijk in mijn 'genen' zit en ik mij toch wel drastisch wilde
onderscheiden van de 'lease' Hybrid's, besloot ik om als 1 van de eerste (er zijn er meer hoor) de uitdaging
van het tunen van een Hybrid aan te gaan. Al was het alleen al voor de ervaring en te kijken wat er zoal
haalbaar is met deze motor i.c.m. electro motor.

Kortom... 1 grote leer-ervaring en ok... uit de hand gelopen hobby... dat dan weer wel :-"

Zo wat duidelijker voor je?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hybrid zei:
1 blz. terug staat onder reactie #99 dat ik het liefst een FD2 met het stuur links naar NL had gehaald... deze is hier niet verkrijgbaar en moet dus geïmporteerd worden via USA (vanuit Japan = stuur rechts). Nog liever was ik dan gegaan voor een FD2 Type-RR maar al met al werd dat heel omslachtig en ook vrij kostbaar.

Verklaring nr. 4... van dit (oorspronkelijke FD2) chassis is dus alleen de versie met de Hybrid motor (FD3)
eenvoudig verkrijgbaar in NL. Veel mensen weten (nog) niet dat de Hybrid motor in een sport chassis hangt...
Vandaar dus deze aanschaf, met in het achterhoofd de wetenschap dat alle FD2 tuning parts ook op het FD3 chassis
passen.

Nr. 5... omdat het 'tunen' van een Honda kennelijk in mijn 'genen' zit en ik mij toch wel drastisch wilde
onderscheiden van de 'lease' Hybrid's, besloot ik om als 1 van de eerste (er zijn er meer hoor) de uitdaging
van het tunen van een Hybrid aan te gaan. Al was het alleen al voor de ervaring en te kijken wat er zoal
haalbaar is met deze motor i.c.m. electro motor.
Er zijn al een aantal FD2's in NL en in Duitsland, dus ze zijn redelijk makkelijk verkrijgbaar inmiddels.
Kennis van mij heeft inmiddels een Mugen-RR kit binnengekregen voor de FD3, geen polyester maar ABS EN inclusief alle lampjes (mistlicht + ledlamp achterbumper).
En wat dat tunen betreft, je weet wat ik heb gezegd dus ik ben zeer benieuwd ,^^
 
Pardon? Stiekum langs Verhagen geweest ofzo???
Ik ga hem morgen ochtend ophalen dus weet jij wss meer dan ik! :|~*
 
Surfingwizzkid zei:
Nou vertel :rules
Heel simpel mijn eigen bezit de Volvo S60 2.4i met 140 pk :rules
Deze is softwarematisch gedowngrade van 170 naar 140 na een custom chip krijg je op de 170 pk versie bijna 10 pk bij en een custom chip in de 140 pk versie betekent dat je er bijna 40 pk bij krijgt w^^w
 
Hahaha! Hoezo? Is ie niet meer helemaal standaard dan? Maaruh, kennelijk ook gesproken over het chippen. Weet je meer te vertellen en ben je nog steeds zo skeptisch? Ben naast pk's ook geïnterresserd in % extra Nm.
Oh ja en nou kan ik helemaal niet meer slapen van nieuwschierigheid... Thanks! ;)
 
@Berkant: ja ok, maar ik doelde eigenlijk meer op de versies die niet "gedowngraded" uit de fabriek komen. Maar sneaky zijn ze wel bij de Volvo zo te zien :-b

@Hybrid: Laat ik het zo zeggen, ik weet wie de auto bij Verhagen gechipt heeft en die kan het wel waar maken (13-15pk extra) . Zo ook 17pk extra bij een CR-Z :heart_eyes:
Ik moet hem alleen nog vragen om dyno-uitdraaien, want ik wil nog steeds hard bewijs :rules
Maar hem geloof ik eerder dan "een ander". :ja





maar het is nog steeds geen 25pk hehehe *knipoog*
 
Zo dan, dat is een tijdje geleden... maar met kids/studie en werk even hele andere prioriteiten gehad...

Anyway, de Civic is inmiddels ingeruild voor een Honda Accord Tourer 2.4L Executive
en omdat het Honda hobby bloed toch kruipt waar het niet gaan kan... een S2000 voor mezelf ;)

Even hele andere koek dan een Hybride zo'n S2K... standaard 241 pk's op de achterwielen, dus
dat gaat weer een mooi project worden :grinning:

S2K-NL-Rolling_zps48f11c85.png


Dussss vanaf heden mijn forum naam gewijzigd van Hybrid naar S2K-NL

Tot later!
Gr, Edo
 
Gefeliciteerd met de nieuwe auto. Rijden echt geweldig die s2000's.
Ps op autoblog staat een artikel over je oude civic hybrid!