tinus zei:
Nou kon ik niet zo snel terugvinden waarom je de Honda Civic Hybrid hebt gekozen; omdat je het een mooie auto vind of ging je voor het 'hybride' of goedkoop/milieu/whatever en wil je een niet-racy-hybrideauto lekker racy maken?
1 blz. terug staat onder reactie #99 dat ik het liefst een FD2 met het stuur links naar NL had gehaald... deze is hier niet verkrijgbaar en moet dus geïmporteerd worden via USA (vanuit Japan = stuur rechts). Nog liever was ik dan gegaan voor een FD2 Type-RR maar al met al werd dat heel omslachtig en ook vrij kostbaar.
Default power: 237 bhp
Default torque: 218 Nm
OK... verklaring nummer 2... ik vind het chassis (de vorm en ronde lijnen) gewoon weg heel erg mooi om te zien.
Dat is 'smaak' gebonden en die is (gelukkig) voor iedereen weer anders.
Verklaring nr. 3... ik heb deze ride van mijn eigen spaarcentjes aangeschaft, het is dus geen lease-bak
en kan er daarom mee doen wat ik wil.
Verklaring nr. 4... van dit (oorspronkelijke FD2) chassis is dus alleen de versie met de Hybrid motor (FD3)
eenvoudig verkrijgbaar in NL. Veel mensen weten (nog) niet dat de Hybrid motor in een sport chassis hangt...
Vandaar dus deze aanschaf, met in het achterhoofd de wetenschap dat alle FD2 tuning parts ook op het FD3 chassis
passen.
Nr. 5... omdat het 'tunen' van een Honda kennelijk in mijn 'genen' zit en ik mij toch wel drastisch wilde
onderscheiden van de 'lease' Hybrid's, besloot ik om als 1 van de eerste (er zijn er meer hoor) de uitdaging
van het tunen van een Hybrid aan te gaan. Al was het alleen al voor de ervaring en te kijken wat er zoal
haalbaar is met deze motor i.c.m. electro motor.
Kortom... 1 grote leer-ervaring en ok... uit de hand gelopen hobby... dat dan weer wel :-"
Zo wat duidelijker voor je?