• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail New Mercedes C300e

Rytec

Detailing addict
5 feb 2021
78
60
Vorige week het drie polijst stappenplan uitgevoerd op deze C300e plugin hybride en daarna voorzien van Collinite wax.
20220729_230038.jpg


20220729_230002.jpg
 
Dank je, ik heb destijds een DAP evo machine aangeschaft hier en na wat informatie opvraag bij de guru's hier de kit met Monello aangekocht met diverse accessoires, producten, polijstpads, de groene peluche verde doeken, etc.
Ik heb eerst de Monello Veloce gebruikt met de gele polijstpad, daarna de Mezzo met de oranje pad en daarna de Finale met witte pad. Daarna heb ik dan Collinite 845 met de zwarte pad erop aangebracht, idem zoals ik dat ook deed met mijn BMW F31 Havana bruin.

Nu merk ik wel met deze Obsidiaan zwarte MB dat ik na het waxen een prachtig resultaat krijg maar toch na een dag in de zon te hebben gestaan begint die weer te zweten. Ik had hiermee nooit problemen met de BMW en heb nu exact dezelfde stappen gedaan.
Helaas als er al stof op ligt kun je hem niet zomaar met een microvezeldoek weer schoon wrijven, dus heb ik hem maar weer gewassen met die dodo juice paarse born to be mild shampoo die je wax laag niet aantast en dan is ie weer netjes en het water glijdt er netjes af.

Maar toch kan het gebeuren dat ie weer bij warm weer gaat zweten. Ik heb geen flauw idee wat dit nu kan zijn? Heeft dit te maken met de zwarte lak? Teveel Collinite wax gebruikt, alhoewel ik slechts een dun laagje erop aanbreng met de machine.

Moet ik misschien eens andere wax gebruiken? Wat mij ook opvalt is dat als ik die groene peluche verde doekjes gebruik om hem na het waxen schoon te maken ik veel meer moeite moet doen dan indien ik die edgeless doeken gebruik van Creature, daar heb ik er slechts één van liggen maar die nemen naar mijn gevoel beter de resten op.

Ik was nochtans altijd de doeken en washandschoenen met die speciale blauwe Typhoon shampoo van Poorboy's.

Ik heb hem nu eens met Gyeon prep behandeld en daarna instant detailer van Mothers en andere doeken dan die groene gebruikt.

Uiteraard is dit niet de bedoeling en manier van werken en kan het zijn dat ik iets verkeerd doe dus ik sta open voor adviezen.
 
Laatst bewerkt: