Hoi iedereen,
Mijn naam is Marc, 40 jaar uit het zonnige zuiden. Ik wil binnenkort wat serieuzer aan de slag met het detailen van mijn auto's. Voorheen ging m'n daily driver meestal door de wasstraat, of waste ik hem in een wasbox. Mijn oldtimer deed ik altijd met de hand wassen en soms waxen.
Nu moet mijn oldtimer binnenkort weer getaxeerd worden voor de verzekering, en heb ik een paar weken geleden een nieuwe dagelijkse auto gekocht (Renault Megane II Grand Tour). Een goed moment om me wat te verdiepen in het handmatig detailen.
Nu wat rondspeuren kwam ik onderstaand topic tegen wat ik als leidraad wil gebruiken:
https://forum.Carclean.com
Om één en ander wat overzichtelijker te houden wil ik me voorlopig tot Poorboys World producten beperken. Na.v. het bovenstaande topic heb ik gelijk een paar vragen. Ik zal eerst wat info geven over de auto's;
- 2007 Renault Megane; ex-lease, redelijk verwaarloosd, waarschijnlijk alleen een wasstraat gezien. na aankoop met de hand gewassen maar daarna gelijk een regenbui met veel sahara zand eroverheen. Dus nog geen hele goede indruk van de toestand van de lak. Staat altijd buiten, 12.000km pj, hoeft geen perfecte showcar lak/glans te krijgen, maar wil wel de lak goed beschermen.
- 1967 Ford Mustang fastback; nieuw gespoten in 2003, staat altijd binnen, meestal onder een autohoes. Komt zelden buiten bij regen, en wordt alleen in de zomermaanden gebruikt. Zo'n 2500km pj. Op een paar puntjes steenslag en miniscule krasjes na, ziet de lak er nog prima uit. Deze moet er vooral zo goed mogelijk uitzien ,^^
- De Renault is zilvergrijs metallic, de Mustang Aqua metallic, gebruik ik het best de Black Hole of White Diamond?
- Wat voor applicator pads gebruik ik het best bij de diverse stappen, en hoeveel heb ik er nodig (1 per stap?)
- Gezien de beschrijving van beide auto's gebruik ik het best de SSR1 of de Professional Polish?
- Als ik de EX Sealant with Carnauba gebruik, voegt de Natty's Paste Wax dan nog iets toe?
Alvast bedankt voor jullie input.
Mijn naam is Marc, 40 jaar uit het zonnige zuiden. Ik wil binnenkort wat serieuzer aan de slag met het detailen van mijn auto's. Voorheen ging m'n daily driver meestal door de wasstraat, of waste ik hem in een wasbox. Mijn oldtimer deed ik altijd met de hand wassen en soms waxen.
Nu moet mijn oldtimer binnenkort weer getaxeerd worden voor de verzekering, en heb ik een paar weken geleden een nieuwe dagelijkse auto gekocht (Renault Megane II Grand Tour). Een goed moment om me wat te verdiepen in het handmatig detailen.
Nu wat rondspeuren kwam ik onderstaand topic tegen wat ik als leidraad wil gebruiken:
https://forum.Carclean.com
Om één en ander wat overzichtelijker te houden wil ik me voorlopig tot Poorboys World producten beperken. Na.v. het bovenstaande topic heb ik gelijk een paar vragen. Ik zal eerst wat info geven over de auto's;
- 2007 Renault Megane; ex-lease, redelijk verwaarloosd, waarschijnlijk alleen een wasstraat gezien. na aankoop met de hand gewassen maar daarna gelijk een regenbui met veel sahara zand eroverheen. Dus nog geen hele goede indruk van de toestand van de lak. Staat altijd buiten, 12.000km pj, hoeft geen perfecte showcar lak/glans te krijgen, maar wil wel de lak goed beschermen.
- 1967 Ford Mustang fastback; nieuw gespoten in 2003, staat altijd binnen, meestal onder een autohoes. Komt zelden buiten bij regen, en wordt alleen in de zomermaanden gebruikt. Zo'n 2500km pj. Op een paar puntjes steenslag en miniscule krasjes na, ziet de lak er nog prima uit. Deze moet er vooral zo goed mogelijk uitzien ,^^
- De Renault is zilvergrijs metallic, de Mustang Aqua metallic, gebruik ik het best de Black Hole of White Diamond?
- Wat voor applicator pads gebruik ik het best bij de diverse stappen, en hoeveel heb ik er nodig (1 per stap?)
- Gezien de beschrijving van beide auto's gebruik ik het best de SSR1 of de Professional Polish?
- Als ik de EX Sealant with Carnauba gebruik, voegt de Natty's Paste Wax dan nog iets toe?
Alvast bedankt voor jullie input.