• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Niarb stelt zich voor

Niarb

Detailing trainee
16 jul 2020
16
35
Hallo allemaal

Ik ben Brian en kom uit Overijssel, recent een nieuwe zesdehandse clio gekocht en wil er graag zuinig op zijn,
Heb al heel wat gelezen en geleerd op Dit forum!

Afgelopen zaterdag hele dag druk geweest met wassen en kleien + waxen.. en het glimt! Er zijn nog wat probleempjes zoals secondenlijm op de lak waar ik nog een oplossing voor zoek..
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Een paar dikke druppels rondom de brandstofklep...de auto heb ik gekocht met het tankklepje kapot (het gespoten deel zit op een plastic stukje met klemmetjes) en de handelaar was zo vriendelijk geweest toch de klep te lijmen, kwam ik afgelopen zaterdag tegen met wassen en waxen...op Dit moment geen foto sorry, maar ik dacht zelf aan voorzichtig nat schuren met korrel 3000 (thinner wasbenzine nagellak remover(aceton) en een lijmoplosser werkte niet)
 
Oh! Ik heb gister supernatural tar and glue remover besteld, zal morgen ofzo bezorgd worden hoop ik, en toch even snel een foto gemaakt, de dikte druppel zie je denk ik wel zitten.. De anderen vallen niet zo op in de regen
IMG_20200716_111733.jpg
 
Welkom op het forum!

Al die dingen werkte niet, waaronder lijmoplosser. En je hebt nu weer een lijmoplosser besteld? :p

De foto is van een nat paneel ofzo? Druppels lijm zoeken tussen druppels water?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Welkom op het forum!

Al die dingen werkte niet, waaronder lijmoplosser. En je hebt nu weer een lijmoplosser besteld? :p

De foto is van een nat paneel ofzo? Druppels lijm zoeken tussen druppels water?
Ik heb het paneel even droog gemaakt want je heb gelijk, en ja inderdaad nog een lijmoplosser en tar remover besteld omdat in eerste instantie de lijmoplosser niet leverbaar leek maar toch wel in de bus lag.. Hier foto van droog paneel
IMG_20200716_121418.jpg
 
Het nadeel van seconde lijm is dat het pas week wordt als het weer verwarmd wordt. Dit wil je alleen niet op de lak doen.
 
Aceton is idd een oplossing maar die kan de blanke lak aantasten.
Dr Google gaf ook remreiniger aan vandaar de door mij gegeven suggestie.
 
Remreiniger werkt helaas niet, ook al geprobeerd, misschien inderdaad pure aceton ipv nagellakremover op basis van aceton, ik zal eens kijken of ik dat kan kopen hier ergens.. Schuren vind ik toch wel last resort
 
Welkom Brian!

Erg nobel van je om de schade, die door de handelaar is aangebracht, zelf te gaan verwijderen, maar waarom breng je dit niet daar onder de aandacht? Nu sta jij hier een hoop tijd in te steken en een beetje geld ook nog!

Aan de andere kant is een handelaar die een tankklepje gaat lijmen met secondenlijm nou ook weer niet het meest betrouwbare station voor wat garantiewerk...

Ik lees in ieder geval graag mee met de oplossingsrichting :innocent: