• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Niarb stelt zich voor

Welkom Brian!

Erg nobel van je om de schade, die door de handelaar is aangebracht, zelf te gaan verwijderen, maar waarom breng je dit niet daar onder de aandacht?
Dat heb ik zeker ook wel gedaan! Maar meneer weet van niks natuurlijk en dan wordt het míjn woord tegen de zijne, en hij is ook andere afspraken niet nagekomen....niet dat ik dat zo'n probleem vindt, maar wel jammer dat híj achteraf niet zo "open en eerlijk" is zoals hij zich voorstelde haha
 
Dat vermoeden had ik al gezien de toegepaste 'oplossing'. Grote boog omheen dus volgende keer.

Nou ik ben benieuwd hoe het op te lossen is. Voor de verdere aanpakken staat er gelukkig al heel veel hier!
 
Een collega van mij is helemaal gek van modelbouw, hij zou een flesje lijmoplosser meenemen voor mij dat ook goed secondenlijm oplost...ben benieuwd! Ik heb zelf ondertussen de hele brandstofklep vervangen, zag er eentje op marktplaats in de goede kleurcode, dus dat werkt weer.
 
Ik vraag me af of een goede polijstbeurt genoeg zou zijn... Ik heb wat geklooid met de lijmoplosser die ik heb gekregen, en ik heb er wel wat af kunnen krijgen maar er zijn ook "vlekjes" zeg maar die gewoon egaal zijn en je voelt ze niet maar ziet het wel zitten.. Hoewel nu niet meer zo heel erg opvalt
IMG_20200718_191819.jpg
IMG_20200718_191759.jpg
 
Welkom!

Betreffende jouw probleem met de lijm. Ik zou eerlijk gezegd zelf niet direct een bijtend product op je lak doen, wie weet wat er al is gebeurd met die lak in het verleden (hersteld,...), voor hetzelfde geld beschadig je je vernislaag.
Je kan misschien eens proberen om met een klein fijn vijltje (dit gebruiken wij in de carrosserie om lopers uit te schuren), net voor de lijmloper er bijna uit is stop je met vijlen en kan je eens proberen te schuren (liefst met een blokje waar je het schuurpapier rond doet en niet met je vingers!), ik zou eerst eens met P1500-P2000 zoiets testen. Nadien zou ik nog eens met een P3000 erover gaan en dan polieren. Met wat geduld en voorzichtigheid zou dit kunnen lukken.

Succes ermee!

EDIT: Ik zie nu dat je intussen een groot deel hebt kunnen verwijderen. Je kan eens proberen met een fijn schuurpapier lichtjes te schuren (met water!) P2000-P3000, mocht dit niet heel goed gaan kan je eens P1500 proberen, grover zou ik echt niet gaan. Uiteindelijk polieren uiteraard.
 
  • Leuk
Reactions: Niarb
Ik heb nog wel p3000 liggen voor wetsanding, echter heb ik zelf (nog) geen polijstmachine..ik moet nog even doorsparen voor een dap evo setje van cc, mijn Vader heeft wel een carpoint haakse polijstmachine, maar dat ding is een monster en bedient niet makkelijk

Dus ik denk dat ik het hierbij laat tot ik Daadwerkelijk een dap machine heb en dan ga wetsanden:)
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR