• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nick’s Black Beauty

De BMW e90 ,e92 ,e93 hebben het bekende euvel dat de injectoren verstopt kunnen raken en deze kunnen ook niet ultrasoon gereinigd worden. Injectie reiniger hielp ook niet meer ,”slechte benzine” werd als oorzaak genoemd.
@Cordoba ,ik denk eerlijk gezegd ook niet dat dat blok van @Nick Bakker door slechte benzine om zeep is geholpen maar goed daar heeft hij verder ook niks aan.
De injectoren van mijn BMW zijn voor mijn gevoel wel om zeep geholpen door een combi van slechte engineering en dan toch de benzine die te veel resten heeft achter gelaten.
 
Mijn E36 had ook al snep dat injectoren vervuilde door 'slechte benzine'. Eveneens ook slangen en leidingen. Verschillende monteurs van verschillende garages kwamen met de opmerking: "Tank je bij de lokale pomp?"

Klopte als een bus. Daarna ben ik een combi van 98 en Vpower gaan rijden en nooit geen problemen meer gehad. (Motor liep ook lekkerder)
 
@Altos Het is bekend dat het bij motoren met directe inspuiting het inlaattraject snel kan vervuilen, zeker als er regelmatig korte stukken gereden worden, en het blok maar zelden gedurende langere tijd moet 'werken'. Dat is in mijn ogen een gevolg van gemaakte keuzes tijdens het motorontwerp, en niet van slechte benzine. Slechte benzine vond je bijvoorbeeld 25 jaar terug in het Oostblok, tegenwoordig kun je hooguit oude benzine (chemisch instabiel) of benzine met water (condens of grondwater) tanken, en dat kan ook vervelend uitpakken. Moderne motoren zijn veel gevoeliger voor mindere kwaliteit benzine dan een paar decennia terug toen motoren ook ontworpen werden zodat ze ook met kwalitatief mindere benzine om konden gaan. Door milieu-eisen moeten motoren steeds meer 'op de tenen lopen' om aan de eisen te voldoen, met als gevolg dat ze dus ook veel gevoeliger zijn voor allerlei kleine afwijkingen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Cordoba zeker mee eens.
Mijn BMW hoefde op dagelijkse basis eigenlijk amper te werken en a een langere rit vond ik em ook soepeler aanvoelen. Wat ik ook wel eens deed is netjes warmrijden en dan ergens op bekend terrein em even de sporen geven dat vond ie ook lekker .
Vond ikzelf dan ook geen straf om te doen zeg maar…
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
offerte gekregen, Veel geld maar goedkoper als ik dacht eerlijk gezegd... dus maar akkoord gegeven.
Nieuwe (gesmede) zuigers & drijfstangen moeten besteld worden, dus nog even afwachten wanneer die binnen komen. daarna kan hij weer in elkaar :)
 
Ze is terug!
nieuwe (gesmede) zuigers en drijfstangen.
Blok gehomed, bleef binnen toleranties dus zuigers zijn niet overmaats. (Ik heb geluk gehad)
Nieuwe koppeling

Dus nu 3000km rustig aan.

Ze hebben hem niet gewassen, en hij was vies, dus gelijk maar tijd maken om hem te wassen!
Zo vies was hij… IMG_7685.jpeg
Omdat hij in Gyeon pure staat gekozen voor kenotec foam ipv touchless
IMG_7683.jpeg


Hij is gewassen en gedroogd, zo nog even kunststof in de dressing zetten, en dan even foto’s maken
 
Fijn dat je hem weer voor de deur hebt staan, heeft even geduurd maar alles weer TipTop en beter als nieuw.
Je kan er weer fijn van genieten, eerst nog een beetje inrijden en dan weer lekker sturen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker