• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw (2e hands) interieur

Bjard

Detailing rookie
7 mrt 2012
192
0
Ik zit met een dilemma.

Voor mijn auto, Corsa 1.3cdti ecoflex 2010, was ik nieuwsgierig naar een nieuw, half leder, interieur aangezien ik nu gewoon stof heb.
na een beetje rondgezocht te hebben op internet ben ik bij een sloopauto terecht gekomen waar een, volgens de verkoper schadeloos interieur in zit.

het enige "minpuntje" (nogal een understatement als je het mij vraagt) zijn een paar vlekken op de bekleding.
de verkoper is niet op de hoogte van de oorzaak van de vlekken.

nu hoor ik graag wat jullie hier van vinden, zien deze vlekken er voor iemand bekend uit? is het met een extractor een haalbare klus om ze schoon te krijgen?

Of zeggen jullie, Nee! niet aan beginnen het is een en al ellende.

ik snap dat het op een enkele foto moeilijk te zien is, maar toch hoor ik graag jullie input.

het plaatje bij het praatje:

interieur_zps81e4b933.webp

Lijkt mij ingetrokken voch van een natte jas of broek
Lijkt geen echte vlek van viezigheid.
Beetje afhankelijk van de aanschafprijs (en wat je er vanaf kletst)
Als het kan zou ik ze wel ophalen en eerst bekijken

Maak gewoon even een akkoordje met de verkoper, dat je op locatie even een testspot wil uitvoeren om te kijken of je de vlekken kan verwijderen.

Ja een testspot wordt moeilijk, ik heb geen extractor en heb ook nog nooit met zo'n ding gewerkt.
eigenlijk was ik van plan om, mocht ik het interieur kopen, een extractor te huren. (ofwel via een forumlid, of een tapijtreiniger bij Boels)

het klinkt in ieder geval positief dat jullie verwachten dat de vlekken te verwijderen zijn.
dit brengt mij al een beetje dichter bij mijn keuze.

misschien dat ik met de verkoper iets kan afspreken omtrent het wegkrijgen van de vlekken, niet goed geld terug laten we maar zeggen:-"

is het mogelijk om met een beetje apc te proberen de vlekken te verwijderen op locatie en mocht dat enigzins lukken, er dan van uit gaan dat met de extractor de rest gedaan kan worden ?

Omdat het een vlek lijkt van optrekkend vocht, moet je eigenlijk het hele vlak doen
En voor de beoordeling moet het dan ook nog helemaal drogen
Dat gaat 'm ter plaatse denk ik niet worden ...

Ik zou wat van de prijs af proberen te kletsen
En dan gewoon zelf proberen. Best iemand in de buurt met een extractor

dat klinkt inderdaad heel logisch.

ik zal eens met de verkoper in overleg gaan, en we zien wel waar het schip strand.

Ik heb al erger aangepakt met een extractor...zoals vorige forummers al vertelden...zal het wel lukken...daarna behandelen met vuilafstotend middels zoals deze van 303 en ze blijven mooi.