• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier

Fluffypoetsdoek

Detailing addict
20 apr 2020
33
50
Waarde (mede) leden,

Mijn naam is Pieter, woonachtig in het Noorden en sinds een paar weken aan het leren op het forum.
Sinds de crisis verveel ik me en gezien ik autoliefhebber ben, ben ik me gaan verdiepen in het detailen

Na wat inlezen heb ik het een en ander aangeschaft en toepast. Heb de auto gekleid met maguiars, daarna handmatig in de ultimate polish gezet en daarna bescherming met collinite 476S wax. De glans is enorm verbeterd en lijkt ook duurzaam. Zwarte delen weer zwart gekregen met turtle wax plastic restore naar volle tevredenheid. Dit allemaal handmatig en voorlopig staat er geen machine op de planning.

Wel heb ik gemerkt dat het goed toepassen van de producten veel tijd kost. Bij het waxen was ik er wel klaar mee en dit resulteert in het feit ik nu op sommige plekken nog wat slecht uitgepoetste wax heb zitten. Mijn ervaring is dat dit met quick detailer nog wel bij te werken is.

In de afgelopen weken heb ik de minimale basis ontdekt.
Voor de komende maanden heb ik de volgende plannen:
- ramen laten blinderen voor chiquere uitstraling
- stuur herstellen met colour lock verf (planning dit proces ook te delen op het forum)
- interieur herstellen (plastic delen weer zwart maken, interieur bewerken met colour lock)

Dit staat er voorlopig op de planning. Waarschijnlijk zal ik het leuk blijven vinden en langzamerhand steeds meer en betere producten aanschaffen.

Ik hoop op het forum leuke discussies te krijgen met mensen die dezelfde interesse hebben.

Groeten, Pieter
 
Welkom mede-Noorderling. Het is een heerlijke hobby om uit te voeren tijdens de quarantaine. Bijkomend voordeel is dat we er mooi weer bij hebben.
 
Welkom mede-Noorderling. Het is een heerlijke hobby om uit te voeren tijdens de quarantaine. Bijkomend voordeel is dat we er mooi weer bij hebben.
Zeker. Enig nadeel van het noorden: het waait er altijd dus er is vrij snel weer een klein laagje stof op de auto te vinden;)
 
Ik woon in Friesland en inderdaad, je waait je hier helemaal de pleuris. Maar goed, de rust is ook wel weer wat waard.
 
welkom pieter, kom ook uit het noorden (friesland) ,mocht je met slecht weer een droge plek zoeken om eens te poetsen, ik heb een mooie loods en ben daar zelf vaak aanwezig .
Kijk, dat is eens leuke informatie! Waar in Friesland woon je om zo bijdehand te zijn.
 
Super. Je bent net een paar jaar te laat eigenlijk. Een tijd terug is het idee onder Friezen geopperd om eens een ‘detail-dag’ te houden maar kon er geen geschikte locatie gevonden worden.
 
Super. Je bent net een paar jaar te laat eigenlijk. Een tijd terug is het idee onder Friezen geopperd om eens een ‘detail-dag’ te houden maar kon er geen geschikte locatie gevonden worden.
Mijn loods is ook mijn werkplaats dus niet altijd stof vrij helaas . Maak graag ruimte voor de auto’s om heerlijk even een avondje te poetsen
 
Welkom Pieter, en sterkte met je nieuwe verslaving. :cool:

Als je de basis door ervaring wat meer onder controle hebt, merk je dat het makkelijker gaat. In het begin is alles nieuw, daarom moet je ook niet direct alles willen doen, maar dit rustig opbouwen, zoals je nu ook doet.