• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hierin! Tips hoe te werk? Gyeon producten.

Wat bedoel je met gedrukt? Want dat scheelt dus 5mm.

Zover ik begrijp drukken ze de veren machinaal samen waardoor hij ongeveer 5mm kleiner wordt.

Een andere g-tron eigenaar heeft deze veren voor mij geregeld, inclusief drukken etc.

@a3gtron - Let er wel op dat de garage, of wie dan ook, niet een lading van die ontvettingszooi over je Rim heen gooit! :) (Om je loodjes te plakken)


Greeetz

Ik neem de fles Gyeon prep mee.



Foto's van de verlaging. Als ik kijk naar de verlaging van de andere g-tron eigenaar moet jij nog 1-1,5cm zakken. Hoop dat hij dat nog doet..

IMG_0619.JPG
IMG_0623.JPG



Maar al zeker beter dan eerst:


IMG_0631.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Klaas Schievink
Waar heb je die veren laten drukken en wat kost het?

De beste man die de verlagingsveren voor me heeft geregeld heeft dit ook meteen laten doen. Alleen kan je hier normaal als particulier niet terecht. Google het anders even, kunnen vast meerdere bedrijven.


Vind het maar een apart verhaal dat drukken. Lijkt me ook niet goed voor de veren om ze zo ver in te drukken dat ze gaan vervormen.

Google het eens, schijnt vrij normaal te zijn hoor. Dit doen ze ook vooraf het coaten, en daarna worden ze pas gecoat.
 
Ik vind de stand zo precies goed, maar ik hou dan ook absoluut niet van die buikschuivers waar de band al in de kas valt, maar da's mijn mening.
Veel plezier evan iig.
 
  • Leuk
Reactions: a3gtron
Dit is echt 10x beter!!

Heb geen hoogtevrees meer als ik er naar kijk ;)

Velgenkomen echt mooi tot hun recht :)
 
  • Leuk
Reactions: a3gtron
  1. Voordat je de auto aanraakt, eerst foamen. (Latere producten werken dan alleen in op hun doel en niet op eventueel vuil)
  2. Afspuiten HD.
  3. Insecten insprayen.


  1. Hey Quantoxx, kan je bvb niet eerst de tfr of bug and grime doen en dan pas foamen? Lijkt me dat de tfr dan eerst kan inwerken en deze nadien door de foam mee van de wagen afgevoerd wordt, of ben ik verkeerd?
    Grtzz
 


  1. Hey Quantoxx, kan je bvb niet eerst de tfr of bug and grime doen en dan pas foamen? Lijkt me dat de tfr dan eerst kan inwerken en deze nadien door de foam mee van de wagen afgevoerd wordt, of ben ik verkeerd?
    Grtzz

Kan, hoeft niet. of je foam moet het zware werk doen waarna de tfr beter kan inwerken omdat het meeste al weg is of je laat de tfr het meeste doen en de foam daarna. Echter is de foam minder agressief waardoor er theoretisch minder resultaat wordt behaald. Anderzijds is het wel veiliger omdat de foam de tfr teniet doet.... Iets met vele fietspaden en parijs ;)
 
Hey Quantoxx, kan je bvb niet eerst de tfr of bug and grime doen en dan pas foamen? Lijkt me dat de tfr dan eerst kan inwerken en deze nadien door de foam mee van de wagen afgevoerd wordt, of ben ik verkeerd?
Grtzz

Elke auto foam ik eerst. Dit omdat er dan vuil losgeweekt kan worden en afspuiten met de HD dan nét wat veiliger gaat. Nadien kan je bijv. TFR sprayen en dan werkt dit meteen in op het hardnekkigere vuil. (Een foam zoals bijv. Artico Magico weekt die laag vuil ook niet helemaal los en met de HD spuit je dit niet weg)

Veelal is dit de laag vuil die je met de handwas pas weg krijgt.

Foam zie ik als een middel op vuil los te weken en af te voeren. (Foamlans)-(Veelal voor onderhoud als de auto in een LSP staat en vuil minder goed kan hechten)
Prewash zie ik als een sterker middel om vuil/insecten/hars/teer/pindakaas los te weken. (Drukpomp)

Zoals @Istnogferarie al aangeeft; Doe wat jou logisch lijkt., :p
 
Eerst tfr (en insectenverwijderaar als je dat denkt nodig te hebben) en dan meteen de foam erover heen. Later samen afspoelen.

Dat werkt voor mij het beste.