• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw in de detailing wereld

Rick335

Detailing rookie
8 sep 2024
1
15
Goedenavond allen!

Na aanschaf van een nieuwe auto en de 'perfectionistische' filmpjes op youtube ben ik ook besmet geraakt met het detailen en
lak herstellende video's, dus tijd om het eens zelf te proberen!

Mijn naam is Rick en zoals ik zei sinds kort eigenaar van een nieuwe auto, in mijn geval een Peugeot 508 SW GT, prachtige donkere lak erop met paars/blauwe metallic flakes maar helaas veel steenslag over de gehele voorkant (motorkap en voorbumpers) en (ik hoop) clear coat krasjes, de swirls zijn er inmiddels al wel uit na hand polijsten maar het word nu toch tijd voor een machinale behandeling.

Hopelijk kan ik hier veel tips en tricks vinden over de beste en meest efficiënte manier van werken aan de auto, maar dat moet helemaal goedkomen!
 

Bijlagen

  • Peugeot.png
    Peugeot.png
    1,2 MB · Weergaven: 6
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Welkom hier Rick. Als je nog lakproblemen hebt is het handig om een goede foto te posten. Een goede foto van een lakdefect maak je door een stukje tape (van een contrasterende kleur) naast het lakdefect te plakken, de camera stelt dan scherp op het contrast tussen tape en lak, en niet (zoals vaak gebeurd) op de weerspiegeling die in de lak is te zien. Met zo'n foto krijg je een beter antwoord op vragen, die je ongetwijfeld nog zult hebben of krijgen.