• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

NIEUW in het assortiment: KOCH-CHEMIE!

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.624
198
45
Koch-Chemie-forum-1500.webp

Zelden hebben we zoveel vraag gehad naar een specifiek merk als Koch-Chemie. Daarom hebben we gekeken naar mogelijkheden om dit merk op te nemen en dat is gelukt! Carclean dealer is dealer geworden van Koch-Chemie!

Koch-Chemie ontwikkelt en produceert al sinds 1968 hoogwaardige reinigings- en verzorgingsproducten voor de automotive sector. De focus op kwaliteit en het leveren van betrouwbare, effectieve producten zijn speerpunten van dit merk. Een zorgvuldig geselecteerde selectie (want ze hebben nogal wat) van het Koch-Chemie assortiment is per direct beschikbaar in de webshop.

Welke producten zouden jullie graag in een review van ons willen zien in een video?

Welke producten zouden jullie graag in een review van ons willen zien in een video?
Wellicht leuk om het verschil te zien tussen de gewone en geconcentreerde glasreiniger.

Deze? Ondanks dat ik Gyeon ceramic detailer geweldig vind ben ik altijd wel benieuwd naar dit soort spraytjes…
IMG_0886.webp

En deze bv en dan met name benieuwd naar de looks zeg maar.
IMG_0887.webp

• Leuk
Reacties: Cordoba en Altos
Ik ben wel benieuwd naar Ces, en zou wel eens een vergelijking willen zien met een spraycoating zoals aquafobia (na een gewone wasbeurt) of met een shampoo met toegevoegde wax. Zaken als standtijdvergelijking zouden een mooie aanvulling op de beschikbare info vormen.

Koch-Chemie-Ceramic-Effect-Shampoo-1000ml_800x800.webp

Top!! Ben er wel een fan van. Gebruik bijvoorbeeld de finish spay exterior en protector wax erg graag. Ga er nu via mijn favo shop zeker meer van kopen!

@nicknameless ,welke producten heb je geprobeerd van KC?
Ik heb zelf staan (of in bezit gehad).
-Fse = niet verkeerd en verwijdert bv ook evt kalkvlekjes
-Pss = kunststof dressing en die doet ook wat het moet doen is qua substantie vrij dun daar moet je met aanbrengen op een padje even mee opletten. Ik heb em niet op banden gebruikt maar dat moet ook goed gaan lijkt mij. Verder zou ik em niet in het interieur gebruiken want de geur is vrij sterk (Petroleumlucht?).
-Motorplast = heb ik niet gebruikt zoals KC bedoeld heeft ik heb het alleen via een padje aangebracht op de kunststof delen in het motorruim. Dit product kun je in je motorruim sprayen en naderhand uitwrijven en zou dan tegelijkertijd vocht verdrijven enz maar goed dat vind ik zelf niet prettig ik behandel de kunststof delen liever afzonderlijk. Vanuit dat oogpunt kan ikzelf dus net zo goed een andere dressing gebruiken en dat doe ik dan ook.

Voor Fse is het misschien ook wel interessant om te testen hoe dit de duurzaamheid van een wax, sealant en coating beïnvloedt. Zeker gezien de PH waarde hiervan (1,5 volgens Koch Chemie; wat mij overigens wel extreem zuur lijkt).

• Leuk
Reacties: Cordoba
Eens met eerdere opmerkingen, graag een uitgebreid overzicht van het hele gamma aan producten en afzonderlijk vergelijkende tests met andere populaire merken zoals Gyeon, Monello etc.

Koch-Chemie ken ik alleen nog maar van shorts waarbij zie die extra kleurtoevoeging bij de snowfoam doen. Komt dat product ook in het assortiment, zag ik er nu niet tussen staan?

@nicknameless ,welke producten heb je geprobeerd van KC?

Ik heb gebruikt:

Koch Chemie Nano Magic shampoo
- laat een vettige waas achter ondanks de juiste dosering aangehouden.

Koch Chemie Pss
- liet zich niet echt makkelijk egaal verwerken. Kreeg er vlekken van. Stinkt erg.

Koch Chemie Ls
- ben niet zo van de AIO producten. Resultaat was ook maar zo zo.

Op zich zijn het prijstechnisch best interresante producten maar ik heb er niets mee, net als Angelwax, Chemical Guys, Nuke Guys enz.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Net in de merkthread mijn lijstje gepost van kc spullen die ik in bezit heb.

Voor mij twee echte toppers:
Felgenblitz(FB): zuurvrije velgenreiniger met ijzerverwijderaar. Vergeleken met alle andere aanzienlijk goedkoper en werkt net zo goed.

Rapid Rinseless Wash: by far de beste rinseless die ik heb getest, glad, economisch, reinigend, goede finish

De rest is gewoon prima en vooral prijs/kwaliteit enorm goed.