• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw in het assortiment: Rimsavers velgenbeschermers!

Ik wil niet al te negatief overkomen maar ik wil wel duidelijk maken waarom ik deze producten niet nodig vind.

Ik zie het net als die opschuif randjes voor op het einde van je deur, ook een beetje als een Car-Bra en dat soort dingen.
Ik hou ervan als een auto puur blijft zonder toegevoegde randjes/stickers en dergelijke.
Ik zie het nut niet in van rondrijden met een "beschermde" auto of hun delen waardoor het uiterlijk veranderd puur als bescherming.

Ik heb de laatste 18 jaar vele auto's met bijbehorende velgen gehad maar werkelijk nog nooit beschadigd, wel waren ze soms wat beschadigd bij aankoop wat ik dan weer netjes liet maken. Ik vind het afbreuk doen aan de originele vorm van de velg, net als de randjes op de deuren de lijn verpesten (voor mij) van de carrosserie.

Voor diegene die graag een contrasterende kleur op de randen van zijn/haar velgen wil zie ik absoluut de meerwaarde in van dit product maar als liefhebber van "origineel" zou ik dit product niet gaan gebruiken.
Ook vind ik het niet "onzichtbaar" of "niet opvallen"...zeker voor een detailer zou het raar zijn als je deze randjes niet op zou vallen.
Ik vind het soms raar om te lezen dat veel leden hier er alles aan doen om iets "strak" te krijgen, coatings aanbrengen voor optimale bescherming en behoud van originele lak maar wel bereid zijn om plastic randjes op hun LM velgen te plakken...

Ik hoop voor CC en de fabrikant dat ze hiermee mensen met wensen voor deze producten tegemoetkomen maar ik wordt hier dus absoluut niet enthousiast van. Heeft voor mij ook helemaal niets met auto detailen of "car clean" te maken (net als de brandstof flush flesjes overigens)
Vroeger hadden we hier Halfords voor, misschien nog wel...

Ik hoop niet dat ik hiermee een mierennest openprik maar schrijf gewoon op wat ik in mijn hoofd had zitten na het openen van dit topic en de bijbehorende reacties. Niks persoonlijks tegen iemand, puur een belichting van een andere invalshoek.
 
@Rimsavers Ik neem aan dat je de leverancier/fabrikant van dit produkt bent, misschien is het handig om dat even aan te geven op je profielpagina. Wat ik ook mis, is een goede kleurweergave van de verschillende rims, ik zie wel dat de kleur groen bijv. heel veel afwijkt bij de lakkleur van mijn donkergroene auto is, maar voor kleuren die wat in de buurt liggen is het lastig beoordelen of het een beetje lijkt.

Stel dat de randen er af gaan/moeten bij een bandenwissel: komen ze als één geheel van de velg, en zijn ze daarna opnieuw te gebruiken? Zoja, komen er dan ook losse sets met alleen de lijm?

Gezien de prijsstelling is het alleen interessant als je het als decoratie (opvallende kleur) gebruikt, of bij dure velgen. Ik heb voor mijn auto een 5e identieke lichtmetalenvelg op de sloop gescoord, en die velg kostte ongeveer de helft van een set rimsavers.:eek:
 
  • Leuk
Reactions: Rimsavers
Omdat bij mij alleen de velg linksvoor ernstig is aangetast, heb ik eveneens naar een 2e hands velg gezocht.
Eindelijk een gevonden, die van een RCZ af kwam die een ongeluk had gehad.
Vroegen ze er nog gewoon 200 euro voor...
 
@Rimsavers Ik neem aan dat je de leverancier/fabrikant van dit produkt bent, misschien is het handig om dat even aan te geven op je profielpagina. Wat ik ook mis, is een goede kleurweergave van de verschillende rims, ik zie wel dat de kleur groen bijv. heel veel afwijkt bij de lakkleur van mijn donkergroene auto is, maar voor kleuren die wat in de buurt liggen is het lastig beoordelen of het een beetje lijkt.

Stel dat de randen er af gaan/moeten bij een bandenwissel: komen ze als één geheel van de velg, en zijn ze daarna opnieuw te gebruiken? Zoja, komen er dan ook losse sets met alleen de lijm?

Gezien de prijsstelling is het alleen interessant als je het als decoratie (opvallende kleur) gebruikt, of bij dure velgen. Ik heb voor mijn auto een 5e identieke lichtmetalenvelg op de sloop gescoord, en die velg kostte ongeveer de helft van een set rimsavers.:eek:

Hoi @Cordoba je stelt hier meerdere vragen zie ik. Ik zal m'n best doen ze allemaal te beantwoorden.

- Bedankt voor de tip, zal de profielpagina even 'updaten'
- Wat betreft de kleuren. Groen is een wat lichtere kleur (lime). Ik begrijp je bericht. Kleuren worden gemengd bij de fabriek, hierdoor beschikken we niet over exacte kleurcodes. We zijn wel van plan binnenkort met meer productfoto's te komen. Waarschijnlijk kunnen we hiermee je goed inzicht geven in de kleurtinten. Natuurlijk blijft het altijd anders op een beeldscherm ten opzichte van 'real life'.
- Mocht er tijdens een bandenwissel een Rimsavers los komen dan kan je deze niet meer bevestigen en dien je een nieuw setje te bestellen.
Over het algemeen kunnen ze gewoon blijven zitten, wanneer de garage met beleid de banden vervangt.
- We overwegen om in de toekomst losse sets te gaan verkopen.

En ja qua de prijsstelling, met een set Rimsavers bescherm je wel 4 velgen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Rimsavers Ik begrijp dat je geen 100% match qua kleur op beeld voor elkaar krijgt (is daarnaast ook nog afhankelijk van beeldscherm en de instellingen daarvan), maar als je bijv. van de verschillende kleuren een wat groter vlak van (zo goed mogelijk) de juiste kleur kunt laten zien, heb je al een redelijk goede kleur indicatie. De gekleurde rimsavers zijn op de foto te klein om een goed kleurbeeld te krijgen. Een voorbeeld van de moeizame kleurweergave in de huidige foto's:
Rimsavers104101.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Rimsavers
Zodra we ze binnen hebben maken we foto's van de kleuren. Komt goed! Maar ook met foto's kan de kleur door de instellingen van je scherm er iets anders uit zien.
 
Misschien een maf idee, maar zou je rimsavers ook kunnen gebruiken op stalen velgen? Bijv. om lelijk zwart winterstaal toch iets minder suf/lelijk te laten ogen? De randen van stalen velgen zijn nogal anders, en ook je balanceergewichtjes kunnen een belemmering zijn, vandaar mijn twijfels.
 
@Rimsavers Ik begrijp dat je geen 100% match qua kleur op beeld voor elkaar krijgt (is daarnaast ook nog afhankelijk van beeldscherm en de instellingen daarvan), maar als je bijv. van de verschillende kleuren een wat groter vlak van (zo goed mogelijk) de juiste kleur kunt laten zien, heb je al een redelijk goede kleur indicatie. De gekleurde rimsavers zijn op de foto te klein om een goed kleurbeeld te krijgen. Een voorbeeld van de moeizame kleurweergave in de huidige foto's:
Bekijk bijlage 91210

Helemaal mee eens qua. Foto's van de kleuren gaan we wat aan doen. Bedankt voor je tips :)
Onderstaand een recente installatie van een klant. Hier zie je al wat duidelijker welke 'tint' geel het om gaat.

IMG_2855.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Misschien een maf idee, maar zou je rimsavers ook kunnen gebruiken op stalen velgen? Bijv. om lelijk zwart winterstaal toch iets minder suf/lelijk te laten ogen? De randen van stalen velgen zijn nogal anders, en ook je balanceergewichtjes kunnen een belemmering zijn, vandaar mijn twijfels.

Zou opzich kunnen. Zou moeten blijken of er animo voor is. De Rimsavers 'Curved' variant zou hier wellicht op kunnen aansluiten.
 
@Altos kan iemand anders zijn mening altijd waarderen, echter is het een eindeloze discussie.
Iets wat smaak betreft valt niet over te discussiëren, dat is allemaal relatief.

Ik vind het mooi dat carclean zijn horizon verbreed en zich in een niche product verdiept.
Detailen is sowieso al een niche hobby op zichzelf, veel mensen vinden het ook nutteloos dat jij je auto in een wax zet :yum.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Ferdy het was ook niet bedoeld als "mijn mening is beter dan van een ander" maar wil wel een andere kant belichten zoals ik deze autoattributen zie.
Smaak is idd relatief en iedereen moet het zelf weten.
Ik kan ook waarderen dat de fabrikant op dit forum meekijkt en vragen beantwoord wat voor velen een meerwaarde kan zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Ferdy
@Altos Ieder z'n cup of tea. Zou saai zijn als we allemaal hetzelfde leuk zouden vinden. Dan reden we allemaal in de zelfde auto rond ;)
Beetje jammer antwoord. Ik zeg niet dat iedereen hetzelfde moet doen maar geef alleen mijn mening over de getoonde producten icm de hier op het forum vaak aangehaalde kwaliteit en level van perfectie van het lakwerk.
De meeste zitten hier om de lak en velgen in opperste staat te krijgen en in mijn ogen is het dan niet logisch om er spullen op te plakken maar zoals gezegd is dat puur mijn mening.
Dat heeft niets te maken met dat het saai zou zijn als iedereen in dezelfde auto zou rijden wel?
Als je iets op je velgen wil plakken moet eenieder dat zelf weten. Voor de mooi of voor bescherming of verstoppen van schade allemaal ideaal hiervoor.
Ik vind het alleen niks en te storend zichtbaar op een mooie velg, da's alles. Puur een mening en al neemt iedereen ze in alle kleuren vind ik dat prima.
Nogmaals, niet uit op zieltjes winnen of eindeloze discussies maar jullie presenteren iets, dan kan je ook verwachten dat het niet voor iedereen is toch? Is niet erg verder lijkt me.
 
Ik vind het een goed initiatief, ik heb in het verleden vaak berichten hier gelezen over "stoeprandschade, wat kan ik doen?". Dit lijkt me een adequate oplossing.

Ook zijn er bij sommige buitenlandse detailshops ook setjes te koop met daarin een potje plamuur, zilveren lak, blanke lak en wat schuurpapier (verschillende korrel), waarmee je dergelijke stoeprandschade op een DIY manier kan wegwerken. Heb ik ooit een keer gekocht en gedaan, enkele uren werk in gestopt (4 beschadigde velgen), maar uiteindelijk wel de moeite waard.

Verder ben ik benieuwd naar hoe dik de rimsavers eigenlijk zijn. Op de foto's van de BMW zie ik ze amper zitten..
 
Je hebben regelmatig mensen die vragen of we iets hebben voor stoeprand schade en nu hebben we dat. Natuurlijk is perfectie het streven van sommigen hier op het forum maar je moet niet vergeten dat 95% helemaal niet naar perfectie zoekt, als we van de perfectionisten moeten leven dan gaat het echt niet lukken.

Het gros wil gewoon de auto netjes houden en gaat helemaal niet los met uitgebreide collecties en waxen van 70+ euro en coatings.
En een lichte stoeprandschade heb je snel voor elkaar helaas en veel mensen willen hun velgen niet laten spuiten/coaten omdat je velgen dan moet demonteren (niet iedereen heeft een winterset) en dan is dit een snelle en gemakkelijke oplossing.

Als er geen vraag naar is dan zien we dat snel genoeg in de verkopen :)
 
Hoewel het niets voor mij zal zijn, zijn er denk ik heel erg veel mensen buiten het forum om, die gewoon interesse hebben in dit soort producten.

Maar dat is net zoiets als alle verschillende merken in de shop. Zie misschien 20% van alle merken hier voorbij komen door 5% van het klantenbestand van CC op het forum. Maar ik denk dat de overige 95% van de klanten gewoon eenvoudige wassers zijn, en de overige 80% van de producten willen gebruiken en op een makkelijke manieren willen wassen en gekke dingen als stoeprandschade willen masceren met bijvoorbeeld zo'n strip om de velg.

Die mensen moeten er ook zijn!
 
Ik heb ooit getwijfeld om zoiets te kopen, maar een groot nadeel tov de versies die je tussen de band en velg klemt zoals de Alloygator is dat deze met plakstrip (als je de voorbereiding niet goed / haastig doet) los kan komen en dan heb je behoorlijk wat lakschade....
 
Ik heb ooit getwijfeld om zoiets te kopen, maar een groot nadeel tov de versies die je tussen de band en velg klemt zoals de Alloygator is dat deze met plakstrip (als je de voorbereiding niet goed / haastig doet) los kan komen en dan heb je behoorlijk wat lakschade....

De installatie van Rimsavers is zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Door gewoon de stappen te volgen van de instructie moet het gewoon lukken. Net als bij de heren van Carclean.com. Ook zijn over de jaren heen de producten continue verbeterd. We werken met de nieuwste lijn van 3M tape. Ook de promoter doekjes zijn van 3M. Maar goed je hebt gelijk, je hebt ook mensen die nog geen spijker in de muur kunnen slaan ;)

Lakschade hebben we in ieder geval nog nooit meegemaakt.