• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw in het assortiment: Rimsavers velgenbeschermers!

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.503
198
44
Logo.jpg
Rimsavers zijn handige velgrandbeschermers om te voorkomen dat je lelijke stoeprand of steenslag schade ontstaat op de velgranden. Zeer gemakkelijk zelf aan te brengen en voorzien van UV beschermers om verkleuring te voorkomen.

Mercedes.jpg


Verkrijgbaar in 10 kleuren zodat je vrijwel altijd een passende kleur kunt kiezen of juiste kiest voor een kleur die afsteekt. Verkrijgbaar in zwart, blauw, zilver, rood, wit, groen, goud, geel, oranje en roze.

Rimsavers zijn gemakkelijk zelf aan te brengen, je hebt er zelfs geen krik of brug voor nodig en je banden of je ook niet leeg te laten lopen. Uiteraard is het gebruik van een krik of brug aan te raden aangezien het makkelijker gaat maat noodzaak is het zeker niet.

Heb je een krik of brug tot je beschikking dan is dat wel aan te raden aangezien je dan velg elke keer kunt draaien wat het aanbrengen makkelijker maakt maar het lukt ook prima zonder. Deze Flat Rimsavers zijn geschikt voor alle velgen met een rand van minimaal 7mm platte kant. Zitten er loodjes aan de buitenkant in de rand dan zullen die eerst verwijderd en aan de binnenkant gebalanceerd moeten worden. Ook als er een coating of wax op zit dan deze eerst verwijderen.

Waar Rimsavers vooral in uitblinkt is het gemakkelijk van aanbrengen, je hoeft je velg niet te demonteren, leeg te laten lopen en met hamers te slaan. Deze ringen plak je simpelweg op je velgrand en klaar.
Dat wilden we uiteraard uit testen om te zien of dat inderdaad zo was voordat we de producten opnemen in ons assortiment.

De wintervelgen van de BMW van @Tim Was hiervoor prima geschikt. Deze velgen hebben precies breed genoeg randje om de Rimsavers te kunnen plaatsen. Omdat we geen contrast kleur wilden is er voor zilver gekozen, zwart is ook mogelijk maar dan lijkt de band weer wat dikker.

Een setje Rimsavers bestaat uit 4 stuks Rimsavers tot 22inch, 4 ontvettingsdoekjes, 4 primer doekjes, 4 afdekkapjes en een tubetje secondelijm voor de kapjes. Een complete set waarbij je alleen nog een schone velg nodig hebt.
inhoud.jpg


Je begint door de velgrand te ontvetten met een van de meegeleverde doekjes:
Wipe1.jpg

Wipe2.jpg


Daarna behandel je de rand met een van de 3M adhesive doekjes:
3m adhesive1.jpg

3m adhesive2.jpg


Je laat de velg nu 5 minuten rusten en dan kan het plakken beginnen. Begin altijd bij het ventiel zodat een kapje later mooi uitkomt met het ventiel. Doe stukje voor stukje en druk het goed aan.
plakken.jpg

Ben je weer bij het ventiel zet dan een potlood streepje en knip de Rimsaver af op de gewenste lengte.
Knippen.jpg


Plaats indien gewenst een van de kapjes met behulp van het tubetje secondelijm.
Kapje.jpg


Het eindresultaat is een onopvallende rand (of juist niet als je andere kleur kiest). Het plakken ging inderdaad zeer gemakkelijk en snel. En nee, we gaan nu niet expres een stoeprand raken om te kijken wat er gebeurt :)
done1.jpg
done2.jpg
done3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn velgen hebben een afgeronde kant, geen platte.
Ben benieuwd of ze dan ook nog zo goed blijven plakken...
Interessant.. dat wel.
 
  • Leuk
Reactions: Rimsavers
Mijn velgen hebben een afgeronde kant, geen platte.
Ben benieuwd of ze dan ook nog zo goed blijven plakken...
Interessant.. dat wel.

Voor velgen met een gebogen velgrand komt er over een paar weken een versie op de markt. Deze variant komt dan op de markt onder de noemer Rimsavers 'Curved'. De 3M tape en promoter zijn verder uitvoerig getest bij situaties op het circuit. Bij een goede installatie blijft het product gewoon zitten.
 
Ik vind het interessant. Dit is wel iets wat op mijn verlanglijstje staat.

Op het forum had ik gelezen over Alloygator, maar die zijn dan ook 2x zo duur en niet gemakkelijk te plaatsen.
Toch ben ik er nog niet helemaal over uit, ik heb namelijk nog wat kleine stoeprand schade van de eerste eigenaar op wat stukjes.
Zal dit daar ook goed overheen plakken? Ik vermoed van niet... hmmm...
 
  • Leuk
Reactions: Rimsavers
Zie het nut er wel van in voor anderen maar ga dit zelf nooit of te nimmer gebruiken, ook vind ik het niet "onzichtbaar" maar dat natuurlijk maar net hoe je er naar kijkt.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik vind het interessant. Dit is wel iets wat op mijn verlanglijstje staat.

Op het forum had ik gelezen over Alloygator, maar die zijn dan ook 2x zo duur en niet gemakkelijk te plaatsen.
Toch ben ik er nog niet helemaal over uit, ik heb namelijk nog wat kleine stoeprand schade van de eerste eigenaar op wat stukjes.
Zal dit daar ook goed overheen plakken? Ik vermoed van niet... hmmm...

Wanneer je de velgrand goed schoon maakt volgens de instructie en de primer aanbrengt zullen de Rimsavers ook hechten op delen waar de velgen reeds beschadigd zijn. Schiet anders even een foto van de velg(en) in kwestie en dan denk ik even met je mee.
 
@SlomeDuikelaar

Bedankt voor het doorzetten van de foto's.
Deze velgrandschade is goed af te dekken. Het belangrijkste bij de installatie is de groeven goed te reinigen en wellicht een beetje op te schuren. Zo zorg je voor de beste hechting van de Rimsavers.

Om je een goed voorbeeld te geven kan je naar de onderstaande installatie kijken van een klant. Deze velgen waren nog wat erger beschadigd dan die van jou. Het product wat je hier ziet is de Rimsavers 'Curved' variant. Hiervan is het materiaal net iets anders om de buiging van de velgrand te kunnen volgen. Van Rimsavers 'Curved' komt er over een aantal weken een nieuwe variant op de markt.

Jouw velgen hebben een platte/vlakke velgrand. Je kunt dus gebruik maken van Rimsavers 'Flat' zoals aangeboden in de carclean.com shop.

IMG_2626.JPG
IMG_2630.JPG
 
Laatst bewerkt: