• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw lid van het forum is aan komen waaien...

cybersijp

Detailing addict
22 okt 2010
320
62
Ja letterlijk waaien ja! Ik ben dus Sijbrand en woon op het eiland Texel.... Naast de meeste zonuren heeft ons eiland ook vaak last van wat meer wind dan wat bij bekend staat als "de overkant" :p

Ik heb nu zo'n 15 jaar mijn rijbewijs en achtereenvolgens heb ik de volgende auto's gereden:
Fiat panda 1000 i.e zwart
Fiat Uno 1.1 suite lichtblauw metallic
Lancia Delta 1.8 Hpe vvt zwart
Seat Ibiza 1.6 signo zwart
Skoda fabia combi 1.4 creation zilver
Suzuki Grand Vitara 5 deurs 2,0 ltr Donkergroen/zilver

Gaande weg dus steeds een grotere wagen vanwege het tekort aan ruimte, de fabia heb ik echt aangeschaft omdat de kinderwagen er dus absoluut niet lekker in paste als je meer dan een plastic tas in de kofferbak van de seat had staan. lang leve de kleine kinderen...... :) ach kan vaders ook eens wat nieuws kopen........ :-"

De meeste recente aankoop heb ik gedaan omdat ik in verband met mijn werk( horeca op het strand van texel) al een paar keer flink vast heb gezeten met de skoda, en naast een scheefgetrokken trekoog, een hoop onbalans en hoop geleuter tot diep in de nacht(was de laatste die naar huis ging die dag,dus zie maar iemand zo gek te vinden die je even van de (erg) zanderige parkeerplaats af trekt. Kameraad wees mij op de Vitara en de koop was gauw gesloten. Nooit meer vast, met de afgelopen winter nog vers in het achterhoofd en met m+s banden in de winter altijd plenty aan tractie. Kan zelfs het strand oprijden(niet dat ik dat ook daadwerkelijk doe, heb er geen vergunning voor :) ) Geeft een hoop rust.

Altijd al mijn wagens met de hand gewassen, echt nog nooit heb ik een auto van mij door de wasstraat heen laten trekken. Met het handje wassen is toch mooier resultaat natuurlijk. Op Tweakers al vaak genoeg het grote detailing topic doorgelopen, en mezelf vergaapt aan de resultaten die behaald worden met de middelen die je o.a via carclean kan krijgen. Das wel ff andere koek dan hier het lokale pompstation waar ze alleen way overpriced zooi hebben staan.

Langzaam begon het borrelen om zelf ook eens mijn eigen wagen aan te gaan pakken gestalte te krijgen, en zo geschiedde :) Heb een flink starterspakket via allerlei (o.a van Dibbuz ) onderwerpen/ beginnerstopics bij elkaar geplaatst. En na een drie rondjes bestellen bij carclean heb ik nu haast alles in huis(morgen komt de derde zending(o.a dap 500)

Omdat ik op het strand werk, en er dus ook veel zand op mijn wagen waait(hebben we die wind weer....) vandaag tijdens een paar vrije dagen van de arbeit maar een s begonnen met de klus om mijn Vitara aan te pakken. Na 5 wasgangen, durfde ik het pas aan om ook daadwekelijk met een washmitt aan de slag te gaan. Hiervoor was het alleen met de hogedrukreiniger/foamlans en de tuinslang met sproeier dat ik de auto aan het wassen was(vandaag dan he? , anders gebruikte ik wel een spons hoor...... )

Morgen kleien, en naar de film met de rest van mijn family(moeder en dochter, leuk naar Ernst en Bobby . Lang leve de herfstvakantie :p ). Donderdag gaan we aan de slag met de tape/ dap en de glaze / wax etc etc.

Interieur zal wel ergens volgende week worden, maar goed je moet ergens beginnen he?

Bijgevoegd een plaatje van waar mijn auto normaal gestald staat als ik aan het werk ben, op dat moment was het midden september 2009 (auto had ik net gekocht toen, en de poetslaag van de dealer zat er nog op) Als het waait dan ligt er aanmerkelijk meer zand(los zand) en dan is het veeeeeeeel lastiger om daar weg te komen.
 
Welkom! Texel ben ik nog nooit geweest geloof ik, vast en zeker de moeite waard eens een bezoekje te brengen:ja

Hoe dan ook, veel poetsplezier
 
Texel, altijd lekker om een weekendje uit te waaien. (Liefst december, lekker guur en lekker Texels bokbier).

Welkom!
 
Zo amper een maand op het forum geregistreerd, en ik heb jullie nu al weer "nieuws"aangaande mijn wagenpark te melden:

Ik had de lokale dealer al eerder de opdracht gegeven op zoek te gaan naar een jong gebruikte nieuw model Grand Vitara.Kleur moest zwart worden. Black hole is er niet voor niets natuurlijk :D Verteld wat er naar mijn idee bij moest dan(qua € dan he? ), plus wat voor opties ik belangrijk vond. Na een paar wagens gezien te hebben(veel jlx'en ) nu dus de aanbieding voor een "exclusive". Zit net ff beter in de spullen dan de jlx die toen ook naast de exclusive en de high executive gevoerd werd(nu alleen nog high executive).

Wagen staat bij een dealer in het midden van het land, heeft weinig kilometers gelopen,jaartje jonger dan wat ik absoluut wou(nieuw model) Auto is van September 2006, wel wat werk(velgen gecorrodeerd, twee kleine parkeerdeukjes op rechter achterdeur). Dealer wou er van af. Mijn dealer bood hem mij aan, interessante prijs. Nog wat heen en weer onderhandelen. maar al met al prima deal naar mijn gevoel. Hij blij, ik blij wat wil een mens nog meer?

Heb de poetsbeurt bij aflevering overigens uit de levering gehaald, wat dat kan ik best zelf.... :)

Van de week komt hij naar het eiland, het zal wel ergens volgende week ofzo worden denk ik. We zien het wel.

Als de velgen unbedingt gedaan moeten worden, dan zit ik er over te denken om ze black chroom te laten spuiten. Lijkt me een mooie aanvulling op/bij de kleur zwart van de wagen. nu heb ik hier op het forum wat wat zitten zoeken naar black chroom maar kon niet zo 123 wat vinden waar je echt specifiek het verschil tussen en zilveren en een black chrome gespoten velg kon zien. Misschien dat jullie dat voor mij inzichtelijk kunnen maken?

De twee parkeerdeukjes gaan er uit middels uitdeuken zonder spuiten, heb de spuiter al gebeld over hoe en wat. t is nog ff afwachten tot de auto ook echt fysiek hier is natuurlijk, voor we wat hierover af kunnen spreken.

Moet zeggen dat ik met de groene ook echt blij was, zeker nu de wagen ook echt goed gepoetst/gepolijst is maar de zwarte stond wel erg hoog op mijn verlanglijstje voor de sint. T is maar goed dat de kado's voor de sint al klaar liggen :-b
 
Voorbeeldje ff opgesnord van google:

Black-Chrome-Aluminum-Alloy-Wheel-Rim.jpg


Edit: blijft uiteraard persoonlijk maar ik raad het je af: menigeen die het ooit hebben laten doen hebben er later spijt van gekregen, en gingen weer terug naar een zilver/grijs/metaal kleur
 
mk-us zei:


Thx mannen! Denk dat dit qua kleur wel erg mooi erbij gaat staan, ik had zelf al op Goole gekeken natuurlijk en ook heel wat velgen gezien.Maar zo ff 123 een "normale"velg zilver naast een blackchrome nog niet.Geen probleem overigens.... nu wil het geval dat mijn kameraad grafisch vormgever is dus ik denk dat een verzoek om straks ff in een foto blackchroom velgen te "shoppen"wel op zijn plaats is..... :)
 
cybersijp zei:
Zo amper een maand op het forum geregistreerd, en ik heb jullie nu al weer "nieuws"aangaande mijn wagenpark te melden:

Ik had de lokale dealer al eerder de opdracht gegeven op zoek te gaan naar een jong gebruikte nieuw model Grand Vitara.Kleur moest zwart worden. Black hole is er niet voor niets natuurlijk :D Verteld wat er naar mijn idee bij moest dan(qua € dan he? ), plus wat voor opties ik belangrijk vond. Na een paar wagens gezien te hebben(veel jlx'en ) nu dus de aanbieding voor een "exclusive". Zit net ff beter in de spullen dan de jlx die toen ook naast de exclusive en de high executive gevoerd werd(nu alleen nog high executive).

Wagen staat bij een dealer in het midden van het land, heeft weinig kilometers gelopen,jaartje jonger dan wat ik absoluut wou(nieuw model) Auto is van September 2006, wel wat werk(velgen gecorrodeerd, twee kleine parkeerdeukjes op rechter achterdeur). Dealer wou er van af. Mijn dealer bood hem mij aan, interessante prijs. Nog wat heen en weer onderhandelen. maar al met al prima deal naar mijn gevoel. Hij blij, ik blij wat wil een mens nog meer?

Heb de poetsbeurt bij aflevering overigens uit de levering gehaald, wat dat kan ik best zelf.... :)

Van de week komt hij naar het eiland, het zal wel ergens volgende week ofzo worden denk ik. We zien het wel.

Als de velgen unbedingt gedaan moeten worden, dan zit ik er over te denken om ze black chroom te laten spuiten. Lijkt me een mooie aanvulling op/bij de kleur zwart van de wagen. nu heb ik hier op het forum wat wat zitten zoeken naar black chroom maar kon niet zo 123 wat vinden waar je echt specifiek het verschil tussen en zilveren en een black chrome gespoten velg kon zien. Misschien dat jullie dat voor mij inzichtelijk kunnen maken?

De twee parkeerdeukjes gaan er uit middels uitdeuken zonder spuiten, heb de spuiter al gebeld over hoe en wat. t is nog ff afwachten tot de auto ook echt fysiek hier is natuurlijk, voor we wat hierover af kunnen spreken.

Moet zeggen dat ik met de groene ook echt blij was, zeker nu de wagen ook echt goed gepoetst/gepolijst is maar de zwarte stond wel erg hoog op mijn verlanglijstje voor de sint. T is maar goed dat de kado's voor de sint al klaar liggen :-b

Zo ik zal mezelf maar eens quoten:
waarom?

Nou het volgende: Dealer van mij belt me vanmiddag op, en de wagen blijkt toch helemaal niet zo knap geweest te zijn als de andere suzuki dealewr had geweerd. Nu kent mijn dealer mij wel een beetje en dat was dus direct een NO-GO! Affijn wel zijn ze nu naar een andere zwarte Vitara aan het kijken maar wanneer die boven water komt who knows? Kan best zijn dat hij weer op voorhand wordt afgekeurd.

Ik hou dus nog ff wat centen op zak :party: