• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw op het forum

Nikita

Detailing trainee
20 mrt 2018
28
25
33
Hoi allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Nikita, 27 jaar oud en gek op glimmende schone auto's. ;)
Ik was altijd al gek op poetsen, maar we hebben net een nieuwe auto gekocht en ik wil het nu echt serieus gaan aanpakken. Dus dit forum is voor mij hartstikke leuk.

Wij hebben een Opel Corsa Cdti Cosmo uit 2012 en onze nieuwe aanwinst is een BMW 3 serie Touring 320D Dynamics Edition uit 2013.

Beide auto's zijn lekker veel door de wasstraat geweest (grrr). Maar dat zal een dankbaar werkje worden. Ik heb net een mooi volledig pakket besteld via deze site (wel even een rib uit mijn lijf). Zal dit forum gebruiken voor tips en misschien als ik zin heb zal ik foto's plaatsen als ik ga poetsen.

Groetjes Nikita
 
  • Leuk
Reactions: Dany
Dank jullie wel!

Enne, het is een hele waslijst wat ik allemaal besteld heb. Ik had wel al wat spul thuis liggen maar dat was allemaal niet je-van-het.

Wat ik zoal heb gekocht: DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack, Dolce Verde klei set, ik heb gekozen voor de Liquid Insulator Wax No. 845. Verder nog wat cleaners, dressings, Q2M prep, Artico Magico Snow Foam, en voldoende Monello microvezel doeken en nog wat applicators/washmitts.

Verder hebben wij 1 luxe thuis: een wateronthardingssysteem. :) Dus dat is wel fijn.

Hier foto's van de nieuwe aanwinst met mijn (vieze) bolide ernaast:
20180316_172809.jpg
20180316_172819.jpg
 
Bedankt voor het warme welkom!

Ik ben me al flink aan het inlezen hier op het forum. Ik zit zelfs al het weerbericht te checken om een dag met goed weer te kiezen voor de 'poetsdag' van de Corsa. De BMW doe ik pas over een maandje denk ik, die is redelijk netjes afgeleverd door de dealer (niet naar mijn maatstaven maar hij kan ermee door, geen idee wat voor wax erop zit).

Ik zit alleen nog te twijfelen of ik een lakstift/repair kit zal kopen voor de Corsa, hij heeft aardig wat steenslag aan de voorkant. Maar misschien dat ik kijk hoe ver ik kom met polijsten.
 
Welkom Nikita, een waarschuwing nog net niet meer vooraf. Detailing kan zwaar verslavend zijn, voordat je het weet heb je teveel spullen, teveel kennis en te weinig tijd of te weinig auto's ;)

Heel veel plezier bij het mooier maken van de BMW en de Opel.
 
  • Leuk
Reactions: Nikita
Welkom, veel lees-, leer- en "poets"plezier gewenst! (poetsen heet hier detailen)
Veel plezier en veilige km's met de beide Duitsers.

Wat betreft steenslag: het steentje slaat de lak weg, en lak kun je niet extra aanbrengen door te polijsten: wordt dus hoogstwaarschijnlijk lakstiftje.....(en wetsanden, dan wel weer polijsten, beschermen).
 
  • Leuk
Reactions: Nikita
Zoals @Kees-sw zegt ga je met polijsten niet veel behalen op steenslag. Maar die steenslag zou ik even voor later bewaren. Eerst even goed over inlezen en dan goed doen i.p.v. nu snel willen doen en een minder goed resultaat behalen.

Over de benaming poetsen vs detailen: Poetsbedrijven maken een auto van binnen en van buiten netjes in een (of een paar) uurtje(s) terwijl een detailer daar 1 of 2 volle dagen voor nodig heeft. Er zijn wel wat onderwerpen over te vinden hier. Maar poetsen is hier dus een beetje een "vies woord". ;)

Ik moet nog even bijkomen van @Istnogferarie die beweert dat je teveel spullen zou kunnen hebben... :eek::joy:
 
Welkom!

Steen slag is meestal goed aan te pakken.
Nooit aan tippen met kwastje zelf, sate prikkers of kitjes die er speciaal voor te koop zijn werken beter.
Meerdere hele dunne laagjes het putje opvullen ipv een druppel.

Tuurlijk is wetsanden risico vol(ler) en heeft iedereen gelijk dat je er voorzichtig mee moet zijn maar met goed inlezen, de juiste spullen en gezond verstand kom je een heel eind.
Op bollingen/punten en hoeken enz. kan het link wezen ,op vlakke delen is best te doen, althans dat heb ik ervaren.

Nogmaals, overal zit een risico aan en alleen met een lak dikte meter kun je monitoren wat je weg schuurt ,tuurlijk dat is waar.
Voor hoever je waarde kunt hechten aan een grond verf/verf/blanke lak in 1 waarde en je alsnog niet weet hoeveel vlees aan blanke lak je hebt.

Ik haak hier op in omdat sommige technieken/methodes/machines hier voor mijn gevoel soms ontmoedigt worden.
Het is goed dat personen de juiste info krijgen en tegen zich zelf in bescherming worden genomen en geen onnodig risico lopen. Dat is mooi aan dit forum, je kunt immers je lak slopen, daar is niets aan gelogen.
Het wetsanden is mij prima afgegaan met de kennis van hier, gezond verstand en beleid!
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en Nikita
Nogmaals bedankt voor de nieuwe welkoms. @Kees-sw bedankt; wij zijn beide gek op duitse auto's.

Kijk eens aan, meteen weer wat geleerd. Dus niet 'poetsen' maar 'detailen'. :)

Bedankt voor de tips over de steenslag! Ik zal de eerste keer de steenslag overslaan om zo eerst wat meer ervaring op te doen, en als ik van de zomer of in het najaar voor de volgende detailronde ga, de steenslag aanpakken.

Nu ik al het spul besteld heb ben ik meer op de toestand van de lak van mijn auto gaan letten en sjongejonge, dat wordt een intensief maar dankbaar klusje! Ik hoop dat ik alles een beetje leuk op de foto kan gaan zetten voor jullie, maar ik ben helaas (nog) niet zo goed in goede foto's maken.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Dankjewel!

En nogmaals dank! Ze is nog maar 1 jaar en 3 maanden dus is nog lekker aan het uitzwaren (weegt nu 41 kilo), maar wij zijn ook gek op haar koppie. Haar vader heeft een nog dikkere kop. ;)

Edit: foto van onze topper :blush:
uI4uIEs.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RbL en Zluytr
Haha weet niet wat er mis is gegaan met mijne, maar waar zijn broer en zus heel breed zijn geworden, is mijne maar een iel hondje gebleven!

Wel verschrikkelijk lief!
7DD9FEB0-F843-4C49-95CF-48852A4849F5.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: RbL en Nikita
Dat ze lief zijn is het belangrijkste (maar dat zijn bijna alle Rotties natuurlijk).

Ik vind hem wel een knappie hoor! Mooie ogen en frons!
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr