• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw: Polijstpads aan beide zijden te gebruiken.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.229
193
48
Den Haag
Ik zag dat 3M nieuwe polijstpads heeft.

Op zich niets geks zou je zeggen, ware het niet dat je de pads aan beide zijdes kan gebruiken :!

3M™ Perfect-it™ III Quick Connect System

De adapter voor op de rotary:
3m-adapter1.webp

3m-adapter2.webp

De pads:
03_zps07314a83.webp

02_zps32369208.webp

01_zps58ff6e5c.webp

mmm05753.webp

Montage van de pad op de adapter:

3m-double-pad-1.webp

3m-double-pad-2.webp

3m-double-pad-3.webp

3m-double-pad-4.webp

Dwars doorsnede van de pad:
Naamloos_zps915604ca.webp

In hoeverre zal dit goed werken?

Heb ze. Een tijdje geleden besteld, alleen laat de leverancier niets meer weten.
Ik ga er nog eens achteraan.

Ik denk dat het heel wat gespetter op kan leveren aangezien je een gebruikte kant naar boven draait. Deze draait niet meer op de lak en de spetters kunnen zo wegvliegen.

@ Bart,
ik-zeg-doen.webp

@ Dennis,

theoretisch zou het polijstmiddel aan de gebruikte kant "op" moeten zijn en zou je dus spettervrij kunnen werken als je de pad omdraait (met de gebruikte kant naar boven), tenzij de pad flink verzadigd is.

Ik weet niet waar de tijdwinst te behalen valt, in het omdraaien naar een verse kant van de pad en naderhand 2 zijden schoonmaken, of na elk paneel je pad even schoonmaken?

In ons wereldje maken we na elke hit en/of paneel de pad schoon, al dan niet met de hand of padwasher, de schadebedrijven rossen de pads (goor of niet) gewoon over de lak heen...

Ze spetteren niet omdat ze op de lak zitten, als ik klaar ben en ik draai de rotary om (wat je in principe aan het doen bent) dan komt er nog wel eens wat uit zetten.
Zal het wel een keer laten zien als ik bij je ben als je auto binnen staat :)

Be my guest...

Echter leren we hier de mensen om een product in te werken, te verwerken en op te werken, er zal dan weinig tot niets in de pad achterwege blijven.
Een uitzondering daar gelaten, maar daar vliegt behalve de polish ook stukken van de pad door de lucht.

[edit]Ik heb ze besteld, volgende week staat er een Mercedes station op de stoep, ik zal Ivo en Jan vragen of hun ook even binnen willen springen, we zullen kijken of we dan een kleine write-off over kunnen maken.

Ik bedoel niet na een hit he, maar stel je hebt een halve auto gedaan dan zit er toch wat residu in de pads.
Kan het zeker mis hebben maar dat idee heb ik erbij. Zelf ooit een double sided woolpad gehad maar nooit kunnen gebruiken vanwege het ontbreken van de adapter.

Pads zijn ongeveer 2 keer zo duur, ben je sneller met het omdraaien of 1:1 vervangen van een pad. (exclusief 50 euro voor de adapter)
Denkt dat het qua tijdswinst weinig scheelt?

Oke, maar als je zover bent dat het begint te spetteren dan ben je zoiezo al veel te lang aan de gang met je pad:roll
Ik heb nu van ieders eentje besteld, en zal het daar eens mee proberen.
Als het goed bevalt bestel ik pads bij, want uitwassen doe ik tussendoor niet, ik ruil voor een schone pad.
Op de Volkswagen Eos van afgelopen Zaterdag hebben we dan ook 12 pads gebruikt.

Mocht je interesse hebben in een test, dan stuur ik ze wel een keer naar je toe.

Terecht dat je ze gaat testen als je dat zelf wilt.
Ik ben zelf wel benieuwd of er nog andere voordelen zijn t.o.v. conventionele pads. Ik kan ze eerlijk gezegd niet zo snel verzinnen.
Mocht het verder niets uitmaken qua gebruik, dan zou ik persoonlijk eerder kiezen voor twee 'gewone' pads i.p.v. zo'n dubbelzijdige.
Ben benieuwd naar de bevindingen.

Het niet meer hoeven centreren van (al dan niet kromme) pads lijkt me ook een prettige/comfortabele bijkomstigheid.:ja

Ik ben er zeker en vast ook wel benieuwd naar, ben zowiezo een fan van de 3M pads, het grote voordeel hiervan lijkt me vooral dat je je nooit zorgen moet maken om de centrering.

bartr123;303288 zei:
[edit]Ik heb ze besteld, volgende week staat er een Mercedes station op de stoep, ik zal Ivo en Jan vragen of hun ook even binnen willen springen, we zullen kijken of we dan een kleine write-off over kunnen maken.

Prima, ik verheug me er nu al op om de Toppers on tour weer eens bezig te zien:jippie

Ik heb dit systeem al eens eerder voorbij zien komen, ik meen van een ander merk...
Maar we gaan ze eens aan de tand voelen volgende week.
Denk dat ze het in elk geval alvast zwaar te verduren gaan krijgen, gezien het 'object' wat geplant staat.... :lol

De adapter en pads zijn binnen, pads zijn makkelijk en snel te verwisselen.
Een ding weet ik zeker dat alle ei-vormige lake county pads hier de prullenbak in gaan!

@bartr123 : misschien kan je er een beginnend iemand nog mee op weg helpen ipv de klikko ? (de ei-ovaal-pads) :weetniet

Weggooien zou ik zonde vinden.

Ik ken bart zijn pads, en die ovale ei-vormige lc pads zijn gewoon te ver weg. Die werken zelfs niet meer als frisbee...
Zaterdag even testen met deze nieuwe pads.