• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw product Monello Acquafobia

Ah, oke. Dus vooral in gebruik in combinatie met producten als Aquafobia? Geldt dat dan ook voor bijvoorbeeld Bathe+, Cure, etc?
 
tembaco Ik snap je punt niet helemaal? Acquafobia breng je op exact dezelfde manier aan? En Last Touch zou ik niet zo snel doen, aangezien dat spul nogal vol siliconen zit.

En wij raden af om de hele auto in één keer te vernevelen, zeker met Wetcoat. Hoe vaak wij mails hebben gekregen van mensen met vlekken... Beter is per paneel.

Quantoxx Uitharden? Nee hoor, zeker ook niet 15 minuten wachten met afdrogen. Gewoon meteen drogen.
Topic een beetje gemist

Over het makkelijker aanbrengen bedoelde ik de droogtijd (15min). Zie dat hier een misverstand in was.

Over de Last Touch weer iets geleerd dus.

Ik snap dat jullie het afraden om de hele auto ineens te doen vanwege de vlekken. Gebruik nooit teveel, niet in de zon, en zorg dat de lak koel is. Ivm het sneller verdampen van de Wetcoat. Zelf nog nooit gehad trouwens.
 
Hier ook maar even vragen: Als Aquafobia op de auto zit kun je er dan met een detail spray (Perfetto) overheen? Het lijkt mij wel ... ?
 
Ik moet Aquafobia nog proberen, maar in de reviews van het product (CC-shop) staat een bericht over het goed ontvetten van je voorruit als het daar per ongeluk op terecht is gekomen.

Misschien voldoet een overdosis shampoo, misschien een wat sterker product. (Glass Cleaner, APC, etc)


Greetz
Apc op je raam zou ik niet doen, krijg je vettige strepen van!
 
Bij een wasbox waar ik wel eens kom hangt exact dezelfde geur als die van Aquafobia. Dat ruikt nogal herkenbaar, en ik denk dat het in de shampoo of hotwax zit, bijzonder..
 
Misschien een domme vraag, ik zit me een beetje in te lezen in hoe iedereen z'n auto winterklaar maakt. Nu heb ik de volgende vraag.
Mijn auto staat in de Autoglym HD Wax, die ik na het wassen nabehandel met PB Spray & Gloss.
Heeft het zin om als bescherming voor de winter, de auto ook in te sprayen met Aquafobia?
 
Die aquafobia lijkt me ideaal.
Maar ik denk dat je moet voorkomen dat het op je voorruit komt ivm waas van de ruitenwissers die kunnen gaan stuiteren wat je ook hebt met rainx.
Wat is de handigste methode om dit te voorkomen? (misschien door handdoeken neer te leggen op de voorruit?)
Want als ik het dak ingespoten heb en ga en spoel vervolgens na met een hd reiniger dan komt het automatisch ook op de voorruit...

Of is er een andere handige methode hoe ik dit het beste kan doen?

Alvast hartelijk dank voor het antwoord en het meedenken. :)

greetz,

Arno.
 
Bij mij gaat alles in 1 moeite door en heb sowieso geen last van wazen of stuiterende ruitenwissers met rain-x op mijn ruiten.
Dus ik spray gewoon alles per paar delen in en dan de HD erover, geen probleem.
 
  • Leuk
Reactions: Arno Overman