• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw topic aanmaken - Niet openbaar

Huh, ga je helemaal stoppen?

Momenteel is dat wel het idee. Voorwaarde is dat ik voor mijn spullen een redelijk bedrag krijg. Zo niet, dan hou ik het erbij om mijn eigen auto bij te houden ofso.

Ik ben serieuzer gaan detailen om mijzelf uit een uitkering te krijgen. Echter is het niet te doen om in mijn omgeving een werkruimte te vinden en dan ook nog ver bij het ''autopoetsen'' vandaan te blijven. De vaste lasten lopen al snel op en dan moet je toch om de dag een flinke detail doen. Dat red je, of beter gezegd ik, niet en dan moet je al snel alles aanpakken wat je kan. Dus ook die autootjes ''poetsen'' voor een paar tientjes... Bleh!

Schiet allemaal niet op en de verstrekker van de uitkering geeft mij ook liever elke maand geld dan dat zij mij zouden helpen om ERUIT te komen.

Ik moet het dus over een andere boeg, de zoveelste, gaan gooien en gaan brainstormen.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
Balen zeg. Ik hoop toch dat je overweegt je hobby in stand te houden.
Een bezigheid, ontspanning en afleiding heb je ook nodig.
Hoop dat het geen impulsieve beslissing is doordat je in een "dip" zit ofzo.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Hoi @Quantoxx , ik zat dit te lezen, weet niet welke Windows je gebruikt, ik moet onze kleine man zondag in Elst ophalen bij mijn ouders ik kan je eventueel helpen aan Office pakket.
Bij eventuele behoefte stuur maar een Pm ;).
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Inderdaad balen!

Maarre, als ik jouw was zou ik lekker in de basis voor jezelf de hobby er naast houden als ik jouw was! En inderdaad niet meer gericht in het detailen een baan proberen te vinden om uit de uitkering te komen,...

Ik denk namelijk dat je het gaat missen. Ik ben in het verleden ook wel eens "gestopt" met bv machinaal detailen. Maar ondanks dat ik alleen mijn eigen auto doe, kan en wil ik niet meer zonder machine. Soms is het gewoon super leuk om lekker ontspannend aan het werk te gaan.

Zit zelf nu een half jaar helaas in de ww. (waarvan ook bijna hersteld van een opgelopen liesblessure,..) Het is dat het de winterperiode is, maar ik begin me nu pas echt te vervelen, maar ben al een tijdje lekker bezig met wandelen/fietsen om maar even de deur uit te zijn om het hoofd leeg te krijgen. En met het mooie weer straks lekker weer met het autootje bezig (maar misschien komt hier straks een speed bike voor in de plaats, want de auto gaat over drie maanden ook weg)

Overdenk gewoon goed wat je wil verkopen en/of behouden. Ik denk namelijk uit eigen ervaringen dat als het eenmaal verkocht en opgehaald is. Dat jezelf over een tijdje toch wel weer wilt detailen aan je eigen auto, omdat het toch ergens gaat knagen omdat dat super leuk was om te doen, en dat je dan toch die artikelen mist die je een tijd terug had verkocht. Wat er dan weer op neer komt dat je het weer opnieuw moet/wilt aanschaffen.

Wel respect dat je in deze tak van sport geprobeerd hebt om uit een uitkering te komen. Mijn idee, ga je collectie wel inslinken maar behoudt een kleine poetscollectie met een dapje en wat spulletjes voor occasioneel gebruik aan je eigen autootje!
 
Balen zeg. Ik hoop toch dat je overweegt je hobby in stand te houden.
Een bezigheid, ontspanning en afleiding heb je ook nodig.
Hoop dat het geen impulsieve beslissing is doordat je in een "dip" zit ofzo.

Naja, die dip is er zeker wel. Met name omdat onze regering allemaal leuke dingen verzint qua uitkeringen en hulp, maar ik val tussen wal en schip. (Participatiewet) Dus, dan maar elke maand een buts geld mijn kant op gooien en de oogjes dichtknijpen. Ondertussen moet ik van die ''buts'' geld een gezinnetje onderhouden...


Inderdaad balen!
Maarre, als ik jouw was...
Jup, dit is de reden dat ik het onder voorbehoud wil verkopen. Aan de andere kant, weet ik dat er aanstormende-detailers zijn die graag tegen een mooie prijs een DAP en/of Rupes met toebehoren willen hebben.
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
Jammer Patrick. Als ik jou was zou ik nog even wachten met de verkoop, als dat mogelijk is. Het meeste verliest toch zijn waarde niet zo snel en misschien bedenk je je nog.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Het meeste verliest toch zijn waarde niet zo snel en misschien bedenk je je nog.
Een DAP en Rupes 21 Mk2 zal ik vast wel iemand blij mee kunnen maken. Beide hebben meerdere plates en pads.

Kom op Patrick, op deze manier heb ik niemand meer om een onvergetelijke friet detail dag te krijgen. ;)
Friet van de Chinees, om beroerd van te worden, hé Arie! :p
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Je kunt toch ook alleen zwart.e auto's gaan detailen, maar ik zou ook eerst alles goed overdenken voordat je een beslissing neemt.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
NEE, niet stoppen en alles verkopen Pik! (woord wat ik normaal niet gebruik, maar nu wel om jezelf even met beide benen op de grond te doen belanden).
Hieronder een paar redenen om niet te stoppen (mijn visie hierop):
- zoals reeds gezegd krijg je daar hoogstwaarschijnlijk spijt van, en dan kun je weer een collectie opbouwen voor de nieuwprijs (al zal CC dat niet erg vinden :kissing:).
- eenmaal gestopt zal je ook niet of minder op dit forum rondhangen, en moeten we je ongezouten / humoristische / kolderieke / uitgebreide / informatieve / enzovoort berichten missen.
- er is maar 1 detailer die naakt, of in string staat te detailen :p: hou die titel zelf a.u.b.
- je hoeft het niet voor het geld te doen (je zegt zelf: laat de overheid die buts geld maar maandelijks overmaken), maar een leuke snabbel kun je altijd meepakken (en daar hoeft de overheid dan weer geen weet van te hebben).
- detailen is niet alleen verslavend (dus van dat virus kom je echt niet af) maar ook ontspannend (door inspanning) dus goed voor lijf en geest!

Gewoon even rustig over nadenken, niet impulsief handelen! Eventueel (ooit) met een kleinere collectie verder gaan, er zijn er genoeg die met minder spullen hun wagen naar tevredenheid detailen.

En staar je niet blind op sommige forumleden die voor ieder kunstje een passend product, de mooiste (dus dure) waxen of super-machines hebben aangeschaft..........(zo heb ik zelf een redelijke collectie opgebouwd die een flinke duit heeft gekost, maar ben jaloers op jou Rupes).
Roei met de riemen die je hebt!
 
Wauw... Ik had werkelijk waar niet zulke leuke reacties verwacht, mensen! Ik vind dit zó tof! Thanx :heart:

Aan de ene kant bekijk ik het heel nuchter en ben ik het met jullie eens. De aangeschafte spullen zijn eigenlijk al terugverdient doordat ik bij elke klus mijn onkosten vroeg als prijs. (Dit weet mijn uitkeringsinstantie ook, maar die vinden het wel best, zo is aangegeven (RSD))
Detailen vind ik heerlijk om te doen, ook voor een ander, als er maar geen zware tijdsdruk aanwezig is waardoor het een MOETEN word en geen hobby.

Aan de andere kant bedenk ik mij dat ik de gehele collectie kan verkopen om zo een buffertje te bouwen voor een nieuwe stap richting een oplossing. Opleiding/omscholing of wat dan ook. (Opleiding is mogelijk via instantie, maar dan moet je simpelweg zelf een opleiding beginnen en studiefinanciering aanvragen, wat vervolgens als inkomsten word gezien en op je uitkering word ingehouden. Opleiding word dus feitelijk 2x zo duur als normaal)

Weer een andere insteek is dat 95% van de mensen in deze vorm van uitkering regelrecht steuntrekkende uitzuigers zijn die het allemaal wel best vinden en ik al een paar jaar op eigen kosten, en zelfs leningen bij mijn ouders doe, stappen onderneem die mij zouden kunnen helpen om uit deze uitkering te komen. Ik ben ook gek ook om mijzelf zo in de nesten te werken terwijl zij geen poot uitsteken. Maja, het gaat om mijn toekomst en dat van mijn gezin, dus doe je het wel. Jammer genoeg schiet het alleen niet op.




Greeetz
 
Ik snap je gedachtegang. Het buffertje voor de opleiding en/of omscholing is altijd fijn om te hebben. Kun je wat makkelijker instappen. Kan heel goed begrijpen, indien je iets gevonden hebt en hier voor wilt gaan, dat hier de komende twee jaar naast je gezin alle vrije tijd in gaat zitten. En het detailen achterwege blijft (had ik bijvoorbeeld toen ik m'n huis kocht en verbouwde tussen het werken door, gewoon drie jaar niets gedaan op enkel eens in de drie maand vlug wassen na)

Zet alles eerst eens op tafel, met de gedachtes in je hoofd indien je dit wel wilt blijven doen als HOBBY! Voor enkel en alleen jezelf. Maak een selectie van al je spulletjes begin heel groot en maak het stapsgewijs kleiner. Bepaal nu voor jezelf wat je eventueel wilt blijven doen als eigen hobby en wat verkocht kan worden. Ik merk bijvoorbeeld ook wel hier en daar dat men welwillend is om een normale schappelijke prijs voor een Rupes te betalen, maar dat de dap niet veel meer mag kosten dan een krat bier uit de supermarkt omdat die toch al twee jaar oud is,.... om maar even wat te roepen,.. Bepaal wat je wilt gebruiken in de basis, en breid het uit naar eenvoudig machinaal detailen één of tweemaal per jaar (bv. dap) Al de rest kan in de verkoop.

Voel je er totaal niks voor, gewoon alles verkopen!
 
Sorry dit te lezen Pat!

En kan weinig zeggen wat niet eerder is gezegd!.. Maar snap jou ook heel goed!
 
@Quantoxx Wat een vervelend nieuws! Persoonlijk kennen we elkaar niet, maar ik kom je vrijwel dagelijks tegen op dit prachtige, informatieve en vriendelijke forum. Jouw bijdragen zijn naast informatief ook vaak humorvol, heerlijk! Jammer dat je nu overweegt te stoppen met de ongeneeslijke verslaving die we detailing noemen. Wat moet, dat moet, maar nog eens rustig overwegen kan altijd. Ik sluit me volledig aan bij de adviezen die door de collega's gegeven zijn en wens je veel wijsheid toe!