• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto,.een Golf V, graag jullie advies.

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,

Van het weekend mezelf een andere auto gegunt. Een Golf V TDI in de kleur United Grey (met.lak).
Komend weekend wil ik de auto een full detail geven. De lak ziet er verbazingwekkend goed uit, auto is voor hij bij de dealer stond nog naar een detail bedrijf geweest....Dit keer een goeie,.geen enkele swirl of andere zaken te ontdekken op de auto.

Ik heb een plan van aanpak in m'n hoofd en zou graag jullie mening willen lezen.
Spreekt voorzich dat de auto gewassen wordt en gekleid....

- gehele auto met de PB SSR1 op een witte LC
- krasjes bumper SSR2.5 met oranje LC
- gehele auto met de Lime Prime op een groene LC
- PB EX-P??
- Blue Velvet - Dark Hard Wax
- Purple Haze - Dark Soft Wax

Gr.
 
Waarom ga je de complete auto doen als er geen swirls op te vinden zijn??? Ik zou dan eerder een product als white diamond kiezen ipv de SSR1
 
Xizer,.

Ik hoopte hiermee eventuele defecten,.die minimaal zichtbaar zijn toch weg te halen...

White diamond ken ik qua product,.wil nu de dodo ook eens proberen, anders staat die maar te staan...
 
Gelijk heb je! Succes ermee in ieder geval en ik zie de foto's graag tegenmoet. Ik hoop mezelf begin volgend jaar op een Golf 5 GTI te trakteren! ;)
 
Ik zou de hele auto met SSR1 echt overslaan. Alleen nabewerken van die plekken die je gedaan hebt met de SSR2.5
Lekker de hele auto met Lime Prime. De SSR1 zal zeer weinig weghalen en dan verdoe je je tijd die je beter had kunnen besteden.
 
Thnx voor de reacties,.zonet ff bij HansA8 geweest,.zelf kleien is voor deze auto overbodig.
Ik ga voor de Lime Prime icm een zwarte LC, daarna de wax.
Moet ik nog een sealer gebruiken?

Gr.
 
Als je hem al met 2 lagen dodo (eerst de harde en dan de zachte) afwerkt zou ik het niet doen ;)

Ben wel benieuwd naar je wagen :! klinkt i.i.g. goed!!
Veel plezier ermee.
 
Euh nee :( is erg lastig... had er graag geweest, maar helaas.
Zal denk ik op de pics moeten wachten van je full detail ;) of ik moet maar een keer die kant op komen :!
 
Is het toch een andere auto geworden? Gefeliciteerd en veel plezier ermee! :cool:

Een laagje EX-P onder de wax kan nooit kwaad IMO. ;)
 
Zojuist de botehamzakjes test gedaan.....geen reden om te kleien.......
Het wordt dus de Lime prime icm een zwarte LC + 2x dodo wax.....:heart_eyes:
 
@ Snitser;

Gefeliciteerd met de nieuwe wagen


Xizer zei:
Ik hoop mezelf begin volgend jaar op een Golf 5 GTI te trakteren! ;)

Weet er iemand die zijne begin 2009 de deur uit doet....

Is wel van een oud vrouwtje geweest......:D
 
Jpeg,.thx,.ben er zeer tevreden mee...

Andere vraag,.weet iemand ook of dodo in de zon aangebracht kan worden?:confused:
 
De zon is je probleem niet, wel de temp. van de lak, als die te warm is gaat het niet.
Is die een beetje warm dan is het geen probleem droogt alleen wat sneller.