• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Auto, nieuw merk

Hnzl

Detailing guru
4 jul 2018
225
150
Uden
Na jarenlang de nodige Peugeots (406, 407, 508 I (foto), 508 II(foto)) te hebben gereden, waar ik aan het detailen ben geslagen... En dus flink heb kunnen 'oefenen'

508 I.webp
Wat een plaatjes...
IMG_4128.webp

Is het nu tijd voor iets helemaal anders.
Nu heb ik gekozen voor een Volvo V60 en ben ik op zoek naar informatie over de Volvo Lakken. Wat kan ik verwachten?
Hebben jullie op voorhand al tips en/of no-go's voor een Volvo?
IMG_7137.webp

Ik heb diverse Volvo's gedaan (zie show off gedeelte) en 1 ding hebben ze allemaal gemeen: de lak is betonhard.
Het zijn dan wel oudere modellen dus ik kan niet oordelen over de lak van de jongere generatie Volvo lakken.
Je komt er maar op 1 manier achter hoe de lak is; een testspot doen ;)

• Leuk
Reacties: Hnzl
Er waren Volvo-lakken die in onder de categorie ''Duitse Betonlak'' kon plaatsen omdat ik met meerdere grove hits niet eens door swirls heen kwam, maar soms ook onder de ''Ah, dat red ik wel met een 1-2 grove hits met een oude DAP-polijstmachine.'' Maar zoals Nicknameless al aangaf; Meestal waren ze flink hard.

En eveneens; Je zal het zelf moeten uitvinden middels een testspot. ;)

Testspot maken indd.
2 jaar geleden heb ik een XC90 uit 2015 (?) gedaan. Die was dan weer erg mild. Een medium en een finish stap. Gaf prima resultaat.