• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto onder de hologrammen en lichte krassen.

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
645
65
Hallo iedereen,

Vandaag heeft mijn moeder dr nieuwe 207 gehaald in de kleur Noir Obsidien zwart metallic.

Stond hem net in de zon te bekijken, zie ik dat er overal minikrasjes zitten en de auto zit vol het hologrammen. Beetje rare vervormde spiegelingen die ook van kleur veranderen. Daarnaast lijkt het wel alsof er gepoetst is met een vieze doek aangezien je overal minikrasjes ziet zitten die met de vormen van de auto meegaan, of ronddraaien. Tenslotte voelt de auto heel stroef aan en lijkt het wel donkergrijs ipv zwart. Ik ga morgen in ieder geval terug naar de dealer, maar of die het ook oplost? Ben na deze constatering naar het poetsbedrijf gereden en die trok dezelfde conclusie. Hij vond zelfs nog de polymeerlaag half terug op de onderkant van de deur. Mijn oplossing is dat ik de auto laat poetsen bij een poetsbedrijf wat ik ken op rekening van de dealer. Ik laat hem in ieder geval niet meer door hun zelf poetsen. of ze hiermee akkoord gaan weet ik nog niet, morgen volgt een update.

Ik zal morgen in de zon foto's maken en uploaden in dit topic

al mensen die een oplossing weten als de dealer het niet oplost? Is het mogelijk om kleine krasjes en hologrammen weg te poetsen met de SSR1 icm een zwarte handpad? Ik ben eigenlijk niet van plan om een gloednieuwe auto meteen al te moeten gaan poetsen.]-0

Bij voorbaat dank voor alle reacties!
 
Ik zou echt de auto niet naar een "poetsbedrijf" gaan brengen.
Je zou naar mijn idee de wagen beter naar een forumlid, of als je zelf machinaal poetst, brengen en deze persoon er zich op uit laten leven, 100 % dat je auto er dan goed uit komt te zien ;)
 
Ben benieuwd naar de reactie van je dealer, hopelijk wordt het geen eindeloze welles-nietes discussie. Alvast succes toegewenst.
 
Wij hebben vorig jaar een demo/workshop gegeven bij het peugeot experience center, daar stond een nieuwe zwarte 308, deze zat onder de hologrammen en krassen. De eigenaar was al 2 maal teruggeweest bij de dealer en kreeg iedere keer te horen dat het niet op te lossen was, het hoorde eigenlijk zo, en dat het met een laagje wax vanzelf wel weg zou gaan 8o
Even als voorbeeld een D/A machine met M80 over de motorkap gehaald 50/50, resultaat was meteen schitterend, de eigenaar zou de volgende dag meteen naar de dealer teruggaan en laten zien dat het wel goed kan komen.

Helaas daar niets meer van gehoord hoe het afgelopen was :s Peugeot Experience center wilde wel weten welke dealer het was, want zij vonden ook wel dat je een auto niet zo af kon leveren.

Ik zou op zeker teruggaan en verhaal halen, zo kun je simpelweg een auto niet afleveren, het is niet iets van een paar euro wat je aanschaft....
 
stimpy68 zei:
Wij hebben vorig jaar een demo/workshop gegeven bij het peugeot experience center, daar stond een nieuwe zwarte 308, deze zat onder de hologrammen en krassen. De eigenaar was al 2 maal teruggeweest bij de dealer en kreeg iedere keer te horen dat het niet op te lossen was, het hoorde eigenlijk zo, en dat het met een laagje wax vanzelf wel weg zou gaan 8o
Even als voorbeeld een D/A machine met M80 over de motorkap gehaald 50/50, resultaat was meteen schitterend, de eigenaar zou de volgende dag meteen naar de dealer teruggaan en laten zien dat het wel goed kan komen.

Helaas daar niets meer van gehoord hoe het afgelopen was :s Peugeot Experience center wilde wel weten welke dealer het was, want zij vonden ook wel dat je een auto niet zo af kon leveren.

Ik zou op zeker teruggaan en verhaal halen, zo kun je simpelweg een auto niet afleveren, het is niet iets van een paar euro wat je aanschaft....



Stel dat dit op eenzelfde manier gaat, dan ga ik hem zelf poetsen. Zijn die hologrammen en kleine krasjes handmatig eruit te poetsen of moet ik voorzichtig met de rotary aan de gang? Ik doe het liever handmatig omdat ik geen zin heb een nieuwe auto te verklooien.:-b
 
Ben ook benieuwd naar de reactie van de dealer.

Het beste kan je dit met een D/A machine aanpakken, kan weinig misgaan.
 
Ja, maar ik heb nou eenmaal een rotary en ik heb niet echt zin om 135 euro uit te geven aan nog een poetsmachine. Dus, als die rotary te gevaarlijk is, dan doe ik het wel met de hand.
 
Dus je wilt hem perfect hebben maar 135 euro vind je te duur?
Ik zou hem naar een forumlid brengen en de rekening presenteren bij de dealer.
 
Dan ben ik toch bang dat je niet het resultaat zult krijgen wat je zou willen als je het met de hand doet. als ik het mij goed herinner, dan heb je een D/A met geforceerde rotatie, dat is toch net even wat anders dan een "echte" rotary. Dan kom je met SSR1 en een witte pad op een laag toerental een heel eind en is er weinig kans op lakschade, daarna black hole en een wax en klaar!
En zoals ik al eerder zei, kom anders even met de machine naar Carclean in Bergschenhoek en we leggen even uit hoe je moet werken hiermee, dan kun je ook meteen zien welke combo het beste werkt. Zo ver woon je niet bij Bergschenhoek vandaan.
 
Dan kijk ik of ik van het weekend of anders begin volgende week ff langs kan komen. Mits de dealer het dan nog niet heeft opgelost.

Het poetsbedrijf waar ik het over had daar was ik ook altijd alle auto's. Dat is wascentrum het Vosje in Etten-Leur. Aardige mensen en als ik de auto's zie die zij gepoetst hebben dan zien die er altijd goed uit. Ik ga dus niet zomaar naar een willekeurig wascentrum. Aan de andere kant wil hij een of andere nano tech lakverzegeling slijten die wel 6 maanden blijft zitten, maar hij snapt ook wel dat ik dat met een flinke korrel zout neem.

Ik vind 135 niet duur, maar ik vind het onzin omdat ik al een poetsmachine heb gekocht. Die was overigens nog een stuk duurder ook dan 135 euro.
 
Thegame1512 zei:
Dan kijk ik of ik van het weekend of anders begin volgende week ff langs kan komen. Mits de dealer het dan nog niet heeft opgelost.

Wel eerst even bellen voor een afspraak :ja
 
stimpy68 zei:
Dan kom je met SSR1 en een witte pad op een laag toerental .

Waarom een laag toerental?
Ik doe alleen SSR en M80 met de machine en de wax enzo met de hand.
Maar die bouw ik altijd langzaam op naar standje 5.
 
Hij heeft een flex D/A met geforceerd roterende stand... een DAP500 heeft geen geforceerde rotatie. Daarom zeg ik laag toerental, vanwege de geforceerde rotatie (het is een kruising tussen een D/A en een rotary), als je meteen naar stand 5 gaat, heb je een rotary en de kans dat je door de lak heen gaat.
 
Het is toch zo dat nieuwe auto's met een soort beschermlaag aangeleverd worden, die er bij de dealer dan afgepoetst moet worden? Dit zal dan wel net zo iets zijn, maar dan erg slecht gepoetst.
 
UPDATE

Ik ga vandaag naar de dealer terug omdat het gister te bewolkt was. Het poetsbedrijf zei dat de auto niet goed was ontvet. Er zijn ook nog geen foto's omdat de zon er echt pal op moet schijnen wil je het kunnen zien.

Ik heb ook opgezocht welke machine ik precies heb:

Flex LK602VV
porductiedatum 6/2004
maximale diameter: 220mm
max tpm: 2400tpm
1500W
serienummer 41638277754
 
Hmmm, wat ik er over kan vinden is dat het dus een rotary is en geen D/A.
Hoewel je geen geld uit wilt geven aan een D/A, zou ik je toch willen adviseren omdat toch te doen.
 
Dan heb je meestal weinig tot geen resultaat :| Mocht je bij toeval een excentrsche schuurmachine hebben liggen, dan kun je het daarmee ook doen. Dat is in principe hetzelfde als een D/A machine, een D/A is alleen door zijn vorm en excentrische uitslag speciaal geschikt voor het polijsten van lakken.
 
Ik overleg eerst met de dealer mocht die niks ondernemen dan haal ik wel een DAP500. Het geld wat ik besteed aan het laten poetsen kan ik dan beter uitgeven aan materialen. Voor het poetsen incl nano tech lakverzegeling die 6!! maanden blijft zitten werd 250 euro gevraagd door het poetsbedrijf.