• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto onder de hologrammen en lichte krassen.

Voor 250 euro heb je
- én de DAP
- én alle benodigde pads dubbel
- én de hele serie swirl removers.

Eenvoudige keuze, lijkt me zo :)

Overigens natuurlijk wel diep triest dat ze een auto zo durven af te leveren ....:klap
 
Ja, maar dan heb ik dus nog geen waxen etc voor die 250 euro?

Hoeveel ben ik kwijt voor een full detail plan incl DAP500

Excl shampoo en doeken dan.
 
Reken het even uit zou ik zeggen. Stel je een pakket samen waarmee je wilt gaan werken en tel de bedragen bij elkaar op! :)
 
Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
101129 DAP - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt € 134,99 € 134,99
100741 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad € 8,98 € 8,98
101194 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Green Heavy Polishing Pad € 8,98 € 8,98
100740 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad € 8,98 € 8,98
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 16,99 € 16,99
100715 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 225gr € 18,99 € 18,99
100719 Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml € 15,99 € 15,99
100721 Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml € 15,99 € 15,99
8 producten Totaalbedrag: € 229,89

Aardig lijstje zo toch? Wel excl doeken natuurlijk. Wel met Natty's wax :party:
 
Thegame1512 zei:
Ja, maar dan heb ik dus nog geen waxen etc voor die 250 euro?

Hoeveel ben ik kwijt voor een full detail plan incl DAP500

Excl shampoo en doeken dan.
Voor €17.- heb je een blikje Collinite 476 waar je minimaal 30 lagen wax mee op je auto zet. Dit is één van de meest duurzame waxen. Er vanuit gaande dat je per halfjaar 2 nieuwe lagen zet en tussedoor één onderhoudslaagje dan kom je uit op 6 waslagen per jaar. Dus voor €17.- 5 jaar "glansgarantie". Het enige wat je hoeft te doen is je handjes een beetje te laten wapperen ...

Machine + 4 pads = €175.-. Dan hou je nog geld over voor de rest.
 
Hallo,

Ik was van plan vandaag langs de dealer te rijden, maar ik wou de auto eerst nog even wassen. Ik de auto wassen in de wasbox, komt de lak helemaal op, en verdwijnen bijna alle hologrammen! Het enige wat nu nog zichtbaar is zijn swirls uit een wasstraat. Mijn gok is dat ze de auto niet hebben gepoetst maar alleen door een wasstraat hebben gereden waardoor een deel van de polymeerlaag er nog op zat en het een freaky effect gaf.

Machinaal poetsen is nu dus niet meer nodig.

Ik wil de auto nu wel goed beschermen dus ik had dit in gedachten:

Wassen met nano tech die ik nog heb staan

Drogen

Kleien (moet ik opnieuw bestellen, de mothers spray is op en de klei al behoorlijk vies, heb ook een deel laten vallen.)

Cleaneren met de SSR1 icm handpad? (Kan iemand tzt uitleggen hoe je dat precies doet?)

Polish wax uit het claybar pakket? Is dat nog nodig na de SSR1, is het feitelijk hetzelfde?)

Daarna een pre wax cleaner om zeker te zijn dat de laatste polymeerresten weg zijn.

Glaze, PB Blackhole.

Collinite wax. denk de 476.


Klopt deze volgorde zo redelijk?

Nog aanvullingen/verbeteringen?

bij voorbaat dank!
 
Die polymeerlaag is omdat de auto afgelopen woensdag is afgeleverd. volgens mij bestond het ''poetsen'' uit een ritje door de wasstraat, maakt niet uit, ik poets hem liever zelf dan dat ze er daar een 16jarige op los laten :|.

De SSR1 icm met de handpad was juist om de zichtbare swirls weg te werken, het zijn wel echt haarfijne krasjes die zichtbaar zijn in fel zonlicht. Gaat dat niet lukken dan handmatig met die producten? Wel met de SSR2.5, moet ik die dan nawerken met de SSR1?

Bedankt voor de tip over die lime prime cleaner, er staat wel dat PB black hole goed werkt op zwarte auto's gaat dat nog veel verschil maken?

Dan kom ik dus op dit lijstje


Wassen/drogen met nano tech die ik nog heb staan

Kleien met Mother's kit.

Cleaneren met de SSR1 icm handpad? Opbrengen met witte handpad, uitpoetsen met MF

pre wax cleaner/glaze: Lime Prime: aanbrengen met even coat applicator/ uitpoetsen met MF?

Collinite wax. denk de 476. aanbrengen met even coat applicator/uitpoetsen met MF.

(Ruiten met nano tech van de Lidl LOL)

Mis ik nu niet de polish? Of zit die ook in die Lime Prime. Kan het kwaad om die cleaner wax van mothers er toch op te smeren, zo ja waar in dit plannetje?

Zoek nu net die lime prime op:

Dodo Juice Lime Prime is een pre-wax cleanser/polish, geformuleerd om de lak te reinigen en voorbereiden op Dodo Juice carnauba wax. Het bevat een mix van milde micro-abrasives, reinigers en oliën, om oxidatie, ingebed vuil en lichte krasjes (swirls) te verwijderen.

Geen probleem ook om na die lime prime de 476 aan te brengen ipv een carnauba wax? Die blijft namelijk zo lekker zitten hoorde ik ;)

Klopt dit zo ongeveer, dan kan ik bestellen en dinsdag beginnnen.

Alvast bedankt voor de respons!
 
Ziet er goed uit! :cool:

Zeer fijne swirls krijg je wel weg met de SSR1 en een handpad denk ik. Verschil tussen de Lime prime en de Black hole is dat de Black hole fillers bevat die eventuele krasjes enigsinds doen opvullen. Als je auto zo goed als swirlvrij is denk ik niet dat je het verschil gaat zien.

Die cleanerwax zou ik lekker weglaten! De collinite na de Lime prime gaat prima en gezien de levensduur van de Collinite is de cleanerwax overbodig.

De 476 is volgens mij een pasta wax? Deze kun je het beste aanbrengen met een foam applicator pad. De Lime prime zou ik aanbrengen met een zwarte LC handpad.
 
Thanks voor alle hulp Xizer!

De witte hand pad moet ik gebruiken icm met de SSR1, dat is dus deze?:https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/White_Polishing_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator_EUR-APP-WH_100981

Als applicator voor de 476 is deze (https://www.Carclean.com/product/Carclean.com/Hi-Tech_Foam_Applicator_WA-100B_101113) geshikt?

Zal ik duidelijk verschil merken tussen de black hole en de lime prime? Het blijft wel een zwarte auto natuurlijk. En misschien haal ik niet alle swirls eruit, dan is nawerken met een verhullende glaze misschien beter.

Het voordeel van die lime prime is dat het 2 stappen in 1 is toch? Want wat was het verschil ook alweer tussen een polish(lime prime) en een cleaner (SSR1)?
 
De SSR1 is een polish, de Lime prime lite is voornamelijk een glaze die een lichte reinigende werking heeft. Qua glans en diepte zul je geen verschil merken tussen BH en Lime prime, het is alleen zoals je zegt dat de BH misschien hier en daar een krasje of swirl kan verminderen.

Lime prime is een glaze, een voedend product dus. Een product zoals SSR1 is een polijstmiddel met een schuurkorrel, deze heeft ook een cleanende werking. Een cleaner is een stuk lichter en bevat vaak geen korrel maar chemische elementen die voor de cleanende werking zorgen. Als je een polijstmiddel als SSR1 gebruikt is een paintcleaner dus overbodig.
 
Dan weet ik wat ik maandag ga bestellen ;)

Hoe ga ik die SSR1 precies gebruiken? Ik denk niet gewoon aanbrengen en wachten toch? Ik hoorde iets van blijven draaien tot het doorzichtig wordt. Kon trouwens nergens een goeie uitleg vinden bij de how to's.
 
Xizer zei:
De SSR1 kun je het beste verwerken met een witte handpad van LC. Puntje ter grote van een flinke erwt erop en dit verwerken op niet al te grote stukken, 50 x 50 cm zou ik zeggen. Er mag best wat druk op de pad uitgeoefend worden, het polijstmiddel moet goed worden afgebroken. Als een vaseline achtige laag tevoorschijn komt is het polijstmiddel uitgewerkt en kun je het afnemen met een schone MF doek.

Zoals je zelf al zegt, rondjes draaien is idd een goede manier om het product af te breken.
 
Ik zal als ik tijd heb foto's uploaden van de swirls in de zon, is het mogelijk daaraan te zien of het te verwijderen is met de SSR1?
 
Helaas niet... dan zou het wel erg makkelijk zijn. Het heeft alles te maken met de hardheid van de lak, je kan pas zien wat een product doet als je het gaat gebruiken op die specifieke lak.
 
Hallo iedereen. Terug naar de dealer geweest, die bood aan de auto terug te brengen naar de poetser, ene Direct Car Clean in Dordrecht. Ik ben niet ingegaan op dat voorstel omdat ik bang was dat het alleen maar erger zou worden. Was afgelopen week te druk om te bestellen/poetsen en het was rotweer]-0

Komende week wordt het lekker weer dus ik denk dat ik woensdag eens ff zal beginnen.



Ik denk dat ik toch liever ga voor de PB Black Hole. Is er heel veel verschil met die lime prime? Zeker omdat het een zwarte auto is en ik goeie resultaten heb gezien met die Black Hole. Of sla ik dan een stap over omdat lime prime 2 in 1 is?

Vernieuwd lijstje:

Wassen/drogen met nano tech die ik nog heb staan

Kleien met Mother's kit.

Cleaneren met de SSR1 icm handpad? Opbrengen met witte handpad, uitpoetsen met MF is dat deze handpad :https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/White_Polishing_Euro_Foam_Hand_Applicator_87-109_101176

pre wax cleaner/glaze: PB Black Hole: aanbrengen met foam applicator/ uitpoetsen met MF? Of gaat dat beter met deze handpad: https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Black_Soft_Finishing_Euro_Foam_Hand_Applicator_87-109BK_101164

Collinite wax. denk de 476. aanbrengen met foam applicator/uitpoetsen met MF.

(Ruiten met nano tech van de Lidl LOL)

Kloppen de stappen en de foampads?

SSr1
BH
Collinite 476s

of hoort daar echt nog iets tussen?

Bij voorbaat dank voor alle reacties