• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto, vieze vlekken

MCW

Detailing addict
14 jun 2018
71
60
Zojuist de auto eerst met de HD afgespoten, daarna in de Nanolex prewash gezet, wederom afgespoten en daarna gewassen met Mother's car wash, met een microvezel handschoen.

De auto met open water afgespoeld, en gedroogd.

Ik krijg deze vlekken op het dak en motorkap niet weg. Zijn gele vlekken. De droogdoek blijft na het drogen hartstikke wit, dus de auto zou goed schoon zijn...
3913B680-DA87-435F-A72F-7879FF789A74.jpeg


Iemand tips?
 
Als ik het goed heb is dit een nieuwe wagen dacht Ik? Zoals hierboven gezegd, proberen met kleien anders een vliegroestverwijderaar eens proberen. Non Ferro bijvoorbeeld. Het is een witte wagen, dus je zou de reactie van het produkt onmiddellijk moeten zien.
 
Meen dat Mercedes altijd ingepakt vervoerd wordt? Doen ze na het uitpakken even door de wasstraat en dan waxlaagje erover?

Deel de meningen hierboven. Ik zou uitgebreid wassen (ook rondje non-ferro en tar&glue remover) , kleien en dan weer kijken.
Lijkt me dat ie niet goed schoon was, voor aanbrengen wax door dealer. Dan voel je het misschien ook minder en mogelijke vuil zit onder de wax, dus gaat niet in je droogdoek zitten.

Enne, kunt natuurlijk eerst een klein stukje doen (ipv hele auto), weet je of het werkt. Als het niet werkt, gewoon teruggaan en dealer om uitleg vragen.
 
De dealer heeft op mijn verzoek helemaal niet gepoetst.

Heb geen klei hier. Uiteindeinlijk met een cleaner wax prima weggegaan!

0122C95C-EF1F-4757-83D8-20F059CEFE3D.jpeg
61479068-0BAF-4DDF-97DC-914C4A6F3229.jpeg
82B5322F-3B72-4E85-BD5D-62ACDC5CA25A.jpeg
0150F031-81CE-4F0E-AAAF-91801FAA44B1.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: 350Z