• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto - Welke producten? (Beginner)

Uhmazing

Detailing trainee
30 aug 2022
12
22
Hi allemaal,

Afgelopen week heb ik mijn nieuwe Peugeot 208 GT met full options mogen ophalen.
Inmiddels wordt het langzaam tijd om hem te gaan poetsen.
Bij mijn vorige auto's ging het als volgt: Afspoelen -> Emmer met autoshampoo van de Action en water -> Wassen -> Afspoelen -> Drogen.
Met mijn nieuwe auto wil ik dit graag wat uitgebreider/beter doen dan de simpele uitvoering van hierboven.

Ik heb reeds het volledige exterieur stappenplan gelezen, alleen vroeg ik mij af welke producten die daarin staan ik het beste kan aanschaffen?
Ik heb namelijk alleen de autoshampoo van de Action in huis gehad. Dit lijkt mij voor een hele nieuwe auto natuurlijk niet de beste, dus zou het fijn zijn als jullie me een aantal producten zouden kunnen aanraden.

Zijn er tevens ook stappen uit het stappenplan die ik het beste kan overslaan bij een nieuwe auto?

Alvast bedankt en ik hoor het graag!
 
Hey John,

Ah, je hebt de stappenplannen en tutorials al doorgenomen. Elk product dat daar is genoemd, die zal doen wat hij moet doen. Veelal komt het er echter op neer wat jouw eigen wensen zijn; Prijs, geur, smaak, verpakking, kleur, merk, milieubewustzijn, etc.

De link die Brad hierboven gaf, dat is inderdaad een goeie; Daar stelde iemand een gelijksoortige vraag en heeft daar ook antwoorden gekregen die jou ook een beter idee kunnen geven.
 
  • Leuk
Reactions: Uhmazing
Inmiddels heb ik op basis van ervaringen van anderen en advies van Carclean onderstaande producten in mijn winkelwagentje staan:

Is dit lijstje prima om mee te starten of mis ik nog dingen / zijn er nog andere tips?
Emmers heb ik al ingekocht.

Alvast bedankt!
 
Hogedrukreiniger heeft mijn vader inderdaad (daar ga ik hem ook wassen). Ik weet dat hij een Karcher heeft, maar niet exact welke. Ik weet dus ook niet welke foamlans er al bij zat, maar zou deze goed genoeg zijn? Of is dat juist die die er standaard al bij zit?
 
Ik gebruik 2 mitts; 1 voor de bovenzijde van de auto en 1 voor de lager gelegen delen die altijd viezer worden, zoals onderzijde van de portieren, voor- en achterschermen en bumpers.
Deze mitts trouwens niet voor de velgen gebruiken; hier een velgenborstel of velgenmitt voor gebruiken.
 
Ik gebruik zelf 2 dezelfde waarvan ik de oudste (altijd dezelfde) voor de onderkant gebruik, je kunt ook een kleinere of andere nemen; degene voor de onderkant wordt bij mij altijd viezer dan degene voor de rest van de auto;
 
  • Leuk
Reactions: Uhmazing
Het kan in principe best met 1 mitt. Bewaar de onderste delen voor het laatst en spoel de mitt geregeld na een stukje grondig uit met de tuinslang
Maar een tweede mitt is natuurlijk wel handiger. Overigens hanteer ik ook met een tweede mitt voor de lagere delen meestal nog altijd de methode om deze tussendoor gronig uit te spoelen met water voordat deze in de spoelemmer gaat. En ik wil @Quantoxx nog even tegenspreken: ik zou wel een andere mitt kiezen, puur om ze uit elkaar te kunnen houden (en ook een goedkopere mitt kan die delen prima wassen) ;)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Uhmazing