Ik wil mijn nieuwe, witte auto klaar gaan maken voor de winter. De dealer heet de auto bij een poetser gehad die er een wax op heeft gebracht, waardoor de auto al aardige beading heeft. Maar als je met je hand over de lak gaat voel je toch wat onregelmatigheden in het oppervlak. Ook weet ik niet of de wax die er op zit een snelle alles-in-één wax is en of het een lange standtijd heeft.
Mijn plan was dan ook (als het weer het nog een keer toelaat, of als ik de auto ergens binnen kwijt kan) om de wax te strippen en vanaf 0 opnieuw op te bouwen. Ik heb het volgende stappenplan in gedachten, rekening houdende met de producten die ik heb:
Wassen:
- Foamen met citrus-foam en een scheut APC
- Wassen met Wofgan auto-bathe en een scheut APC
Mothers lambswool mitt en miracle dryer
- Velgen met diverse borstels en APC en waar nodig met DJ Mellow Yellow (maar dat zal op een nieuwe auto toch nog niet nodig zijn denk ik)
Kleien:
- Autobrite mild clay, DJ Born Slippy
Eurow Premium Terry Weave MF
- Afnemen met IPA 1:1 en Eurow Premium Terry Weave MF om de lak zo kaal mogelijk te maken
Glaze:
- PB White Diamond
Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator en Eurow - Shag Pile Double Density Towels
Wax:
Collinite 476s (2x?)
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator en Eurow - Shag Pile Double Density Towels
Velgen:
- PB Wheel Sealant (2x)
Meg's foam applicator en Eurow Premium Terry Weave MF
Banden:
Wolfgang Black Diamond tyre gel
Autobrite Tyre Dressing Applicator Sponge
Mijn grootste vraagtekens zijn nog:
Is de glaze op een nieuwe auto echt nodig? Ik neem aan dat de lak nog swirlvrij is.
Heeft een derde laag wax nut? Eventueel de Collinite 915 als top?
Mijn plan was dan ook (als het weer het nog een keer toelaat, of als ik de auto ergens binnen kwijt kan) om de wax te strippen en vanaf 0 opnieuw op te bouwen. Ik heb het volgende stappenplan in gedachten, rekening houdende met de producten die ik heb:
Wassen:
- Foamen met citrus-foam en een scheut APC
- Wassen met Wofgan auto-bathe en een scheut APC
Mothers lambswool mitt en miracle dryer
- Velgen met diverse borstels en APC en waar nodig met DJ Mellow Yellow (maar dat zal op een nieuwe auto toch nog niet nodig zijn denk ik)
Kleien:
- Autobrite mild clay, DJ Born Slippy
Eurow Premium Terry Weave MF
- Afnemen met IPA 1:1 en Eurow Premium Terry Weave MF om de lak zo kaal mogelijk te maken
Glaze:
- PB White Diamond
Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator en Eurow - Shag Pile Double Density Towels
Wax:
Collinite 476s (2x?)
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator en Eurow - Shag Pile Double Density Towels
Velgen:
- PB Wheel Sealant (2x)
Meg's foam applicator en Eurow Premium Terry Weave MF
Banden:
Wolfgang Black Diamond tyre gel
Autobrite Tyre Dressing Applicator Sponge
Mijn grootste vraagtekens zijn nog:
Is de glaze op een nieuwe auto echt nodig? Ik neem aan dat de lak nog swirlvrij is.
Heeft een derde laag wax nut? Eventueel de Collinite 915 als top?