• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe bestelling - advies...

Infernoken

Detailing addict
12 mrt 2010
16
50
Hallo,

het is alweer een paar jaar geleden dat ik een bestelling plaatste, maar het kriebelt weer, dus ik ben ook het kijken om mijn stock weer wat aan te vullen...

Zou dus ook wat advies willen voor volgende spullen...

1. FOAMKIT:
Lancia Foam Kit Artico Magico 5000ml Voordeelbundel
- Ik heb een Karcher K5 (deze heeft max 145bar), dus welke versie beste bestellen? Die van 100 – 140 bar? De 145bar van de K5 is waarschijnlijk op het randje???

Of is de MEGUIARS Snow Foam Cannon Kit beter?

2. KLEIEN
Ik had vroeger een kleisetje van Poorboys, maar zou iets nieuws (makkelijker) willen proberen.
Is die “Fine Grade Clay Mitt” goed? Of toch beter een Monello “Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS” ?

3. Spray On Sealants
Op internet lees ik veel goeds over de “Turtle Wax Ice Seal N Shine”, maar kan die niet vinden, waarschijnlijk enkel in de US?
Of is dat hetzelfde als de “Turtle Wax Hybrid Sealant Wax - 500ml”

4. ANDERE
Poorboys Spray and Wipe - 3780ml als fast detailer en clay lubricant... - Had ik vroeger reeds besteld, of bestaat er tegenwoordig beter?
Mint Merkin - Microfibre Window Cloth - Had ik vroeger reeds besteld, of bestaat er tegenwoordig beter?


Alvast bedankt voor het advies,
Nick
 
Laatst bewerkt:
Hey Nick, welcome back D

1) Monello - Lancia is een prima foamlans, de Artico Magico is een prima onderhouds-foamshampoo. De bundel maakt het inderdaad aantrekkelijk.
Er zijn andere opties voor de foamshampoo, maar dit komt veelal neer op persoonlijke voorkeur. Zo combineer ik meestal de Lancia met de DodoJuice - Apple Ifoam omdat deze zuiniger is (1:10 - 1:4 versus 1:10 - 1:20 van de Ifoam) en hij lekker appeltjes fris ruikt.

2) Dolce Verde + Spray&Wipe is een prima optie, welke ik zelf ook lang gebruikt heb, maar momenteel kies ik voor de Dolce Verde + DodoJuice - Born Slippy Concentrate. Dit glijmiddel is wat zeperiger/glibberiger en voornamelijk veel goedkoper.
De Spray&Wipe gebruik ik 1:1 en voornamelijk als drooghulp of om dingen even na te lopen i.c.m een MF-doek.

3) Ik ken het product niet persoonlijk, maar ik dacht te herinneren dat er inderdaad een ander naampie aan vast zat. :p
Dit soort producten zijn er genoeg, het is maar net wat je wilt. Van spraywax-en-sealants en detailers met toevoegingen tot pour-on-waxes en wetcoats.

4) Een wafeldoek voor de ramen, zoals de Mint Merkin, is veelal altijd wel goed.
Ikzelf gebruik de Monello - Vetro Bianco. (Witte doek)

.
 
Bedankt voor de reactie!

Ga momenteel kijken voor de bundel van de Monello - Lancia (te aantrekkelijk), maar ik hou de DodoJuice - Apple Ifoam zeker als opties voor een volgende bestelling...

Wafeldoek ga ik veranderen naar de Monello - Vetro Bianco... Eens zien of die beter is of de Mint Merkin.
 
Dat van die Turtle spray klopt, in the US heeft het een andere naam. Ik heb het net gekocht maar nog geen tijd gehad om het te proberen
 
Hallo,

ondertussen is het pakketje binnen en is de eerste wasbeurt achter de rug...

Ben zeer tevreden, maar had toch gedacht dat het schuim uit de Monello - Lancia wat dikker zou zijn...
Ik gebruikte nu een 1:4 verhouding met lauw water, maar pas op de minimumstand van de Monello-Lancia krijgt ik iets wat op schuim lijkt, alles daarboven is slechts een waterachtig sopje.

Iemand verdere ervaringen hoe dit te verbeteren?
 
  • Leuk
Reactions: V60-stuurder
@Infernoken - De Lancia staat bij, denk ik, iedereen wel helemaal naar de '' - '' gedraaid. Deze kraan dicht = maximaal shampoo mee mogen zuigen. ;)

Artico Magico op 1:4 is bij mij écht vadsig schuim. Dit was zo bij mijn Nilfisk met 120 bar en zeker bij mijn Nilfisk met 145 bar. 1:10 werkt ook prima, maar het schuim is dan uiteraard minder vadsig. (Maar nog steeds schuim)

Onthoud ook dat er meer factoren meespelen. Denk o.a:

* Werkdruk
* Hardheid van je water.
 
@Infernoken , ook hier gewoon goed schuim, ik gebruik ook de 1:4 (of eigenlijk net iets minder) verhouding. In de fles de Monello (tot de maatvoering 1:4, nee net iets daaronder) en dan warm water toevoegen in het flesje. Vervolgens de Kärcher (K3) aansluiten. Moet zeggen dat ik wel wat heb gedraaid aan de knop bovenop en aan het groene nozzelstuk. Heb nu de verhouding dat het niet te waterig is, maar ook niet zo dik dat na een uur nog steeds schuim op de oprit ligt :p
Moraal: verhouding Monelle klopt, even spelen met de instellingen van de Lancia.
Succes

Nico
 
* Artico Magico gebruik ik 1:10 voor lichte vervuiling en 1:4 voor zwaardere vervuiling. (Volgens handleiding)
* De groene draaibare nozzle heeft niks met je verhouding te maken. Dit veranderd alleen je ''sproeibeeld''.
* Vergeet ook niet de fles te draaien/schudden na het vullen, anders blijft de zeep grotendeels onderin.
- Foam is dan eerst goed, daarna waterig. Slang hangt in je foamshampoo en zuigt het meteen het meeste al op.

Probeer de boel zo af te stellen dat je bij 1:10 een prima foam hebt. Het enige wat je eigenlijk kan doen is de mengkraan helemaal dichtdraaien.
 
  • Leuk
Reactions: V60-stuurder