• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'nieuwe' BMW frankyman

Frankyman92

Detailing rookie
21 apr 2012
69
0
Forummers,^^

Ik heb een aantal weken geleden een voor mij nieuwe bmw gekocht:love

Bmwjpg-1.jpg


bmw2jpg.jpg




Nu wil ik deze eens grondig aan gaan pakken,^^

Interieur--> leer, gedaan met gliptone:)

Velgen --> PB wheelsealant, done zie foto,^^

foto6.jpg


Nu kom ik dus bij het exterieur, ik zit nu op vakantie, met de auto... en deze is inmiddels behoorlijk vies waar ik me zwaar aan iriteer]-0

Ik heb het volgende:

Mothers claybar kit
Mothcers Glaze
Mothers carnauba wax.

Nu kan ik dit doen.... maar eigenlijk zat ik meer aan dit te denken:

Wassen

Clay (mothers gewoon)

Pb Black hole

Pb EXP pure sealant

Toppen met de carnauba wax?

Moet de pure sealant 12 uur curen? de auto staat buiten en ik heb geen beschikking over een plek binnen om hem te wassen en poetsen.

Wat zou jullie voorkeur hebben?

Tnx,^^
 
EXP hoeft geen 12 uur ( dit geld voor de wolfgang dgps ) .... m.a.w. je kan lekker snel van je auto genieten ;)
Toppen kan/mag .... jouw auto dus jouw wensenpakket ( kan ook gewoon 2 lagen exp doen, zit je meer dan snor )

Ow ja, gefeli met je aanwinst !
 
Frankyman92 zei:
Moet de pure sealant 12 uur curen?
Nee hoor, gewoon aanbrengen, laten opdrogen en na de swipetest afnemen met een doek.

mk-us zei:
EXP hoeft geen 12 uur ( dit geld voor de wolfgang dgps )

Er is blijkbaar nog steeds een misvatting over de DGPS.

Dit product moet je gewoon afnemen na de swipetest en DAARNA moet ie minimaal 12 uur droog staan, d.w.z. uit de regen, hoge luchtvochtigheid.....
 
Even met de kanttekening dat een swipetest op een sealant lichtelijk verneukeratief is.
Een sealant moet in de regel langer curen dan een swipetest aangeeft.
 
Vermits je met vakantie bent , kan je volgens mij beter de auto gewoon wassen en alle andere stappen beter thuis doen .

Een laagje exp kan ook nog , is ie toch beschermd intussentijd en eens thuis zou ik deze geheel doen volgens "het boekje" .

(kleien , licht polijsten ? , glaze , exp , carnaubawax.....)

Mooie auto btw :cool
 
Tnx jongens:-)^

Denk dat er eerdaags dan maar weer een bestelling de deur uit gaat,^^

En de auto hier wassen lijkt me niet zon strak plan, vrij hard water met veel kalk etc, of ik moet even naar een was box gaan... maarja.... dan maar liever even nog een weekje vuil,^^

Zal jullie op de hoogte houden hoe de PB blackhole en exp gaan bevallen:-)^