• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe detailer wil advies productenkeuze voor bmw e39 met foto's.

kenneth.bmw

Detailing rookie
22 feb 2012
15
0
hallo mede detailers,
ik heb deze post al bij stel jezelf voor geplaatst maar ik denk dat ik hier beter af ben met mijn post.

ik rij een bmw e39 kleur aspensilver.

hier wat foto's
bmwe391-1.jpg

bmwe392.jpg

wel staat deze op zijn wintervelgies.

en zo ben ik nu bezig;

- afspoelen,
- wassen met Meguiar's Gold Class Shampoo ( 2 emmersysteem + washmitt. )
- afspoelen,
- drogen, wavle weave
- kleien met Turtle wax clay bar kit. ( als deze klei op is komt er een betere varriant. )
- cleaneren met Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner. ( gele soft foam applicator pad van Meguiar's . )
- daarna Super Resign Polish van Autoglymm erop ( ook aangebracht met een gele soft foam applicator van Meguiar's . )
- waxen, eerste laag NXT. 2.0 ( Paarse soft foam applicator. )
ik heb ook gold class carnauba plus wax.

verder heb ik deze producten voor de rest van de auto;

- turtlewax velgenreiniger,
- turtlewax leather cleaner en conditioner,
- turtlewax chrome polish ( werkt in mij ogen niet als een polish . )
- turtlewax back to black. ( bumperblack ).
- cockpitspray van valma.
- tireshine/bumperblack van de action.
verder heb ik in totaal 5 soft foam pads van megs en 2 microvezel pads.

natuurlijk word alles met microvezel doeken afgenomen.

hebben jullie nog aanmerkingen, of verbeteringen dan hoor ik dat graag, wel wil ik het verlopig nog bij handmatig detailen houden.
zelf weet ik wel dat alle turtlewax producten zsm worden vervangen, voor betere varianten, wil me eerst verdiepen in het detailen van de lak.

heb zelf ook al een bestelling staan op carlcean wat ik wil gaan bestellen,
- CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
- Meguiar's - NXT Generation All Metal Polysh - 142 g ( deze om mijn chrome raamlijsten te herstellen. )
- Monello - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
- Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
- Monello - White Polishing Euro Foam Hand Applicator
- Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml ( heb last van swirls. )
- Poorboys World - White Diamond - 473ml ( heb nog geen glaze in me verzameling. )

is dit een goede uitbreiding van mijn collectie of kan ik betere andere producten gebruiken.?

alvast bedankt.
 
ondertussen me winkelwagentje veranderd.


Monello - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator ( aanbrengen van white diamond. )

Monello - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator ( aanbrengen van raffini finale )

Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5 ( nieuwe polish. )

Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator ( ook aanbrengen van raffini Finale )

Monello - White Polishing Euro Foam Hand Applicator ( aanbrengen van meguiars paint cleaner. )

Poorboys World - White Diamond - 473ml ( een glaze, deze had ik nog niet in mijn collectie. )

ik hoop dat ik hiermee mijn collectie goed kan uitbreiden, ben alleen nog wel opzoek naar een chrome polish voor mij verweerde raamlijsten/sierlijsten bumper.
ik hoor graag enig verbeteringen. want de bestelling is nog niet geplaatst.
 
Ik zou eerder de Mezzo nemen dan de Finale voor om net wat meer swirls te verwijderen.
Met hand eindigen met Mezzo en wit gaat uit de grote kunst.
 
Het gaat je wat meer moeite kosten dan machinaal polijsten, maar het gaat wel.
Waar je machinaal normaal gesproken niet met wit + Mezzo zou moeten eindigen, gaat dat handmatig prima.
 
Oke dus ik kan gewoon eindigen met mezzo voor de beste glans? ipv finale te gebruiken.
En dan de witte of de oranje polish pad gebruiken voor handmatig?$$)
 
is het voor handmatig nog nodig om het te finishen of kan het gewoon van wit na oranje en afbouwen na wit? en dan de glaze en wax/sealant erop. ?
en een ander vraagje zal mezzo meer doen dan scratch x ?
 
Volgorde is mezzo op oranje
mezzo op wit
glaze
sealant
wax

scratch x zeg ik niks over heb er namelijk geen ervaring mee.
 
Berkant zei:
Volgorde is mezzo op oranje
mezzo op wit
glaze
sealant
wax

scratch x zeg ik niks over heb er namelijk geen ervaring mee.

bedankt voor de reacties, :)

nu heb ik dus op de planning staan;

wassen; gold class shampoo ( washmitt. )
drogen, ( delirium. )
kleien; claybar kit.
afspoelen, ( zonder shampoo?? )
drogen,
cleaner; dc paint cleaner, ( deze aanbrengen met witte pad ?? )
polish; monello mezzo ( oranje en wit, hopen dat ik een beetje resultaat haal hiermee. )
( kan de polish ook nog nagaan met super resign polish op witte pad of is dit overbodig ?? )
glaze; white diamond ( aanbrengen met zwarte finish handpad monello ?? )
sealant/wax; NXT 2.0 wax/ gold class carnauba plus wax. ( aanbrengen met bijgeleverde pad. )

hopen dat dit de juiste manier is om de bimmer weer in nieuwstaat te krijgen, ondertussen weer veel geleerd op deze site.
maar wil het toch eerst handmatig proberen.
en opmerkingen/verbeteringen zijn altijd welkom.$$)
 
- Velgen
- Wielkasten
- Insoppen van vage / moeilijke plekjes met een kwastje ( gezien je met de washmitt er soms gewoonweg niet lekker bijkomt )
-------------------------------
- Wassen
- Niet drogen maar volgende stap gewoon
- Kleien ( gebruik genoeg glijmiddel ! )
- Afspoelen ( geen shampoo dus ( anders heet het wassen )
- Drogen
- Mezzo + Oranje ( maw de paintcleaner overslaan omdat je toch handmatig gaan buffelen )
- Mezzo + Wit
- Glaze ( zwarte of rode pad maakt niet uit ( zolang maar geen 'cutting-factor' in de pad zit )
- Wax ( met diens pad ( of wat ik prefereer is een dodo juice fingermitt )

( SRP is mooi speelgoed maar dan wel machinaal, handmatig kom je weer net te kort, en in dit geval ga je erna toch losse stappen doen middels glaze en wax )
------------------------------------------

- Hoekjes en kiertjes nalopen ivm achtergebleven residu / bende
- Ruiten ( binnen en buiten ( doe even raam iets lager anders zie je die klote streep weer als je erna je raam op kiertje zet )
- Banden voorzien van wat 'zwartmaker'
- Trims e.d. weer netjes maken
---------------------------

Moet 'm wel zo zijn in een notedop
Indien de tijd en gelegenheid: maak wat foto's van veraf en dichtbij vooraf en achteraf: is het niet voor hier dan wel voor jezelf om er nog eens van te genieten
 
Bedankt, en je hebt gelijk ik had de rest er nog niet niet bijvermeld, ik neem alles mee in mijn schema.
Ik zal de Mothers Wax Detail Brushes - 2st meenemen in mijn bestelling om alles te kunnen nalopen.
En nieuwe foto's post ik ook na het gebruik van de mezzo en een glaze, deze 2 heb ik nu niet in mijn stappenplan zitten.
Ik kijk nu al uit naar enig resultaat, en aangezien dit detailen allemaal erg verslavend is.
zal ik loop de zomer wel een dap aanschaffen maar eerst even de rest van mijn producten op een orde.
 
Hey kenneth, ouwe jij ook eindelijk hier te vinden. Kom eens een keer bij me langs man. Je kan zo mijn spullen uit proberen. groeten roel