• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe fabrieksvelgen aangetast na 2maand!

Als dit al lukt dan lijkt het me dat er machinaal en een milde polish zeker resultaat te behalen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ja 10 x met telkens opnieuw product toe te voegen. Ik denk ook dat het echt gepolijst dient te worden. Ik zag wel degelijk verschil maar om het weg te krijgen, dat is nog wat anders.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Zoals hier boven aangegeven een cone pakken en op een laag toerental op je boormachine een écht polijstmiddel verwerken. Finale, Mezzo of Veloce is een beetje afhankelijk van hoe taai het is. Mezzo is een mooie tussenweg. Ik zou wel voorzichtig zijn met een cone. Met weinig ervaring kan t ook heel snel gaan roterend. Desnoods kun je met de Mezzo handmatig proberen. Als het echt goed te verwijderen is kun je daar ook al goed succes mee hebben.
Als je toch voor de cone gaat, pak een accuboor machine en zet hem op het lage toerental. Werk voorzichtig en kijk regelmatig wat de correctie is.

Handmatig kun je het verwerken op een handpad of op de echt lastige plekken met een microvezeldoek. Als je er een hebt met korte haren lukt dat vaak ook prima voor de details....
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik zou zeker niet met mezzo beginnen op een cone... ik heb mijn zwarte wielen behandeld met een cone en finale en zie het resultaat ;)



9-C51568-B-B075-4627-A7-BE-66712-F80-EBBB.jpg


F89749-A0-301-F-4-FD0-8-CDE-C11-BD8-A97-C77.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb mijn allereerste keer ''velgen behandelen'' ook met een cone gewerkt. De cone draaide ik op een 230v boor die, achteraf gezien, ook voor de nodige problemen had kunnen zorgen door de snelheid van de kop.

Alles met gezond verstand en beleid, want.. ''Met geweld neuq je een Olifant!'' :p

full.jpg
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Epicurean en tamer
bedankt iedereen voor de comments. ik zie dat de producten nog meevallen van prijs. Ik ga de mezzo aanschaffen en het handmatig proberen, geeft dit geen resultaat, Dan wil ik wel eens met een cone proberen. Ik moet wel toegeven dat er hier veel mensen zijn die echt willen helpen op dit forum. In de branche waar ik werk, worden de zelfdoeners niet zo vriendelijk behandelt. Maar of de cone wel veilig is voor mij weet ik nog niet... misschien zal ik toch wat hulp moeten zoeken. Maar dan heb ik het tenminste al eens zelf geprobeerd en misschien heb ik er dan ook wat van geleerd.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Quantoxx
Een cone stelt echt niks voor hoor.
Zou me eerder druk maken op welke machine je de cone zet :)
De accuboor of de echte boormachine op stroom . Daar zit nog wel een verschil in.
 
  • Leuk
Reactions: Xsara Coupe
Mensen die zuinig willen zijn op hun spullen vinden hier een veilige haven! Daarbij vinden de guru's het maar wat prachtig om het werk van beunhazen te helpen corrigeren.

Je hebt gelukkig al resultaat bereikt en dat is al enige geruststelling. Met de tips hierboven wordt het hoopvol. Succes en ik kijk in ieder geval uit naar de volgende update; fingers crossed!
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
En als je echt zeker wil zijn en geen onnodige kosten wil doen, kan je altijd eerst nog eens langskomen. Ik hen een cone, accu boormachine en polish liggen. Dan testen we het.
Bedankt, de polish komt straks aan. Ik ga het handmatig proberen ... indien dat niet lukt, dan kom ik eens langs.
 
Ik vraag me af of het zwart op de velgen ook niet gewoon remstof is, op mijn Fabia III (dus ook een recent Vagmodel) heb ik ook vrij veel last van zwart wordende velgen. Mijn suggestie is dat je misschien eens een ijzerverwijderaar als Monello non ferro moet proberen.

Overigens de naven van Vagauto's roesten makkelijk, maar dit geval is wel heel extreem en duidelijk ook niet uniform, wat er op wijst dat het waarschijnlijk maar één keer fout is gegaan, bijvoorbeeld door een te hoge concentratie van het gebruikte middel, of door een middel te lang laten zitten, zonder het af te spoelen.
 
Dit lijkt me geen remstof, ik zie dit soort velgen wel eens vaker in het wild...BMW noemde het vroeger Black Chrome...zilver met een doorschijnend donker laagje.
Dat lijkt nu enigszins aangetast maar hopelijk kan @Nick1407 iets betekenen.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy