• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe glaze en wax aanbrengen

Heren.

Nog even over dat poetsen met een poetsmachine.
Ik wil de onderstaande gaan gebruiken.

Toerental: 3100 omw/min
Max. vermogensverbruik: 120 W
Polijstlichaam-Ø: 245 mm
Voedingsspanning: 230 V

Waarom zou dit geen goede optie zijn dan..?
Het gaat een stuk sneller en beter dan met het handje denk ik.

@misterpd: laat die maar lekker op de plank liggen.
Aboluut geen kracht in om de simpelste swirl mee uit te halen, geen optie om andere polijstpad op te zetten ( wel zo belangrijk ), te groot, te onhandig >>> gewoon 500x niks ! ! !

Dat soort gedrochten van machines zouden verboden moeten worden voor de verkoop :lol

Als ik jou was zou ik voor het DAP500 Raffini pakket gaan ;-)

heren, vergeet niet dat hij niet gaat polijsten. het wordt met die machine alleen een glaze en een lsp opbrengen. dat kan wel denk ik, hoewel ik geen ervaring met die machine of de bijbehorende pads heb.

GMToyata.

Ja dat klopt inderaad.
Ik ga alleen de glaze en de wax aanbrengen.
Wellicht helpt PB white diamond samen met de poetsmachine me ook van lichte swirls af.
En om gelijk 100,150 euro uit te geven aan een apparaat om mijn poetswerk mee te doen, vind ik ook een beetje te gek.
Polijsten heeft mijn auto gelukkig voorlopig nog niet nodig, de lak is nog in goede staat, het heeft alleen een beetje glans en bescherming nodig.

Hallo Allemaal.

Even een update.

Ik heb gisteren de auto onder handen genomen.

Eerst goed gewassen met hoge dosis autoshampo en een scheutje afwasmiddel.
Ging prima!

Er was nog steeds beading aanwezig.

Hierna heb ik met BH de auto gekleid, voor mij voor het eerst, moet zeggen het viel nog mee.
Ik stond echt te kijken hoeveel zooi er nog vanaf kwam, voornamelijk van de achterkant.

Hierna heb ik de auto in de glaze gezet, en daarna weer uitgebufft.
Daarna collinite 845 eroverheen, en hij ziet er weer super strak uit!.

Heren allemaal erg bedankt voor jullie reacties.

(Foto's volgen nog)

Ziehier de foto's :

Dit zijn de na foto's, ik heb geen voor foto's gemaakt helaas :-b

Seat ibiza foto's

De foto's zijn in half zonlicht half schaduw genomen, dus sommige zijn donkerder dan andere.

Enjoy.